וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהריה מתחדשת: הכירו את פרויקט הבאוהאוס הראשון בעיר

אדריכל לירן צ'צ'יק, טור אורח

14.9.2023 / 14:26

לפני מאה שנה הוא נוסד בגרמניה, השפעתו חדרה לתל אביב וכעת סגנון הבאוהאוס מגיע גם לנהריה. אדריכל לירן צ'צ'יק, בעלי משרד שלג אדריכלים, מסביר כיצד קרם הפרויקט המסקרן עור וגידים

פרויקט הנשיא בוטיק של גשם החזקות. עמית אלדד,
פרויקט הנשיא בוטיק של גשם החזקות/עמית אלדד

סגנון הבאוהאוס נוסד בגרמניה וחרת על דגלו לאפשר בניה איכותית ויעילה כדי לתת מענה לביקוש הגובר למגורים בתקופה שבין מלחמות העולם. אנו רואים בכך מטרה נעלה לאפשר תכנון איכותי השם דגש על אור טבעי וחללים המשכיים ולהשקיע בתכנון ולא בפרטים מסובכים ויקרים. הפשטות העיצובית והחומרית והחיסכון בחזיתות מיותרות, אפשר בנייה יעילה ומהירה משמעותית והתוצאה היא מבנה שונה עם נשמה בנוף החזרתי של הבניינים המוכרים לנו.

פרויקט הנשיא בוטיק ממוקם בקצה הצפוני של שכונת פרס החדשה בנהריה ותוכנן עבור חברת גשם החזקות אשר יאכלס 60 יח"ד ב-6 קומות על מגרש צר וארוך. בתכנית הבינוי המקורית, היו אמורים להיות מתוכננים עליו 3 מבנים קטנטנים של 20 יח"ד במרחקים של כשישה מטרים זה מזה, אולם, על מנת לאפשר ניצול נכון יותר של המגרש הצר והארוך ולאפשר חניה יעילה גם במפלס הקרקע, ראינו לנכון לתכנן מבנה אורכי שבו 3 כניסות נפרדות ולהפנות את חזיתות המבנה והמרפסות לכיוון הרחוב.

פרויקט הנשיא בוטיק של גשם החזקות. עמית אלדד,
פרויקט הנשיא בוטיק של גשם החזקות/עמית אלדד

מכיוון שהמגרש מתפרש בין שתי פינות רחוב, קווי הבניין בפינות הוגדרו ברדיוס עגול ואנו בשלג אדריכלים החלטנו להפוך את האילוץ הזה למוטיב אדריכלי ועיצובי במבנה.

העיצוב והחומריות של המבנה שואבים השראה מסגנון הבאוהאוס של העיר הלבנה ולכן הוא בנוף בשל היותו מחופה טיח לבן ומרפסות ארוכות. חזות זו מבדילה אותו משאר המבנים בשכונה שרובם מחופים אבן סטנדרטית ומרפסות עם מעקה אלומיניום שלרוב נאטם בסגירות ארעיות על ידי הדיירים כדי לאפשר פרטיות.

על כן החלטנו להדגיש את המרפסות ולתכנן מעקה בנוי שגם ידגיש את האורכיות וגם יאפשר פרטיות לדיירים. בקצה התחתון תוכנן נתק עיצובי המתכתב עם פרטים של מרפסות של מבני באוהאוס משנות ה-30 של המאה ה-20. גם בתכנון של מסתורי הכביסה תוכנן פרט המתכתב עם בניינים אלו עם חורים עגולים מ g.r.c במקום פרט האלומיניום הסטנדרטי. כמו כן, שתי קומותיו העליונות בנסיגה מאפשרות לו סיומת אלגנטית ומרפסות גג המשכיות לדירות הפנטהאוז והמיני פנטהאוז.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
פרויקט הנשיא בוטיק של גשם החזקות. עמית אלדד,
פרויקט הנשיא בוטיק של גשם החזקות/עמית אלדד

מדובר על תהליך אדריכלי לא פשוט. נאלצנו לשכנע את גורמי התכנון לאשר בינוי שונה מהתכנית המקורית ולהמר על מבנה שהוא שונה באופן הביצוע. אולם, לאור הנחישות ושיתוף הפעולה של כולם, התוצאה נהדרת, יצרנו את בנין הבאוהאוס הראשון בנהריה ואנו מקווים שהדיירים החדשים יהנו מהבניין שנים רבות ושהוא יהווה נקודת ציון מיוחדת בשכונה.

הכותב הוא אדריכל, בעלי משרד שלג אדריכלים

פרטים על הפרויקט

  • יזם - גשם החזקות
  • אדריכלות - שלג אדריכלים
  • אדריכל אחראי- סימון דרוקמן
  • קונסטרוקציה - משה פאר
  • פרויקט הנשיא בוטיק של גשם החזקות נמצא בשלב השיווק והמסירות לדיירים יתבצעו בקרוב
  • עוד באותו נושא:
  • באוהאוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully