וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלוש משכורת או כתב חרטומים? פרויקט עיצובי יוצא דופן

שיר עוזיאל, בוגרת המחלקה לעיצוב גרפי בתילתן המכללה לעיצוב, עושה סדר בתלוש המשכורת עם פרויקט גמר מיוחד

פרויקט גמר באפליקציית Pay Day. יחצ,
פרויקט גמר באפליקציית Pay Day/יחצ

אין אחד מאיתנו שלא עבד פעם כשכיר וקיבל תלוש משכורת שהבנתו דורשת עזרה של מנהל משאבי אנוש במקרה הטוב ומומחה פיענוח במקרה הרע. תלושי השכר היום כוללים מרכיבים מרובים כגון רווחים, ניכויים, מסים והפקדות לפנסיה. ההבנה כיצד מרכיבים אלה מחושבים וכיצד הם משפיעים על שכר הנטו יכולה להיות מאתגרת עבור עובדים רבים, ולכן מרבית האנשים אפילו לא טורחים לקרוא אותו לעומק. חוסר אוריינות פיננסית מהסוג הזה יכול להוביל לבלבול, אי הבנה וקושי לקבל החלטות פיננסיות מושכלות.

כאן נכנסת לתמונה אפליקציית Payday, פרי מוחה של בוגרת עיצוב גרפי בתילתן המכללה לעיצוב בחיפה, שמטרתה להקל על העובדים להבין ולנתח את תלוש המשכורת ע"י הצגת המידע בפורמט ידידותי למשתמש ומושך מבחינה ויזואלית, כולל מתן הסברים מפורטים עבור כל מונח ומרכיב בתלוש וחווית משתמש חלקה ואינטואיטיבית.

פרויקט גמר באפליקציית Pay Day. יחצ,
פרויקט גמר באפליקציית Pay Day/יחצ
שיר עוזיאל. באדיבות המצולמים
שיר עוזיאל/באדיבות המצולמים

הקו המנחה העיצובי הוא מינימליסטי, פשוט ועם קווי מתאר נקיים וברורים ויזואלית על מנת שניתן יהיה להתמצא באפקליציה בקלות המירבית. האייקונים ניתנים לזיהוי מיידי במבט חטוף, ומאפשרים הבנה מהירה של מרכיבי התלוש השונים, באופן המשפר את חווית המשתמש על ידי הפחתת העומס הקוגניטיבי ומבטיח חווית ניווט חלקה ואינטואיטיבית. הלוגו נבנה ידנית, כאשר הבסיס שלו הוא סימן השקל: ₪. האות P מהווה חיבור בין האות לבין סימן השקל, והקשתות היוצרות אותה היוו את הבסיס לשאר האותיות, על מנת ליצור נראות קלילה וזורמת במקביל להיותה מסודרת ואחידה.

"כשכירה במספר מקומות עבודה, חוויתי על בשרי תסכול עמוק מהניסיון לעשות סדר במשכורת שלי ובהפרשות," משתפת עוזיאל. "מצאתי את עצמי כל הזמן רודפת אחרי ביטוח לאומי ומס הכנסה וחמש קופות גמל שונות בניסיון להבין כמה לקחו לי ועל מה, והאם זה התקזז מול העבודה השניה וכו'. הרגשתי שאף על פי שכל המידע קיים ונמצא אי שם באינטרנט או בתלוש עצמו, הנגישות אליו קשה וההבנה שלו עוד יותר. לכן כפרויקט הגמר שלי בתילתן בחרתי לייצר מערכת שתעשה בדיוק את זה - תרכז את כל המידע הרלוונטי במקום אחד בצורה פשוטה להבנה וניווט. המחקר לקראת הפרויקט גילה לי כמה התחום הזה מסובך ועמוק, וזה פער משמעותי שקיים בקרב בני הדור שלי - היום כבר הבינו את החשיבות של לימוד כלכלה בבתי ספר אבל לצערי אותנו הבשורה הזאת פספסה."

  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully