וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מייצרים יותר אור בימים חשוכים?

ובהמוני בתים מנסים להסתגל לסיטואציה אליה נקלענו, במסגרתה אנחנו נצורים שעות ארוכות בבתים. השילוב עם שעות האור המעטות גורמת לחללים השונים להיקרא כחשוכים וקודרים, וכשזה המצב רק תאורה מלאכותית תוכל לעזור

באדיבות אלפינה תאורה. יחצ,
באדיבות אלפינה תאורה/יחצ

הימים הללו לא פשוטים. אנשים רבים נמצאים בממ"ד, וגם כשלא, הם שוהים בבית.

לשיטתו של עוז תמיר, בעלי חברת 'אלפינה', ימי הלחימה יחד עם הימים שהולכים ומתקצרים והחורף שעתיד להפציע בקרוב, הם בהחלט הזדמנות לבחון ובמידת הצורך לתגבר את מערך התאורה הקיים ולהתאים את סוגי ההארה לחללים ולאלמנטים השונים - כך הבית יואר כהלכה גם בימים סגריריים. "אדגיש כי את תכנית התאורה מומלץ לתכנן ולסגור כבר בשלבים מוקדמים של הבניה או השיפוץ, כך האפשרויות רבות והתכנון אפקטיבי ומותאם יותר, ככל שמתקדמים בציר הזמן כך האפשרות להוסיף או לשנות מצטמצמת. יחד עם זאת בהחלט ניתן לשפר את מערך התאורה תוך כדי תנועה, גם בדירות ובתים קיימים".

תמיר אומר כי בשוק מוצעים כיום מגוון פתרונות תאורה שמשנים את סביבת המגורים בתכלית: "קיימות גם מערכות מתקדמות ודינמיות של גופי תאורה המחוברים לבקרים שיודעים לזהות על פי השעה ביום, הטמפרטורה ורמת העננות באותה נקודת זמן את עוצמת ההארה הנדרשת וגוון האור הנכון עבור המשתמש. בשלב זה המערכות הללו מוטמעות בעיקר בחללי עבודה אך לא רחוק היום שהן תכנסנה גם למגזר הפרטי".

באדיבות אלפינה תאורה. יחצ,
באדיבות אלפינה תאורה/יחצ
ellita living. יחצ,
ellita living/יחצ

"בסביבת המגורים חשוב בראש ובראשונה להבין מה ברצוננו להאיר. כך למשל אזור המטבח, מהאזורים השוקקים בבית, שם מומלץ להתקין גוף תאורה צמוד תקרה גדול במרכז החלל שיאיר את משטחי העבודה. לחילופין ניתן לבחור פרופיל תאורה שייוצר על פי מידה בהתאם לממדי החלל. בנוסף, מומלץ להתקין גוף תאורה דקורטיבי מעל שולחן האוכל ו/או האי במטבח, שימקד את האור מעל לשולחן עצמו וכאן לאו דווקא נדרשת אלומת אור חזקה מכיוון שתפקידה של המנורה היא מעל לכל להאיר את השולחן ולייצר אווירה נעימה. בנוסף, ניתן לשלב גופי תאורה שקועים בתקרת הגבס (במידה וקיימת הנמכה) או לחילופין על ידי צילינדרים במידה ומדובר בתקרת בטון. כדאי מאוד לתכנן עבור שני האלמנטים הללו שתי הדלקות נפרדות, כך נוכל לייצר תרחישי הארה מגוונים ולקבוע מה יידלק מתי, על פי צורך.

"אם בעבר הנטייה היתה להאיר בפרט את אזור המטבח באלומת אור לבנה, כיום הבחירה הפכה לאינדיבידואלית", מסביר עוז, "אלה המעדיפים בתום יום רווי משימות ואתגרים לייצר אור שקט, נעים ועדין יוכלו לעשות זאת על ידי נורות שמפיצות אור צהוב וחם של 3000 או 4000K כשעל פי רוב ההעדפה היא להשתמש ב- 4000K שנתפס כגוון אפקטיבי שמאיר היטב את הסביבה ועם זאת אינו מסנוור ובוהק".

מעצבת קארין קיקוז, באדיבות אלפינה תאורה. מירב פלדברג,
מעצבת קארין קיקוז, באדיבות אלפינה תאורה/מירב פלדברג

"בחלל הציבורי ישנם לא מעט אלמנטים פונקציונליים ודקורטיביים (כמו פסלים ותמונות) אותם נרצה להדגיש. ניתן לעשות זאת על ידי התקנת נורות שקועות בעלות אלומת אור צרה ואת כל אחת מהן למקם בסמוך לאובייקט הספציפי. לחילופין ניתן להתקין פסי צבירה או מערכות מגנטיות לאורכו או לרוחבו של החלל הציבורי ולמקם גופי תאורה בנקודות אסטרטגיות, בתחנות בדרך, על פי צורך".

"בדומה למטבח גם בחדר הרחצה מומלץ להתקין גוף תאורה במרכז התקרה, מעל למראה או בגב המראה כתאורה נסתרת. חשוב ליצור אלומת אור שתפנה לכיוון המשתמש ותאיר את פניו, מה שיהפוך את מלאכת האיפור או הגילוח לנוחה בהרבה. בנוסף, ניתן לעבוד עם תאורת התמצאות שתייתר את הצורך להדליק את האור המרכזי בשעות הלילה. ניתן לעבוד עם אלומת אור צרה מעל לאסלה או עם גופי תאורה שקועים בקיר שזורקים את אלומת האור כלפי הרצפה. גם הם מצוינים לצורך התמצאות".

באדיבות אלפינה תאורה. יחצ,
באדיבות אלפינה תאורה/יחצ

בחדר השינה האפשרויות מאוד מגוונות והבחירות תלויות מאוד בהתנהלות ובהרגלים של המשתמשים. מומלץ להתקין במרכז החלל גוף תאורה מרכזי או לחילופין מאוורר תקרה הכולל מנורה, בכדי ליצור תאורה פונקציונלית עדינה. במקביל ניתן להתקין גופי תאורה שקועים בתקרה מונמכת משני צידי המיטה, כך האור לא ישטוף את החלל מעל לראש או ישירות על הפנים. בחדרי הילדים מומלץ להוסיף מנורת קריאה אותה נמקם ונתקין על גבי הקיר".

  • עוד באותו נושא:
  • תאורה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully