וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהסטודיו הוא יצירת אמנות: ביקור בתערוכה של אודי גנס

אחת התערוכות הכיפיות לבקר בהן בזמן הקרוב היא תערוכת הכרזות של המעצב אודי גנס, המוצגת בסטודיו למיתוג פאראזר, שהוא יצירת אמנות בפני עצמה

סטודיו פארזאר. יחצ,
סטודיו פארזאר/יחצ

קשה לצאת מסטודיו של חברת המיתוג פארזאר הממוקם בשביל התנופה בתל אביב. בכל פינה יש חפץ, רהיט, או חיפוי שמושך את העין להתעכב עליו. המבנה נרכש לפני 15 שנה מתוך אהבה לחללים תעשייתים ולופטים, לאחר שמייסד החברה, דן בן ארי, חי בניו יורק באזור המיט דיסטריקט. כבר אז, בסמטאות מאחורי שוקן, על אף שהסביבה הייתה מלאה בסוחרי בדים ומפעלים קטנים, קלט בן ארי את הפוטנציאל הגלום במחסן התעשייתי והתאהב במקום.

את החלל עיצב דן כאופן ספייס אמיתי, ללא חדרים אבל עם חלוקה ברורה לאזורים ע"י קירות בנויים אך ללא דלתות. רצפת העץ נעשתה במכוון כרצפה "משומשת", קירות הבלוקים נחשפו ועברו צביעה עם פיגמנטים מיוחדים ולכה חומה של רהיטים, מה שיצר קיר בריקים מבריק וייחודי. כל החשמל עובר בצינורות נחושת תעשייתיים על התקרה החשופה שנצבעה גם היא בלכה מבריקה. על מנת לייצר מראה מחוספס אך יוקרתי, השתמש דן בחומרים ייחודיים, עץ מלא ופריטי ריהוט שאסף עם הזמן בשווקי פשפשים וגלריות בארץ ובחו"ל.

סטודיו פארזאר. יחצ,
סטודיו פארזאר/יחצ

קירות נוספים בחלל נצבעו ע"י ורד דלאל - קירות אוברג'ין סגול מלאי גוונים, עומק ועניין שנוצרו ע"י בניית שבע שכבות של צבע. במרכז החלל תמצאו שולחן מרכזי ענק עליו יושבים 7 מעצבים. השולחן, שולחן גזירת טקסטיל, שנרכש מהשכן, שופץ והותאם לתפקידו . על כל הקירות מפוזרת אמנות מקורית של דן ושותפו אודי גנס, מנהל הקריאייטיב בחברה.

בימים אלו מוצגת תערוכת כרזות של גנס בחלל נוסף בסטודיו , אותו הקדישו אודי ודן לחדר "השראה ", חלל בו יוכלו לעסוק רק באמנות בראשם. האופי התעשייתי של החלל נשמר כשהיה, עם שלל מנורות מעוצבות, קירות צבועים, משקוף פרחים ורהיטים שאספו עם השנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
Me like take you  home. אודי גנס,
Me like take you home/אודי גנס
King chic chicken the third. אודי גנס,
King chic chicken the third/אודי גנס
How to cure loneliness. אודי גנס,
How to cure loneliness/אודי גנס

התערוכה מציגה סדרה של 30 כרזות או כפי שגנס אוהב לומר - פוסטרים. מאחורי גנס 5 תערוכת יחיד , והפעם, הוא חוצה את הגבולות המקובלים של התחום ומחבר בין החלקים בתוכו- צייר, שהוא מעצב, שהוא פרסומאי, שהוא איש קריאייטיב. זו הפעם הראשונה שהוא זונח את הציור עם בדי קנבס וצבעי השמן ועובר לציור דיגיטלי : "המעבר לציור דיגיטלי היה גילוי ענק מבחינתי , סוף סוף הכל נפל במקום והרגשתי שהנה , מצאתי את הדרך לחבר בין כל מה שאני אוהב : ציור, טיפוגרפיה, צבע, קומפוזיציה של שכבות, מסרים, העמדה של טקסט, כפל משמעות, ודיאלוג עם הקהל."

המסרים של גנס ברורים - כמי ששותף למזימת הפוסטריזציה של החיים שלנו, ובלונה פארק של מסרים, אופנות, ופרסומות שנוחתים עלינו מכל עבר, הוא מאזן עם סדרה של 31 כרזות שעוסקות "בלכלוך של החיים". ויוצר דמויות קירקסיות, שמנמנות, וולגריות. דרך העיסוק ב"נמוך" גנס מבקש לחבר אותנו לאנושי , ולזכור שהכל פיקציה. אלה כרזות מורכבות, עשירות, גדושות. יש בהן ממד מהיר, שנקלט בחושים ברגע, אבל גם עומס של פרטים . יצירה בה כל משפט מחדד את חוסר ההיגיון שבו כולנו חיים, במטרה לפרק את הפער בין הפנטזיה למציאות, בין עולם המוצג על שלטים ומסכים לבין החיים עצמם.

Hello monsieur Gans. אודי גנס,
Hello monsieur Gans/אודי גנס
Food for your thoughts. אודי גנס,
Food for your thoughts/אודי גנס
Flying Blossom. אודי גנס,
Flying Blossom/אודי גנס
Enjoy life drink diet. אודי גנס,
Enjoy life drink diet/אודי גנס

"אני בא מעולם הפרסום המהדהד באגרסיביות מסרים והנחיות לחיים טובים ומוצלחים יותר, הכרזות שלי מתכתבות עם השפה שאני מכיר היטב אך גם מבקרות אותה. הן מגחיכות מצבים אבסורדיים ומקבלות בהבנה את החיים בעולם עמוס. גם ההשפעה של הרשתות החברתיות , מצג שווא שאני קורא לו "אסתטיקת ראווה" לעומת הבדידות של מאחורי הקלעים. אנחנו חיים בתרבות שמקדשת חומר ומושלמות, ודווקא דרך העיסוק בנמוך, בתאוות הבשרים, בהומור ובנלעגות, במיצים של האנושי, אני אומר, בואו ניקח את עצמנו יותר בקלות, נצחק קצת יותר ונהנה ממה שיש. זו הסיבה שגם הסטודיו שלנו , שבו הרגשתי הכי טיבעי ונוח להציג , לא משתמש בציטוטים של מעצבים , אלא מתכתב עם החיים עצמם"

על קירות השירותים הודבקו גזירי מגזינים כטאפט ונצבעו בלאזור כהה - ומשתלב עם קיר הבלוקים שבמשרד עצמו. החלל עוצב ללא שימוש ברפרנסים מה שמייצר חלל ייחודי ושונה ששומר על איכותו לאורך השנים.

כתובת: המפעל 5 קומה 3. שעות הפתיחה של התערוכה: חמישי 11:00 - 19:00 שישי ושבת 11:00-16:00

  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully