וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך תנקו בקלות את רשתות הבית נגד מעופפים?

אודליה אליאס, טור אורח

21.9.2023 / 16:36

בבתים של רובנו מותקנות רשתות נגד יתושים ומעופפים המוצבות בחלונות, דלתות ופתחי החלל, המונחות במקומן לאורך השנה וכך צוברות אבק. תקופת החגים מהווה זמן טוב לנקותן, אבל זו לא משימה פשוטה

ניקיון הרשתות של דינמיקה רשתות. ליטל שחר באדיבות דינמיקה רשתות,
ניקיון הרשתות של דינמיקה רשתות/ליטל שחר באדיבות דינמיקה רשתות

בבתים של רובנו מותקנות רשתות נגד יתושים ומעופפים המוצבות בחלונות, דלתות ופתחי החלל, המונחות במקומן לאורך השנה וכך צוברות אבק. תקופת החגים מהווה זמן טוב לנקותן, אך כיצד מבצעים את המטלה - בהתחשב שההתעסקות בפירוקן עלולה להיות מסורבלת ובלתי נגישה?

החרוצים מבינינו יעבירו את הרשת לקרצוף באמבטיה, מתוך מחשבה שתחזור מבהיקה למקומה. אך בפועל לא ממש בטוח שהקרצוף יעשה לה טוב, וזה עוד לפני השלב המעיק בו תנסו להחזיר את הרשת למקומה - כשאז היא עלולה להיתקע ולא לנוע בחופשיות על מסילתה (שלא לדבר על עבודת הפרך מעצם הרכבתה).

אז מה בכל זאת ניתן לעשות?

פירוק לניקיון הרשתות של דינמיקה רשתות.. קרנפת באדיבות דינמיקה רשתות,
פירוק לניקיון הרשתות של דינמיקה רשתות./קרנפת באדיבות דינמיקה רשתות

חלק מהרשתות המתקדמות מובנות כך שאופן פתיחתן ומיקומן, מקל על הניקוי שלהן ושומר עליהן נקיות מאבק. למשל רשת פליסה, שנותרת נקיה מאבק כאשר היא אסופה באופן קבוע בין שני פרופילים של אלומיניום ונפרסת רק בעת השימוש. או רשת מינימליזם, שעשויה מפרופיל צר מאוד ולכן מאפשרת להשתחל במיקום ייחודי בין התריס לחלון, וכך מגנה מפני לכלוך ורוח.

לחילופין, קיימות רשתות שכן צוברות אבק, אך ניתן בקלות לנקותן או להוציאן לניקיון כדוגמת רשת כנף לחלון או רשת שליפה. ברשתות כאלו פותחו מכלולים המאפשרים גישה קלה לניקוי. למשל ברשת כנף לחלון בלגי או לחלון ציר לממ"ד, שעד כה התקינו בו רק גלילה שאינה ניתנת לניקוי. הפיתוח ברשת כנף ציר הוא של חלון שנפתח, כשהרשת נפתחת איתו פנימה לתוך החדר מאפשרת ניקוי קל משני צדי הרשת ואף ניתן להוציאה בקלות לשטיפה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

התקנת רשת ציר כנף לחלונות בלגיים

גם בחלונות חלל האמבטיה, שם נהוג למצוא לרוב רק רשת מקובעת שחלקה החיצוני יישאר מלוכלך, קיימים פתרונות של רשת שליפה שיכולה לצאת בקלות אפילו ביד אחת, כדי לשטוף אותה ולהשיבה במהירות ובקלות.

תרסיס דינמיקלין של דינמיקה רשתות 500 מ"ל, 59 שקל. עמנואל מימון,
תרסיס דינמיקלין של דינמיקה רשתות 500 מ"ל, 59 שקל/עמנואל מימון

ניקוי עם פירוק

במידה ובחרתם להוציא את הרשת ממסילתה, יש להניחה על משטח ישר ואז לשפשפה בעדינות עם מברשת/סקוטש, מים וסבון.

בעת החזרת הרשת למקומה, יש לשים לב שהמברשת והידית מופנות כלפי פנים הבית ושיש לרשת מוביל תחתון ועליון - שהוא הבולט מביניהם. עוד דרך לזהותו מתאפשרת במידה ולא הסרתם את המדבקה הצבעונית שנמצאת תמיד למעלה, וכך תוכלו להבדיל בין הכיוונים. לעומתו, המוביל התחתון הוא שטוח ולא בולט מהאלומיניום ולעיתים יגיע עם גלגלים (שכמו תמיד מובנים בחלק התחתון).

כשמחזירים למקום, ראשית יש להשיב את הרשת לתוך המסילה העליונה על הסכין. לאחר מכן בעת שהיד אוחזת בחלק התחתון של הפרופיל, נדרש להפעיל מעט לחץ על הפרופיל באזור הידית כלפי חוץ והופ - היא תכנס לתוך הסכין התחתונה (הקושי בהכנסת הרשת הינו מכוון, על מנת שלא יקרה מצב שהיא תיפול).

רשת נשלפת של דינמיקה רשתות, באדיבות דינמיקה רשתות. יפעת צדוק,
רשת נשלפת של דינמיקה רשתות, באדיבות דינמיקה רשתות/יפעת צדוק

כיצד מנקים ללא פירוק?

במידה ואין לרשת מפרט שמקל על פירוקה, אז ההמלצה היא כלל לא להוציא אותה ממקומה. זאת בהתחשב שהפירוק ובעיקר ההרכבה לאחר הניקוי, דורשים מיומנות ודיוק וחבל להסתבך. במקום זאת, עדיף לנקות את הרשת כשהיא עודנה מורכבת על החלון/דלת.

ניתן לנקות ב"ניקוי יבש" בעזרת מברשת סיוד פשוטה עם סיבים קצרים שמוציאה היטב את האבק שהצטבר בחורים, או עם שואב אבק עם ידית מברשת באופן עדין, מבלי ללחוץ חזק מדי. אפשרי לשטוף במים וסבון, אך יש להימנע בשימוש בחומרים חזקים (כגון אקונומיקה), שלעיתים יוצרים נזקים בלתי הפיכים. כמו כן כדאי לשטוף מבחוץ עם צינור, ורק לשים לב להשאיר את החלון או הוויטרינה סגורים כדי לא להרטיב את האזור. בנוסף, קיימים תרסיסים מיוחדים שנועדו עבור ניקוי רשתות מבלי החובה לפרקן.

ניקוי לפי סוגי רשתות:

  • ניקוי רשת גלילה: לניקוי אבק שנצמד אל רשת גלילה, מומלץ להשתמש בשואב אבק. לניקוי יסודי יותר מומלצת שטיפת הרשת במים וסבון, כמובן בזמן שהרשת מותקנת בתוך החלון במצב הפעלה מקסימלי.
  • ניקוי רשת פליסה או אקורדיון: רשתות אלו ניתנות לניקוי רק בעזרת שואב אבק, בדרגת שאיבה שאינה אגרסיבית. את המסילה ברשת אקורדיון ניתן לנקות ולשמן באמצעות ספריי המיועד לכך. ברשת פליסה מומלץ באופן כללי להשאיר במצב אסוף ככל הניתן, כשכך גם מידת ניקיונה וגם מבנה קיפוליה נשמרים טוב יותר.
  • ניקוי רשת כנף: הרשת הנוחה ביותר לניקוי היא רשת כנף, המותקנת לרוב בחדרי הממ"ד. זאת מכיוון שאפשר לנקותה בקלות משני הכיוונים באמצעות שואב אבק, בשילוב ידית מברשת או סקוטש לצד מים וסבון, ולקנח לסיום עם מטלית יבשה.

הכותבת היא סמנכ"לית שיווק, פיתוח ואסטרטגיה בחברת 'דינמיקה רשתות' המתאימה רשתות נגד יתושים לחלונות ודלתות

  • עוד באותו נושא:
  • יתושים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully