וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כש-SIMS ובינה מלאכותית נפגשים: המיזם שיעצב לכם את הבית בקלות

טוויקס, פלטפורמה חדשה, נבנתה במטרה לאפשר לכל יזם לתכנן בקלות בניינים שלמים, כאשר כל שינוי מותאם ומתעדכן בהתאם למגבלות הבנייה ועונה בדיוק על הצורך הזה

TWEAKS בינה מלאכותית בעיצוב. יחצ,
TWEAKS בינה מלאכותית בעיצוב/יחצ

לאחרונה נדמה כי הבינה המלאכותית הגיעה לכל תחום בחיינו, החל מפעולות בסיסיות במחשב, ליצירת תוכן ועתה עונה גם על הצורך של תכנון ועיצוב בתים ובניינים.

טוויקס, פלטפורמה חדשה, נבנתה במטרה לאפשר לכל יזם לתכנן בקלות בניינים שלמים, כאשר כל שינוי מותאם ומתעדכן בהתאם למגבלות הבנייה ועונה בדיוק על הצורך הזה. הפיתוח שמפתחת טוויקס בימים אלו פורץ דרך בתחומו, ומאפשר ליזמי נדל"ן לחסוך זמן ומשאבים יקרים על התאמות אישיות של לקוחות בנושא תכנון הדירה, ולאפשר לכל יזם ודייר לעצב את הבית שירצה תוך שמירה על חוקי ומגבלות הבניה. כך שבעצם, אפשר דרך עיצוב של דירה אחת, לשמור על המגבלות בבניין שלם.

אז איך זה בעצם עובד? כיום התהליך הוא ארוך ומייגע, ובו רוכש הדירה מקבל תוכניות אדריכליות שהוא לא באמת יודע לקרוא, ולאחר זמן רב ותהליך מפרך, הוא מצליח להחליט על שינויים אותם רוצה לעשות בדירה שלו. תהליך זה אפילו ארוך ומייגע יותר עבור היזם. טוויקס החליטה להקל על הקושי, ולפתח פלטפורמה שתתרגם את התוכניות האדריכליות לממשק תלת מימדי פשוט אשר מכיל מגוון אפשרויות שדרוג, שינוי והתאמה באמצעות טכנולוגיה מעולם הגיימינג המיועדת לכל אחד גם ללא רקע בבינה מלאכותית או ידע מוקדם באדריכלות. כך בעצם יכול רוכש הדירה לבצע שינויים ושדרוגים בפלטפורמה בצורה קלה ואוטומטית, להכיר מראש את העלויות ולקבל הדמיה של הדירה בזמן אמת. הכלי הייחודי של טוויקס מאפשר לדיירים לקבל חוויה ראשונה מסוגה, נוחה וקלה לעיצוב הדירה האידיאלית עבורם, יחד עם התעסקות מינימלית עבור הקבלן אשר מקבל תוכניות מובנות וברורות שרק מחכות לביצוע.

גוגל לסטארטאפים. עומר הכהן,
גוגל לסטארטאפים/עומר הכהן

הרעיון להקמת החברה נולד מתוך החוויות האישיות של ליאור קנטור, טלי גוטליב וליאור פוגרבינסקי, אשר הקימו את החברה אחרי שנתקלו בבעיה זו גם ברמה המקצועית וגם ברמה האישית. ליאור קנטור, אדריכלית בהכשרתה, ומנכ"לית החברה: "כשטיילתי בארצות הברית, ראיתי בניינים ושכונות מגורים שבהם כל הבתים נראים אותו הדבר, והבנתי שזה נובע בעיקר בגלל הקושי של היזם להשקיע זמן ומשאבים לכל לקוח. הנושא הדהד לי יותר כאשר רציתי בעצמי לרכוש דירה, והבנתי את הפער הגדול בין הרצונות של הדיירים ובין אלו של היזמים, ושצריך לשנות את הדרך בה מעצבים כיום בתי מגורים ובניינים. זה היה הרגע בו החלטתי להקים את טוויקס". טלי, רואת חשבון ועורכת דין, חוותה את הבעיה דווקא מהכיוון הפיננסי, והרגישה על בשרה הן מתוקף תפקידה והן כלקוחה שאינה בעלת רקע מקצועי, המעוניינת לרכוש דירה את הקושי בתכנונה המקדים, ואת הכסף והזמן שהעניין לוקח. לבסוף, ליאור, מהנדס תוכנה בעל רקע בעולם הגיימינג, הציע לקחת את הרעיון בשתי ידיים, ולשלב את עולמות האדריכלות יחד עם כלי משחקים, ובכך לייצר תרגום מהיר וויזואלי של עולם הנדל"ן עבור הלקוח הפשוט.

מכירים את המשחק "סימס"? אז דמיינו שאפשר לייצר ממנו תכניות בניה מקצועיות ומותאמות למציאות, הן מבחינת מגבלות בנייה, רגולציה, עלויות ועוד, והן מבחינת אפשרויות עיצוב, גימורים ותוספות. "אנחנו נמצאים בעידן שבו ניתן לבחור באפליקציה כמה כוסברה אני רוצה בסלט שלי. אז איך יכול להיות שאין תוכנה שתעזור ללקוחות ויזמים לעצב ולתכנן את הבית? גם בתור אדריכלית, שיודעת לקרוא תוכניות, לא הצלחתי להבין מה אפשר ואי אפשר לעשות בפרויקט, אילו חומרים אפשר לשים ובאיזה מקום, מה המגבלות וכמה יעלה לי. אם ככה אני מרגישה, תארו לעצמכם כיצד מרגיש רוכש דירה שלא מגיע מרקע מקצועי אדריכלי. ואיך מרגיש יזם או קבלן שצריך למכור 10,000 בתים בשנה?" אומרת ליאור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ספרי לי קצת עליכם - מתי הקמתם את המיזם? עם אילו חברות אתם עובדים כיום?

"החברה הוקמה לפני שנה וחצי, ובינתיים אנחנו צוות של כ- 8 עובדים. כרגע אנחנו עובדים בישראל, ומתכוננים להשיק את המוצר בארה"ב בחודשים הקרובים. אנחנו עובדים בעיקר עם חברת תדהר, מאחר והיא מאד מכוונת לשיפור חווית לקוח, וביחד עם תמיכתה של חברת אוטודסק אנחנו מקבלים את המעטפת הטכנולוגית החדשנית ביותר בתחום".

איפה אתם יושבים?

לאחרונה הוזמנו לשבת במשרדי אוטודסק בתל אביב, כחלק מהאינקובטור החדש שלהם. מכיוון שהמערכת שלנו מתרגמת מידע מקצועי לצרכני קצה, החיבור לאוטודסק היה הכרחי וחשוב לנו מאוד. מעבר לכך, אנחנו רואים את ההתקדמות של עולם טכנולוגיות הבניה ושמחים מאד לקחת חלק בקידום האקוסיסטם הישראלי בתחום. רוב, אם לא כל, הלקוחות שלנו, בארץ ובארה"ב, מבקשים את החיבור לכלי התכנון המקצועיים בצורה ישירה ואוטומטית ולכן שמנו על זה את הדגש. לשמחתנו, זכינו לשיתוף פעולה עם אוטודסק וגם לעבוד ממשרדי החברה ביחד עם עוד מספר סטארטאפים מרשימים, ואנחנו כבר רואים את ההתעוררות של התחום בארץ ובעולם".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully