וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוטים בהקיץ": תערוכת יחיד במלון אמנות

מלון האמנות Artist מתחדש בתערוכה ובחדר אמן חדש של דין מנשרוף

דין מנשרוף, תערוכת חוטים בהקיץ. בר שניר,
דין מנשרוף, תערוכת חוטים בהקיץ/בר שניר

מלון Artist הוא מלון קונספט האמנות הראשון בישראל, המוקדש לאמנות ישראלית, צעירה ומבטיחה, פרי שיתוף פעולה בין רשת מלונות "אטלס" לבין משפחת סבג וחברת ORS. בימים אלה, החל מה-28.09 ולמשך ארבעה חודשים, מתחדש המלון בתערוכת יחיד וחדר אמן של האמן דין מנשרוף. התערוכה, אותה אצרו איתי בלאיש ורוני כוכבי, מתכתבת עם תפיסת עולמו ועיצובו של המלון העומדת בסימן מחווה לסצינת האמנות המקומית והפיכתו לגלריה לאמנים מקומיים והיא חוברת ליצירות המוצגות בו דרך קבע, ובהן של דוד עדיקא, דנה יואלי, הילה טוני נבוק ועוד.

למשך ארבעה חודשים תערך במלון התערוכה "חוטים בהקיץ" של דין מנשרוף, בה יציג בחללים הציבוריים של המלון האמן והמעצב בן ה-33, בוגר המחלקה לתקשורת חזותית במוסררה, סדרות שונות של יצירות טקסטיל בעבודת יד לצד ציוריים מהשנתיים האחרונות. כך, לצד יצירות הקבע שבלובי המלון מציג מנשרוף את חלק מסדרת "אודה לנאיביות" (שאף הוצגה ביריד צבע טרי 2023), יצירה גדולת מימדים הבוחנת את ההתפעמות מהקיים וכללת נרטיב איורי שמשלב בין פיגורטיביות נאיבית לאלמנטים שזורים בטקסטורות בהשראת הטבע. בחדר האוכל הוא מציג 12 שטיחים בעבודת יד לצד יצירות על נייר, סקיצות וציורי קיר, המושפעים מאסתטיקה ברברית וגרפיקה יפנית מסורתית. במסדרון קומה 5 מוצגת "קולם של זנים נכחדים"- סדרת עבודות על נייר בצבעי פסטל, דיו ואקריליק, שדוחקת את הפורמט הדיגיטלי המזוהה עם האמן הצידה לטובת יצירת רצף דימויים הנעים בין חומרים.

תערוכת חוטים בהקיץ. בר שניר,
תערוכת חוטים בהקיץ/בר שניר
תערוכת חוטים בהקיץ. בר שניר,
תערוכת חוטים בהקיץ/בר שניר

הפרקטיקה האמנותית של מנשרוף היא תולדה של זרם תודעתי הקטי ודימוייו נעים בחופשיות בין פיגורטיביות נאיבית לאבסטרקט חושני. טכניקת השזירה של הצמר בבד המזוהה עם עבודתו היא עמלנית מטבעה, אך מייצרת שקט קונספטואלי ופיזי המהווה בית סימבולי לדימויים אותם הוא מייצר. התערוכה מתחברת לתפיסת העולם של המלון, השוזרת בחלליו הציבוריים ובחדרי המלון אמנות מקורית, שמשקפת את רב-גוניותה של סצינת האמנות התל-אביבית.

גולת הכותרת של עבודתו של מנשרוף במלון הינה עבודת תלויית אתר (site-specific) חדשה- חדר מלון שנוצר במיוחד על ידו בשיתוף אוצרי התערוכה בלאיש וכוכבי. "חוטים בהקיץ" מתרחשת בסְפֵירָה מקבילה, המהווה אלטרנטיבה היתולית למציאות הקיימת. בשילוב של יצירות טקסטיל, נייר וציור קיר בחלל אחד, נוצרת תחושה רב שכבתית, ספק הזייתית ממש כמו ברגעים שהמוח מעורבל מחום יתר, כשהטמפרטורה עולה והגבול בין מציאות לדמיון מיטשטש. במהלך השהייה בחדר אמן זה, ועל רקע תפאורה עירונית תל-אביבית אופיינית, האורח מוזמן לשחרר את הרצון להבין מה אמיתי ומה דמיוני בכל רגע נתון. יצירתו זו של מנשרוף נכרכת עם 12 חדרים נוספים של מלון הבוטיק בן ה-56 חדרים, שהופקדו בידי אמנים כמו אייל אסולין, הילה עמרם ונועה יפה, המייצגים דיסציפלינות שונות לעבודות תלויות אתר, בהן מתפקד החדר כמיצב אמנותי ונוצר שילוב אורגני של האמנות בחלל המלון.

"חוטים בהקיץ"- 28.09-31.01- כניסה ללא תשלום. מלון ארטיסט, רח' בן יהודה 35, תל אביב, טלפון: 03-5425555

  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully