וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני הפנסיה: כך הופכים את הבית לנגיש יותר לגיל השלישי

נועם שזיפי, טור אורח

18.9.2023 / 14:58

מחלות הגיל הופכות את הגיל השלישי לגיל הרביעי, בו רמת הפעילות פוחתת, ולפעמים אף הופכים מוגבלים בלי התראה מראש. איך מבצעים את ההתאמות?

הכן ביתך לפנסיה. יחצ,
הכן ביתך לפנסיה/יחצ

השנים הראשונות בגמלאות הן שנים מלאות פעילות, אבל הן גם לא פוסחות על אף אחד. מחלות הגיל הופכות את הגיל השלישי לגיל הרביעי, בו רמת הפעילות פוחתת, ולפעמים אף הופכים מוגבלים בלי התראה מראש.

לפי הקבלן הרשום, נעם שזיפי - נעם פרויקטים , כדאי להקדים ולבצע התאמות בבית על מנת להפכו לנגיש יותר לגיל השלישי:

  • מתרחבים - אבדן התנועה יכול להיות תהליך הדרגתי או לקרות לפתע, בן לילה. לכן יש לדאוג שפתחי הדלתות יהיו רחבים. רוחב סטנדרטי של כסא גלגלים הוא כ 55 עד 60 ס"מ. 90 ס"מ יספקו מעבר בטוח, גם בסיבוב מן המסדרון.
  • כל הבית במפלס אחד - כדי להתנייד בקלות, כדאי להקפיד שכל החדרים החשובים בבית יהיו באותו המפלס, במידה וגרים בבית. כלומר, חדר שינה, סלון, מטבח ואמבטיה ושירותים. חשוב גם לבדוק מראש כי הרצפה ישרה, מפולסת וללא בליטות. בבית פרטי או בפנטהאוז בעל שתי קומות, רצוי שתהיה הכנה למעלית פנימית.
  • מטבח - כדי להתאים את המטבח, יש לבחון את צרכי השימוש בו. כך למשל, האם כדאי להוסיף אביזרי עזר שיקלו על השימוש בכלי המטבח (לדוגמה - מטה קומקום, לוח דוקרנים המאפשר לחתוך או לקלף ירקות ביד אחת. עגלה יציבה לתמוך בניידות ולעזור להעביר אוכל ושתייה מחדר לחדר). מומלץ גם להתאים את משטח העבודה לגובה 85 ס"מ לפחות (למניעת התכופפות וכאבי גב) ולמעט עד כמה שניתן בארונות עליונים ובאחסון גבוה מדי.
  • חדר השינה - אם מתקשים להיכנס למיטה או לצאת מהכיסא, אפשר להרכיב מגביות כדי להעלות אותה כדי לא להתכופף. אפשר גם להשיג כיסאות כורסה מוגבהים ומיטות מיוחדות שמגביהות למצב בו קל יותר לעמוד, ואביזרים המקלים על התלבשות ואיסוף פריטי לבוש מהרצפה. לצד המיטה יש למקם שידת לילה עם תאורה, טלפון, שעון והכנה ללחצן מצוקה
  • כניסות מאובטחות - כל הכניסות לבית צריכות להיות מוארות ומאובטחות. שביל גישה חלק וישר ללא סדקים ומרווחים, מדאי להוסיף פסים מונעי החלקה. במידה וקיימות מדרגות, כדאי להתקין מעקות או רמפה ללא עלייה. גם בבית כדאי להקפיד כי כל הבית יהיה במפלס אחד ולהציב פסים נגד החלקה. כדאי להימנע משימוש בשטיחים שכן הקצוות עלולים להתכופף כלפי מעלה, ולגרום לסכנת מעידה.
  • אמבטיה - תנו חשיבות לטיפול בחדר הכי מסוכן בבית - חדרי אמבטיה הם החדרים המסוכנים ביותר בבית. הם מלאים במשטחים חלקלקים, הרבה לפני שמפעילים את המקלחת וממלאים אותם בלחות ועיבוי. לכן יש לשים לב במיוחד להתאמות בחדר זה. כדאי להוסיף ריצוף למניעת החלקה; כלומר, שטיחי אמבטיה מונעי החלקה ורצועות מונעות החלקה, להתקין מוטות אחיזה במקלחות וליד שירותים. להתאים מושבים או ספסלים מתקפלים במקלחות. מומלץ להחליף את ראשי המקלחת לראשים מתכווננים ביד עם לפחות שישה מטרים של צינור. הרבה יותר מכל חדר, חשוב שהתאורה תהיה מוגברת במיוחד.
  • הסבת חדר לחדר מוגן לחירום -בדירות אשר נבנו לפני 1992 אין ממ"ד בדרך כלל" מסביר רן נאור מנכ"ל אורטק מערכות מיגון. "כיום, ניתן להוסיף חדר מוגן מאושר פיקוד העורף בזמן עבודה של כשבוע ימים בחדר קיים בדירה.". "ניתן למגן את חדר השינה, או כל חדר אחר בבית, כולל דלת וחלון מוגנים בתקן ממ"ד" הוא מוסיף. "לאחר מכן מבוצע על ידי קבלן השיפוצים גמר גבס רגיל והחדר ממשיך לשמש באותו השימוש שהיה קודם למיגון. אופציה כזאת מאפשרת למגן חדר במהירות בבית וללא צורך בכניסה להליכים של היתרים ואישורים" מסכם נאור.
  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully