וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולמים על מגורים במלון בוטיק? היא רצתה הפוך. התוצאה מדהימה

כולנו חולמים שהמבצר הפרטי שלנו יראה בדיוק כמו המלון האהוב בו התארחנו לאחרונה, אך במקרה של בעלת עסק משגשג בתחום התיירות הכמיהה מעט שונה והשאיפה היתה ליצור סביבת מגורים פרקטית ומכילה, אליה יהיה נעים לשוב בסופה של עוד נסיעת עבודה. המעצב ליעד יוסף משתף

עיצוב ליעד יוסף. אלעד גונן,
עיצוב ליעד יוסף/אלעד גונן

היכן: אחד מיישובי השרון

עבור: זוג בשנות ה-30 לחייהם להם 2 ילדים

שטח המגרש: כ-300 מ"ר, שטח בנוי: כ- 280 מ"ר

תכנון ועיצוב פנים: ליעד יוסף

צילום: אלעד גונן

ברוכים הבאים לביתם החדש של זוג בשנות ה-30 לחיים- הוא בעל משרד רואי חשבון והיא בעלת עסק מצליח בתחום התיירות, להם שני ילדים. את הבית, שנבנה על מגרש באחד מיישובי השרון, תכנן עבורם אדריכל וכשהגיע שלב תכנון הפנים הם פנו למעצב ליעד יוסף שיצר עבורם מרחב מגורים שעונה במדויק על טעמם וצרכיהם.

"בני הזוג פנו אלינו עוד לפני שלב היתר הבניה ובניגוד לרצונם של מרבית מבעלי הבתים, הבקשה של בעלת הבית היתה ליצור עבור משפחתה בית מהוקצע, מדויק אבל בעיקר נעים, בית שיהיה כיף לשוב אליו בסופה של עוד נסיעת עבודה לחו"ל, שלאו דווקא ירגיש כמו בית מלון מפנק - מרחב שנעים לחזור אליו בסופו של יום ולשהות בו בכל רגע נתון".

עיצוב ליעד יוסף. אלעד גונן,
עיצוב ליעד יוסף/אלעד גונן

"בשל נתוני המגרש הבית תוכנן כמבנה צר, ארוך ומלבני וככזה יש בו יחסית מעט פתחים. למעשה, החלון היחיד בקומת הקרקע הוא הוויטרינה הגדולה בחלל הציבורי דרכה יש יציאה למרפסת. מדובר באתגר תכנוני שנדרשנו להתמודד איתו: איך שוברים את המלבניות, מאווררים את המרחב ומכניסים אליו כמה שיותר אור ואוויר ובכדי להפוך את הזרימה בחלל למיטבית מיקמתי את המטבח בצידה הימני של הקומה והוא חולש לאורך כל הקיר הארוך. מולו תכננתי את קיר הכוח בסלון, אותו יצרנו יחד עם נגר אומן. סרגלי העץ הוורטיקליים בגוון פנימה מעצימים את מימד הגובה, מטשטשים את מימד הרוחב ומייצרים תחושה יותר מרובעת ופחות מלבנית. בתוך כך הם מייצרים מראה מרובד ותלת מימדי ומבעדם מסתתרים המון מקומות אחסון- אסתטיקה שלא באה על חשבון הפונקציונליות.

"בתוך כך, בחרנו לשלב ברחבי הקומה הרבה מאוד צמחים- מכיוון שאין הרבה חלונות, והקשר בין החוץ לפנים מצומצם יחסית, הם אלה שמשווים למרחב הזה מראה מרענן ומלא חיות. לשם כך נעזרנו בשירותיה של חברת אייר בוטניקה Airbotanica) ) שמתמחה בעבודות אומנות חיות ואכן לצמחיה יש חלק לא קטן בהוויה ובתחושות שהצלחנו ליצור".

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
עיצוב ליעד יוסף. אלעד גונן,
עיצוב ליעד יוסף/אלעד גונן

המראה הדרמטי והמוקפד מתחיל כבר בכניסה לבית שם תוכננו פודסטים מרחפים מבטון ודלת כניסה צרה וגבוהה במישור החזית שחופתה אלומיניום שחור, בדומה לשאר הפתחים בבית. עם פתיחתה נגלה החלל הציבורי שרוצף אריחים דמויי בטון מחורץ. הפונקציות השונות שחולקות חלל משותף הוגדרו על ידי פרטי הריהוט.

"החלל הציבורי מאוד מדויק. בחרנו פריטים שעומדים בזכות עצמם והם שמגדירים את הפונקציות השונות- אין מחיצות אך הפריטים והאופן בו הם מוצבים בחלל מייצרים חוויה שונה בכל אזור. המטבח דומיננטי ועוצמתי, צבוע בגוון שחור מט, ומחובר לקוביית סרגלי עץ שם מסתתרות דלתות בקו אפס שמובילות לשירותי האורחים, שפע של מקומות אחסון ולפתחים הטיפול של ארונות החשמל והתקשורת".

עיצוב ליעד יוסף. אלעד גונן,
עיצוב ליעד יוסף/אלעד גונן
עיצוב ליעד יוסף. אלעד גונן,
עיצוב ליעד יוסף/אלעד גונן

פינת האוכל אינטימית יחסית וממוקמת באזור גרם המדרגות שמוביל לקומת החדרים והיווה כשלעצמו אתגר ברמה הביצועית: "בעלת הבית חששה, ובצדק, לחפות את המדרגות בבטון חשוף מכיוון שלא מן הנמנע ובעתיד ייווצרו בו סדקים. לכן בחרנו לעבוד עם אריחי פורצלן שנחתכו בחיתוך מיוחד של 45 מעלות עם דיסק על מנת שלא יראו ביניהם את החיבורים- מדובר במלאכת מחשבת וכדי להגיע לתוצאה הרצויה הוחלפו תוך כדי התהליך 5 אנשי מקצוע שונים. מעקה הזכוכית שבחרנו מייצר תחושה בהירה ואוורירית".

היציאה למרפסת מתבצעת כאמור דרך חלון הוויטרינה הגדול: "היא ממשיכה את הסגנון של הבית ובחרנו לייצר בה פס גינון מינימלי בהיקף החומה. הרצפה שבחרנו עבורה דומה מאוד לרצפה שבתוך הבית עצמו וכך נוצרת תחושה שהבית זולג החוצה ונראה גדול מכפי שהוא. בחרנו לשלב רהיטים עדינים ומסוגננים מראטן בשילוב אבן וזכוכית".

עיצוב ליעד יוסף. אלעד גונן,
עיצוב ליעד יוסף/אלעד גונן
עיצוב ליעד יוסף. אלעד גונן,
עיצוב ליעד יוסף/אלעד גונן

בקומה העליונה (בה תוכננו חדר מאסטר להורים, שני חדרי שינה עבור הילדים ילדים שחולקים חדר רחצה משותף) הסגנון שונה בתכלית: "ביחס לאגף האירוח הקומה הזאת נראית כאילו נלקחה מבית אחר. בחרנו לעצב אותה בסגנון נורדי וחלקים נרחבים ממנה עטופים בעץ, כך למשל רצפת הפרקט וחיפויי קיר מעץ אלון בפרט בחדר השינה של ההורים".

"בכניסה למאסטר תוכננה מבואת ארונות מחופים בעץ אלון שמובילה לחדר הרחצה, שם תכננו מקלחון גדול וארון אמבט לו דלתות עץ צבועות בשחור ומשטח קוריאן. מחדר השינה ישנה יציאה למרפסת אינטימית של בני הזוג שם הם נהנים לשבת, ללגום קפה של בוקר ולקרוא".

עיצוב ליעד יוסף. אלעד גונן,
עיצוב ליעד יוסף/אלעד גונן
עיצוב ליעד יוסף. אלעד גונן,
עיצוב ליעד יוסף/אלעד גונן

"חדרי השינה של הילדים עוצבו בתאם לגילם וטעמם אך גם בהם שמרנו על קו מדויק ונקי. כך גם חדר הרחצה שלהם אותו חיפינו באריחי גרניט פורצלן בגוון בטון. במרכזו קיר שחוצץ בין המקלחון הגדול הכולל ספסל ישיבה בנוי לבין ארון האמבט שמורכב מרהיט מחופה פורניר עץ אלון מעליו משטח קוריאן בהיר".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully