וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוגעות בשמיים: הצצה לדירות פנטהאוז מהיפות בישראל

הן גדולות, מוארות ונהנות מבריזה פנטסטית ששוטפת את החללים באוויר טבעי, אז קבלו אותן- אלה הן כמה מדירות הפנטהאוז היפות והמרשימות שתוכננו לאחרונה כאן אצלנו בישראל

עיצוב צביה קזיוף. עמית גושר,
עיצוב צביה קזיוף/עמית גושר

רבים האנשים שחושקים להתגורר בדירת פנטהאוז, בטח ובטח אלו שתחזוקת הבית הפרטי הפכה גדולה למידותיהם רגע אחרי שהילדים עזבו את הקן. דירות הפנטהאוז החדשות נתפסות כחלופה פנטסטית למרחבים וללוקסוס אליו בעלי בתים רגילים, ובעזרת תכנון מושכל ומדויק ניתן לשחזר גם בהן את אותה תחושה של בית פרטי על אף שמדובר הלכה למעשה במגורים בקומה העליונה של הבניין.

במקרים רבים בעלי הדירות המאושרים נהנים לא רק ממרחבים מגורים גדולים ומפנקים ומרפסות היקפיות שצופות לנוף הפתוח של העיר, אלא גם ממגוון מתקנים בקומות התחתונות של הבניין כדוגמת חדר כושר, בריכה וכדומה. לא בכדי יש האומרים שלדירות הפנטהאוז אין באמת מחיר והן אינן מתנהלות כמו יתר הדירות- יש רק אחת כזאת, לעיתים שתיים, והנה כמה מהן.

הפנטהאוז שצופה אל הים. עיצוב: צביה קזיוף, צילום: עמית גושר

עיצוב צביה קזיוף. עמית גושר,
עיצוב צביה קזיוף/עמית גושר
עיצוב צביה קזיוף. עמית גושר,
עיצוב צביה קזיוף/עמית גושר

דירת הפנטהאוז בשכונת עג'מי ביפו משתרעת על פני שתי קומות ומייצרת קשר כמעט בלתי אמצעי בין המרחב הפנימי למראות השכונה הציורית ולנוף הים שנשקפים מבעד לפתחים. שטחה כ- 190 מ"ר וככזאת היא תוכננה ועוצבה בקונספט של בית מגורים פרטי. העיצוב הוא נגזרת של הרחובות השוקקים שבסביבה, הטמפרמנט של תושבי האזור וגם של אלה הגרים בה- שני גברים ותינוקת שזה עתה נולדה.

"הדירה מגוונת, ססגונית ומלאה בהשראות", מסבירה מעצבת הפנים צביה קזיוף. "כך למשל גווני המטבח שהם על טהרת האפורים הקרים והזהובים החמים, ומייצרים יחד הרמוניה של יין ויאנג. בתוך כך, רבים מהאלמנטים נבחרו בהשראת גווני החול המוזהב של חוף הים הסמוך. כך למשל גוף התאורה מעל האי שבמטבח שבנוי מחישוקי פליז, וקיר הכניסה לשירותי האורחים שחופה בחיפוי פסי זהב ומשתלב עם העיצוב בחלל עצמו המבוסס על אריחי אבן קלאסיים ואריחי זליג' שיוצרו בעבודת יד ויובאו ממרוקו".

"ככלל, הרבנו לשלב בין תרבויות המזרח לתרבויות המערב- יצרנו חלל אקלקטי שנע בין אירופה הקלאסית לבין עג'מי בישראל. הגוונים הזהובים משמשים גם כמעין קרני שמש שחודרים לדירה וזהו נרטיב שחוזר על עצמו בכל פינה בבית ונאמן לאופי הסביבה ולמרקם חייהם של בני הזוג".

פנטהאוז פרק ב' ביפו. תכנון ועיצוב: אדריכלית ליליאן בן שוהם, צילום: אלעד גונן

אדריכלות ליליאן בן שוהם. אלעד גונן,
אדריכלות ליליאן בן שוהם/אלעד גונן

כבר כשנכנסים לדירת הפנטהאוז הדו-קומתית, שממוקמת באחד מרחובותיה של יפו העתיקה, קשה שלא להתרשם מתחושת הרוגע ששוררת במרחב. היא מחד רחבת ידיים ומאידך חמימה וצנועה, והים והעיר העתיקה שנשקפים כמעט מכל פינה מהווים תפאורה מושלמת לחללים-הם אלה שהופכים אותם למעין ציור, בדיוק כפי שבעלי הנכס חובבי האומנות חלמו.

"הדירה, ששופצה שיפוץ מאסיבי, שייכת לזוג בשנות ה 60 לחייהם ששיוועו לסביבת מוארת ורגועה שתאפשר תרחישי אירוח שונים- מאירוח אינטימי ועד אירוח רב משתתפים". כך לדברי האדריכלית ליליאן בן-שוהם שתכננה ועיצבה את הפרויקט. "העיצוב שייצרנו הוא מינימליסטי, אלגנטי וחם ופלטת הצבעים והחומרים היא על טהרת גווני פסטל להם הוספנו נגיעות של עץ טבעי, אלמנטים מתכתיים ונגיעות של צבע שחור שמאגד את כולם יחד ומעצים את המראה האלגנטי שביקשנו ליצור. כך למשל המטבח, שנצבע בגוון מוקה בהיר, בו שילבנו משטח עבודה שחור ונגיעות עץ חמות".

אדריכלות לילילאן בן שוהם. אלעד גונן,
אדריכלות לילילאן בן שוהם/אלעד גונן
אדריכלות לילילאן בן שוהם. אלעד גונן,
אדריכלות לילילאן בן שוהם/אלעד גונן

בקומה העליונה ממוקם החלל הציבורי הכולל מטבח, סלון, סוויטת הורים ושירותי אורחים ובקומה התחתונה תוכנן אגף לאורחים ובו חדרי שינה, חדרי רחצה ופינת עבודה. תקרת הבית משופעת ומשולבות בה קורות עץ, כשקורת עץ ראשית חוצה את החלל הציבורי לכל אורכו ומייצרת תחושת המשכיות ומרחב. תאורת אווירה נסתרת שולבה בין הקורות ויוצרת אפקט אור מרשים, בפרט כשהשקיעה מפציעה מהמרפסת המערבית. עבור גרם המדרגות הקונזולי, שבדומה לרצפת הדירה חופה פרקט עץ, מייצר המשכיות בין המפלסים וכך גם מעקה הזכוכית ששומר על מראה פתוח ואוורירי.

פנטהאוז מעורר השראה. עיצוב: אורון מילשטיין, צילום: אלעד גונן

עיצוב אורון מילשטיין. אלעד גונן,
עיצוב אורון מילשטיין/אלעד גונן

את מעצב הפנים אורון מילשטיין בחרו בעלי הנכס בשל החיבור שלו לעולמות האופנה. דירת הפנטהאוז, ששטחה כ- 155 מ"ר מתוכננת בקומה אחת וצופה לשדות הירוקים שבפאתי הוד השרון.

"תכננו את ה-layout מחדש בכדי לייצר מאסטר שינה מרווח עבורם וסוויטות עבור שני הילדים כך שמדירת 6 חדרים היא הפכה לדירת 4 חדרים", מסביר המעצב. "החלל הציבורי רחב הידיים נגלה כבר בכניסה לדירה ובו הסלון, המטבח , ופינת אוכל. במרכז המטבח ניצב שולחן אוכל גדול סביבו שולבו כסאות מרופדים בדים (עם הדפסי איורים של ערים אייקוניות מרחבי העולם) אותם עיצב פיליפ סטארק. מעל השולחן מרחף גוף תאורה גיאומטרי ומרשים שיובא במיוחד מחו"ל".

השטיח שנפרס על רצפת הסלון הוא פרי יצירתו של מעצב העל מרסל ונדרס ועל גבו הדפסה בטכנולוגיה חדשנית. מעליו שובצו שולחנות קפה עשויים גריד רשת מתכתית שמעצימים את המראה האופנתי. גולת הכותרת הוא גוף תאורה בדמותה של גורילה שיובא מאיטליה ומתכתב עם הקו היצירתי של המעצב כמו גם עם הפתיחות של בני הזוג לפרטי עיצוב יוצאים מגדר הרגיל.

עיצוב אורון מילשטיין. אלעד גונן,
עיצוב אורון מילשטיין/אלעד גונן
עיצוב אורון מילשטיין. אלעד גונן,
עיצוב אורון מילשטיין/אלעד גונן

המרפסת משמשת כחלל אירוח נפלא בפני עצמו והיא מחוברת לקונספט העיצוב של האגף הציבורי. במרכז סוויטת ההורים המרווחת ניצבת מיטה שיוצרה בהזמנה מיוחדת ומרופדת בד עשיר מבית האופנה של ז'אן פול גוטייה. לצידי המיטה שולבו שתי שידות לילה בעיצובו של טום דיקסון. הקירות עטופים ביחידות נגרות המשמשות כארונות שעוטרו בידיות פליז אינטגרלי.

חוברו להן יחדיו. תכנון ועיצוב: מושיק חדידה, צילום: עודד סמדר

אדריכל מושיק חדידה. עודד סמדר,
אדריכל מושיק חדידה/עודד סמדר

דירת הפנטהאוז, שממוקמת באחת מערי המרכז, נהנית מתצפית מרהיבה של 360°- מתל-אביב הנמצאת מצפון ועד להרי ירושלים שנגלים ממזרח. מושיק חדידה, בעליו של משרד לאדריכלות ועיצוב פנים, קיבל לידיו שתי דירות בתמונת מראה שחוברו לדירה אחת.

"הדירה מתפרשת על פני כ-500 מ"ר (310 מ"ר שטח עיקרי ועוד כ- 210 מ"ר של מרפסות)", מסביר חדידה. "בני המשפחה מאוד מוזיקליים לכן כלי הנגינה מהווים נדבך מרכזי בתכנון. בתוך כך הם גם מרבים לארח לכן תכננו עבורם אגף אירוח גדול שפתוח למרפסת גן גדולה, שם נשתלה צמחייה שמותאמת לגובה רב והופכת את הקשר בין הזירות לכמעט בלתי אמצעי".

אדריכל מושיק חדידה. עודד סמדר,
אדריכל מושיק חדידה/עודד סמדר
אדריכל מושיק חדידה. עודד סמדר,
אדריכל מושיק חדידה/עודד סמדר

על אף שהדירה מורכב משתי יחידות שאוגדו לאחת, וככזאת החלוקה לאזורים אמורה היתה להיות פשוטה, במקרה שלפנינו גרעין הבניין הקבוע שעובר בין שתי הדירות יצר אתגר תכנוני: "התכנון הוא דינמי ונע סביב גרעין המבנה" מסביר חדידה. "בתוך כך, פעלנו גם מול הקבלן והיזמים להגביה את התקרות עד לגובה של 3.9 מטרים, מה שמעצים אפילו יותר את המראה המרשים".

הסגנון הוא קלאסי, נקי ויוקרתי, נטול גחמות וקישוטים. עם פתיחת דלת הכניסה נחשפים לחלל הציבורי ובהמשכה תוכננה מבואה שמובילה לשירותי האורחים. ממול ישנה פינת הסבה קטנה ובהמשך המטבח ממנו יש יציאה למרפסת משלו. בציר הזה ממוקמים גם חדר הקולנוע הביתי וחדר העבודה של האב ובהמשך הציר חדרי השינה הילדים. בקצה המסדרון שבאגף הפרטי נמצא מאסטר השינה המרווח של בני הזוג ששטחו לא פחות מ-55 מ"ר.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully