וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשכן החדש של הספרייה הלאומית נפתח בצל המלחמה

במהלך החודש הקרוב (נובמבר) יוצעו בספרייה סיורים ופעילויות ללא תשלום לתושבי העוטף ויישובי גבול הדרום והצפון

הספרייה הלאומית החדשה - מבט מכיוון מערב. אלבטרוס,
הספרייה הלאומית החדשה - מבט מכיוון מערב/אלבטרוס

בצל המלחמה והמצב הקשה, ולמרות המגבלות הנובעות מהם, החליטו בספרייה הלאומית לפתוח את המשכן החדש של הספרייה בקרית הלאום לקהל הקוראים והחוקרים החל מיום ראשון (29 באוקטובר).
משכנה החדש של הספרייה, שהוקם בתרומת יד הנדיב ומשפחת רוטשילד ובסיוע תרומת משפחת גוטסמן, משתרע על פני 46 אלף מ"ר ו-11 קומות וכולל אולמות קריאה המיועדים ל-600 קוראים בו זמנית, מתחמי עבודה לחוקרים ולציבור הרחב, מטמון אוטומטי המכיל מיליוני ספרים המגיעים בעזרת רובוטים, תערוכת קבע ותערוכות מתחלפות, בהן יוצגו מאוצרות התרבות והרוח החשובים ביותר של מדינת ישראל והעם היהודי ועוד.

במשכן הספרייה החדש יש אודיטוריום עם 480 מקומות ישיבה שבו יתקיימו אירועי תרבות ועיון לאורך כל השנה, תערוכות אוצרות, מיצג חווייתי ייחודי ומרכז חינוך גדול. בהמשך יפתחו במשכן החדש גם מסעדה, בית קפה וחנות מתנות שתציע ספרים ומוצרים ממותגים של אוצרות הספרייה.

מבט על אולמות הקריאה בספריה הלאומית החדשה. עופרית אסף-אריה,
מבט על אולמות הקריאה בספריה הלאומית החדשה/עופרית אסף-אריה

בחודשים האחרונים הועברו מבניין הספרייה הלאומית הנוכחי לבניין החדש בקרית הלאום מיליוני פריטים, הכוללים כ-4 מיליון ספרים ועוד מאות אלפי גיליונות עיתונים, מיליוני תצלומים היסטוריים, כ-1,500 אוספים וארכיונים אישיים, אלפי מפות היסטוריות, עשרות אלפי כתבי יד, ועוד מיליוני קבצים דיגיטליים, סלילי הקלטות מוזיקליות, כרזות ואוצרות רבים אחרים.

המבקרים בספרייה הלאומית החדשה יוכלו להנות מעבודותיהם של אמנים מובילים בארץ ובעולם ובהם שני ציורים של שאגאל, יצירות של האמן הבריטי אדמונד דה ואל, עבודות חדשות שנוצרו במיוחד עבור המשכן החדש של האומניות הישראליות מיכל רובנר, סיגלית לנדאו וגלי כנעני, עבודה חשובה של הפסל יחיאל שמי ועוד.

בחזית המשכן הוקמה יצירת אבן ענקית שעיצב במיוחד לספרייה חתן פרס ישראל מיכה אולמן, בשם "אותיות אור". היצירה מורכבת מ-22 אותיות עבריות גדולות מאבן. בנוסף, תוכננו באופן מוקפד וייחודי גם השטחים הציבוריים הסובבים את בניין הספרייה, ואת המשכן עוטף גן צמחים מטופח הכולל צמחייה ארץ ישראלית מגוונת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הספרייה הלאומית החדשה - מבט מכיוון מערב. אלבטרוס,
הספרייה הלאומית החדשה - מבט מכיוון מערב/אלבטרוס

הספרייה הלאומית החדשה תוכננה על ידי אחד ממשרדי האדריכלים המובילים בעולם - המשרד השוויצרי של הרצוג ודה מרון, אשר תכנן מבנים מפורסמים רבים ברחבי העולם כגון מוזיאון הטייט מודרן בלונדון, בניין התזמורת הפילהרמונית בהמבורג והאצטדיון האולימפי בבייג'ין. בתכנון המשכן היה שותף גם המשרד הישראלי המבצע מן-שנער.

במהלך חודש נובמבר יתקיימו בבניין החדש סיורים וביקורים ללא תשלום המיועדים בעיקר לתושבי העוטף ויישובים הסמוכים לגבול הדרום והצפון. במסגרת הביקורים ניתן יהיה להתרשם מהאדריכלות היפה של הבניין החדש, מאולמות הקריאה המעוצבים, ממוצגים היסטוריים, מפסלים ויצירות אמנות של טובי האמנים, ממיצג חווייתי וחדשני, מהמטמון האוטומטי ועוד. כמו כן מתוכננות סדנאות והפעלות לילדים, בכפוף למצב הביטחוני.

בתחילת דצמבר צפויים להיפתח לקהל הרחב תערוכת הקבע - "אוצרות הספרייה" והמיצג החוויתי.
פרטים נוספים על שעות הפעילות, אירועים מקוונים, הזמנת סיורים ומידע כללי על שירותי הספרייה הלאומית החדשה, ניתן למצוא באתר הספרייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully