וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בשני סופי שבוע רצופים: "בתים מבפנים - ירושלים" יוצא לדרך

"בתים מבפנים - ירושלים" - לראשונה מאז התחיל יתקיים השנה בשני סופי שבוע רצופים. סיורים מרתקים ופעילויות ברחבי הבירה, 19-21 ו-26-28 באוקטובר 2023. הכניסה חופשית

ההוספיס. גילי מרין,
ההוספיס/גילי מרין

פסטיבל הארכיטקטורה האורבני "בתים מבפנים" לראשונה בשני סופי שבוע. הפסטיבל מספק תגליות מרתקות של אתרים שמספרים את ההיסטוריה וההווה של העיר. האירוע ביוזמת משרד ירושלים ומסורת ישראל, עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים. למבקרים מוצעת תוכנית עשירה של ביקורים וסיורים נדירים בבתים ובמבנים הכי מסקרנים בעיר, חלקם הגדול מעולם לא נפתח לקהל הרחב. אירועי בתים מבפנים מתקיימים בהשראת open house worldwide , פסטיבלי אדריכלות המתקיימים בערים מרכזיות בעולם: לונדון, ניו יורק, ברצלונה, מלבורן, רומא דבלין ועוד…

הפסטיבל השנה כולל 163בתים וסיורים במגוון קטגוריות מרתקות המחברות בין עבר הווה ועתידה של העיר. זאת לצד סיפורים אישיים מרתקים שספגו הקירות במשך שנים. אפשר יהיה לבקר במבני ציבור חדשים ומסקרנים כמו הספרייה הלאומית, המשכן החדש של בצלאל ועוד. סיורים מתעמקים במסורות עתיקות לצד תרבות ואמנות עכשווית, ביקור בנקודות משמעותיות בחייהם של ענקי תרבות. סיורים המתמקדים בהיבט הארכיטקטוני של העיר עם מבט לעבר העתיד. סיורים באבני היסוד של הבירה.

עוד חידוש מרתק לראשונה בפסטיבל הוא אירוח אדריכלים מהמשרדים המובילים מהארץ ומהעולם מהעולם, זאת במסגרת שיתוף פעולה עם בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים, שחזרה לאחרונה למרכז העיר, עם פתיחתו של הקמפוס החדש על שם ג'ף ומורטון מנדל . במהלך שני סופי השבוע של בתים מבפנים יתקיימו בקמפוס החדש סיורים והרצאות.

למזמינים חבילות לינה בירושלים בימי הפסטיבל נפתחת הרשמה מוקדמת לסיורים ולהרצאות לפרטים היכנסו לאתר.

לעצב את סיפורה של ירושלים. עודד אנטמן,
לעצב את סיפורה של ירושלים/עודד אנטמן
Oneness - Otherness. מיקלה ברסטו,
Oneness - Otherness/מיקלה ברסטו

הבתים מחולקים לקטגוריות:

  • חדשים ומלהיבים: בקטגוריה הזאת תמצאו את ה"תגליות" שגילינו במהלך העבודה על התכנית, בתים מיוחדים ולא מוכרים, אתרים סודיים שנפתחים לראשונה לביקור קהל, הצצות אל מאחורי הקלעים וחוויות ביקור שארגנו במיוחד בשבילכם.
  • לאוהבי ירושלים וסקרנים: הסיורים שיחממו לכם את הלב, יפגישו אתכם עם הקהילות השונות בעיר ועם אלפי שנות הבנייה בה ויזכירו לכם כמה מדהימה העיר הזאת.
  • אדריכלות לאדריכלים: הסיורים, אתרי הבנייה והמבנים הכי חדשים ומעניינים בסיורים מיוחדים לאנשי מקצוע ולשוחרי אדריכלות.
  • אמנות וספרות בירושלים: בקטגוריה הזאת תמצאו סיורים בעקבות עלילות ספרים המתרחשות בירושלים, סיורים בשכונות ילדותם של סופרים, ביקורים בבתי אמנים ואמניות, סיורי גרפיטי ומפגשים עם אוצרים, יוצרים ומשוררים במרחבים שבהם הם פועלים.
  • בתים פרטיים: מהקטגוריות הפופולריות באירועי בתים מבפנים, כי מי לא אוהב לבקר בבתים יפים, לגלות איך הם מעוצבים ולקבל השראה?
  • אקולוגי וחברתי: האתרים, הסיורים והאנשים שמתמקדים בשימור הטבע העירוני והסביבה בירושלים.
  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully