וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדרגות לגן עדן: כך הפך האלמנט הזה לאחד המרכזיים בבית

הן נועדו כדי שנעלה או נרד קומה. כאשר בפועל, לאורך השנים הן הפכו לעיצוביות, עם הרבה השקעה וחשיבה סביבן. כמעין אלמנט פיסולי בחלל. אז איך הפכו המדרגות האלו לפנינה עיצובית? קבלו שלושה פרויקטים שממחישים

עיצוב שלומית זלדמן. עמית גושר,
עיצוב שלומית זלדמן/עמית גושר

גרם מדרגות בפרויקט של אדר' רון שפיגל- שפיגל אדריכלים

גרם זה נמצא בליבו של בית באורנית אותו תכנן האדריכל רון שפיגל עבור זוג וארבעת ילדיהם. כמו הבית עצמו גם גרם המדרגות תוכנן בקווים מודרניים ומחומרים חמים וקרים- שילוב בין האורבני לכפרי. הוא נמצא במרכז קומת הכניסה, אותה תכנן האדריכל בקונספט פתוח, וצופה לגינה ולמבואת הכניסה. שפיגל ניצל את הקיר הארוך ונטול הפתחים, הגובל עם בית השכנים (מדובר בדו משפחתי), בכדי ליצור קיר בטון חשוף עוצמתי ודומיננטי שמהווה רקע מושלם למדרגות עצמן. יחד הם הפכו לפיצ'ר מרכזי. זהו ציר אנכי המחבר בין הקומות- מהמרתף ועד לקומה העליונה. הקיר הדומיננטי נותן עומק לבית, לא מעט בזכות המדרגות עצמן שעשויות פח בעובי 12 מ"מ שצופה עץ אלון, כך שבפועל נראה כאילו העץ "נבלע" במתכת עצמה. המעקה עשוי ממיתרי נירוסטה.

אדריכל רון שפיגל. רגב כלף,
אדריכל רון שפיגל/רגב כלף
אדריכל רון שפיגל. רגב כלף,
אדריכל רון שפיגל/רגב כלף

גרם מדרגות בפרויקט של מעצבת הפנים שלומית זלדמן

גרם המדרגות ממוקם בביתם של זוג ושני ילדיהם באזור השרון. העיצוב מינימליסטי ונקי, חף מקישוטיות ועם זאת עוצמתי. הגרם ממוקם יחסית בכניסה, בסמוך לפינת אוכל גדולה ומרשימה שממוקמת מתחת לחלל כפול. המדרגות מצופות עץ ומשתלבות היטב עם רצפת הפרקט בחלל. הן ממשיכות את השפה העיצובית בבית- אלגנטי ונקי. המעקה עשוי זכוכית ונתמך במחברים נסתרים. בדומה לשלחים עצמם גם הוא מחזק את השפה העיצובית ש LESS IS MORE. המדרגות מובילות לקומת המגורים ומתחברות לגשר הצופה לעבר הקומה התחתונה ומפצל בין אגף ההורים ואגף הילדים.

עיצוב שלומית זלדמן. עמית גושר,
עיצוב שלומית זלדמן/עמית גושר
עיצוב שלומית זלדמן. עמית גושר,
עיצוב שלומית זלדמן/עמית גושר

גרם מדרגות בפרויקט של האדריכל רון רוזן, מבעלי 'רוזן ליננברג אדריכלים'

את הגרם תכנן האדריכל רון רוזן בהשראת יצירות האמנות של הפסל ASHER והוא מייצר אשליה אופטית עד שלא ברור מה למעלה ומה מטה. הגרם ממוקם בליבו של חלל גיאומטרי מסובך- מצולע מקרי. מעליו פתח עליון של באר טבעית שמציפה אותו בשפע של אור טבעי והמסע שעוברת השמש לאורך היממה משתקף היטב בציר זה שמואר באופן דינמי ומשתנה בהתאם לשעה ומיקום החמה, מה שמעצים את האלמנט הפיסולי.

רוזן ליננברג אדריכלים. עודד סמדר,
רוזן ליננברג אדריכלים/עודד סמדר
רוזן ליננברג אדריכלים. עודד סמדר,
רוזן ליננברג אדריכלים/עודד סמדר

רוזן בחר במתכוון בלבן בוהק שמגדיל את היחלל ומעצים את התחושה הניטרלית שנותנת לאור הטבעי לעשות את קסמיו.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully