וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנו לישון בשקט: כך יוצרים בני הגיל השלישי סביבה אופטימלית

מעבר דירה ואפילו שיפוץ לאחר שהילדים עזבו את הקן אינו עניין פשוט. איך עושים את זה נכון?

תכנון ועיצוב מיטל צימבר. עידן גור,
תכנון ועיצוב מיטל צימבר/עידן גור

רבים הזוגות שבוחרים לשפץ או לעבור לנכס כאשר הילדים עוזבים את הקן, כזה שיהיה מותאם יותר למידותיהם, לצרכים החדשים ובעיקר לזוגיות. כאשר הם לקראת הגיל השלישי, החשיבה צריכה להיות מעט שונה, כזו שתמקסם את רמת בטיחותם במרחב האישי שלהם, ותאפשר להם ולאהוביהם לישון בשקט.

"הבית אמור להיות מקום ההגנה המפנק שלנו. אך מה לעשות, גם בתוך המרחב הכי מוגן, עשויות לערוב סכנות ומכשולים שעשויים לפגוע בנו. הבית שתוכנן לפני מספר שנים כשבני הזוג היו צעירים ויפים, מקבל משמעות שונה לאורך השנים ויש צורך במשנה זהירות ובחשיבה לטווח הרחוק", מסבירה מעצבת הפנים מיטל צימבר.

לדברי צימבר, "זה לא פשוט בפן הרגשי והטכני כאחד לעבור בית בגיל 70. ההמלצה שלי היא קודם כל לבדוק לוקיישן בקרבת הילדים, כמובן במידה והם מסייעים ועוזרים. המלצה נוספת היא שהלוקיישן יהיה בקרבת מרכז מסחרי הכולל סופר, בנק, מספרה, חוגים וכו', על מנת לצמצם את הניידות".

מעצבת מיטל צימבר. עידו לביא,
מעצבת מיטל צימבר/עידו לביא
תכנון ועיצוב מיטל צימבר. עידן גור,
תכנון ועיצוב מיטל צימבר/עידן גור

צימבר, בהתייחסה לפן העיצובי והתכנוני של הדירה, מסבירה: "העיצוב צריך לקחת בחשבון את העבר. לשלב בין עיצובים ואלמנטים חדשים לבין עיצובים ישנים. לחבר ביניהם ולתת מקום לרגש. מעבר לכך, כדאי להתאים את הנגישות בין החדרים מבחינת המפתחים של דלתות הפנים ובטח ובטח דלת הכניסה של הבית, וכן לקחת בחשבון תרחיש בו אולי אחד מבני הזוג ייאלץ לישון בחדר אחר עם מטפל ובכך יש צורך בשלושה חדרי שינה - אם זה מתאפשר. אותם אפשר להכין מבעוד מועד, ולעשות בהם שימוש לטובת הנכדים. אם מדובר בבית רב קומות חד משמעית אני ממליצה על מעלון, מעין מעלית קטנה ואף עיצובית שתקל ותפשט את החיים בבית".

אחד מהאזורים "המסוכנים" הוא אזור חדר האמבטיה שבו יכולות להתרחש סכנות כגון מפני כוויה ממים חמים או מפני החלקה. לדברי עדי לביא, מנהלת שיווק ב-MODY, "אם בעבר החברות המובילות בעולם התמקדו בייצור פונקציונאלי נטו לאמבטיה, הרי שכיום עומד לנגד עיניהם הפן העיצובי, לצד הרצון לשמור על סטנדרט גבוה במיוחד עם חידושים ופטנטים שייקלו על חיי היומיום. בתוך כך, ישנם עיצובים שבראש ובראשונה עונים על צרכים ושמירת בטיחות".

יעל מוסקוביץ, מנהלת שיווק ניגא שף FOR HOME. סמדר כפרי,
יעל מוסקוביץ, מנהלת שיווק ניגא שף FOR HOME/סמדר כפרי
חלל רחב. עיצוב מיטל צימבר. נדב פקט,
חלל רחב. עיצוב מיטל צימבר/נדב פקט

לדוגמה, אמבטיה בעלת דלת צדדית שמקלה על הכניסה לאמבט, ללא הצורך לדלג או להניף את הרגל, אריחים מחוספסים שמונעים החלקה בעיקר בחללים הרטובים של הבית, תרמוסטט בעל מערכת של טמפרטורה קבועה שמונעת כוויה ומקלה על החיים במקלחת וכמעין תא טלפון המשמש כטוש רחצה עם מקום מיוחד לישיבה בעת הרחצה וכמובן נגישות מלאה לכל תרחיש.

עדי לביא, MODY. תומר קצב,
עדי לביא, MODY/תומר קצב

גם במטבח, אחד החללים החשובים בבית, ישנה חשיבה לגבי הגיל השלישי, מסבירה יעל מוסקוביץ', מנהלת שיווק ומבעלי ניגא שף FOR HOME, "כמעט כל פריט במטבח אפשר לקבלו בגרסה החשמלית, מה שיהפוך את העבודה להרבה יותר פשוטה. כדוגמא למגירות שנפתחות בלחיצת כפתור או על ידי נגיעה קלה, מדפים נשלפים, אי שעולה ויורד המותאם לגובה היושב ויכול להיות מעולה לנכדים, או שולחן שנשלף ועל פניו נראה כמו מגירה תמימה לחלוטין - מצויין לנכדים שמגיעים להתארח".

בכל הקשור לתאורה, תאורה חכמה יכולה לעשות פלאים בבית גיל השלישי. "כל תאורה יכולה בקלות להפוך לתאורה חכמה. כזו שבנגיעת כפתור תוכל לכבות את כל התאורה בבית, בלי להסתובב בין החדרים ולוודא שהכל כבוי. בנוסף, חשוב שתהיה כמובן תאורה חזקה בחללי עבודה כמו מטבח, או אזורי קריאה, תאורה שאינה מסנוורת. בנוסף, חשוב ליצור תרחישי תאורה שונים כמו אירוח, בישול, וכו", מסכמת צימבר.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully