וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירוע האמנות הוותיק יוצא לדרך: פסטיבל "מנופים" ייפתח ב-24 באוקטובר

מופעי מוזיקה חיה, מופעי שירה ופרפורמנס, מתחם פעילות למשפחות ולילדים, כנס בינלאומי לאמנות, ימי פעילות מיוחדים, סיורים והפתעות - מה צפוי לנו בפסטיבל המשפיע בין ה-24 ל-28 באוקטובר?

יורם בוזגלו, אישה עם כיסוי ראש, 2023, תהליכי דיגיטל ובינה מלאכותית. יחצ,
יורם בוזגלו, אישה עם כיסוי ראש, 2023, תהליכי דיגיטל ובינה מלאכותית/יחצ

פסטיבל מנופים לאמנות עכשווית בירושלים יתקיים במהלך חמישה ימים וערבים רצופים בכל רחבי ירושלים. הפסטיבל מסמן את פתיחת עונת האמנות הירושלמית עם פתיחת תערוכות בכל הגלריות ומרכזי התרבות ברחבי העיר. מופעי מוזיקה חיה, מופעי שירה ופרפורמנס, מתחם פעילות למשפחות ולילדים, כנס בינלאומי לאמנות, ימי פעילות מיוחדים, סיורים והפתעות.

פסטיבל מנופים נוסד לפני 15 שנה ביוזמת האמניות הירושלמיות לי היא שולוב ורינת אדלשטיין, ומנוהל על ידן עד היום. זהו מיזם עצמאי שצמח מהשטח ושותפים לו עשרות גלריות, מוסדות תרבות ואמנות ומאות אמנים ויוצרים מתחומים שונים.

נערות ריינס. סמנטה קרצמר,
נערות ריינס/סמנטה קרצמר

בהר ציון שוכנים יחדיו מבנים קדושים ליהודים, לנוצרים ולמוסלמים, ומצויים בו מוסדות לימוד ודת, בתי קברות בתי אמנים ומוסדות חברתיים המגוללים את ההיסטוריה של ירושלים. המתחם נזכר לראשונה בשנת 985 כאשר בכל תקופה דת מסוימת שולטת במקום.

תהילתו של הר ציון נקנתה לו בזכות בניין מיוחד שנמצא בליבו, בו שוכנות יחד אמונותיהן של שלוש הדתות המונותאיסטיות תחת קורת גג אחת. לפי האמונה היהודית בקומה הראשונה שוכן קבר דוד המלך, לפי האמונה המוסלמית קברו של הנביא דוד, ולפי האמונה הנוצרית, בקומה השנייה נמצא חדר הסעודה האחרונה. ההר מהווה מוקד משיכה לבני ובנות כל שלוש הדתות.

התערוכה תוצג במספר מבנים ברחבי ההר: בכנסיית הדורמיציון, בבית פלומבו, במרכז הבין-תרבותי לירושלים, בנבל דוד, במכון האוניברסיטאי בירושלים ועוד. בשל הקהילות הרבות השוכנות בו כיום, להר ציון מרקם ייחודי, עדין ונפיץ, של אמונות, טריטוריות ונרטיבים מקבילים על אותה פיסת אדמה. שנתיים האחרונות, בעקבות אירועי השחתה של אתרים הקדושים למוסלמים ולנוצרים, ההתחושה היא שהמצב בירושלים רגיש במיוחד.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אילנה הופמן, מציאות מדומה -  בית נקי. יחצ,
אילנה הופמן, מציאות מדומה - בית נקי/יחצ

בעקבות אלו, התערוכה להאמין, מבקשת להיות אירוע רב־תרבותי באזור מחלוקת. החיבור של אמנות למקום הנושא איתו מטענים היסטורים ודתיים רבים, שמקפל בתוכו את הגנום של האדמה עליה אנו חיים, מבקש להעלות את האפשרות לקיים צורות חיים מרובות, תוך כיבוד מנהגיהם ואמונתם של האחרים והאחרות, בין שהיא דתית ובין שהיא אזרחית, ולהוקיר את הסיפור ואת הזיכרון של כולם. פרוייקט בתמיכת קרן החדשנות של הקרן לירושלים.

במהלך התערוכה יתקיימו סיורים מודרכים ומופעים

אירועי פתיחת הפסטיבל והתערוכה המרכזית של פסטיבל מנופים ייערכו בהר ציון:

  • إرتياء Believe להאמין
  • ערב הפתיחה: יום שלישי 24.10.23, בשעה 17:00
  • בשעה 19:30 מופע של מקהלת גיא בן הינום בכנסיית הדורמיציון
  • אוצרת ראשית: רינת אדלשטיין
  • אוצרת אמנות ערבית: יארא קאסם מחאג'נה
  • בהשתתפות: ג'פרא אבו זולוף, פאתן אבו עלי, חניתה אילן, שוקי בורקובסקי, אילן ברקני, ניב גפני, רלי דה פריס, מנאר זועבי, ראפת חטאב, דלה טרביה, אורי זמיר, רועי כהן, אלה ליטביץ, יארא קאסם מחאג'נה, סאהר מיעארי, לילא עבד אלרזאק, דניאל קיצ'לס ונעמי יואלי, נירה פרג, אסתר שניידר, תנועה ציבורית.
  • שעות פעילות:-26.10-25.10: 11:00 -17:00 / 28.10-27.10: 10:00-16:00/ 2.11: 11:00-17:00 / 3.11, 4.11 - 10:00-16:00
  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully