וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תזכורת מ"דניאל": כיצד תאטמו נכון את הגג?

השאריות של סופת דניאל שהגיעה לישראל אתמול היא תזכורת לכך שהחורף בפתח וזה הזמן להיערך בהתאם ולמנוע דליפות של מים בבית. החדשות הטובות הן שאפשר לאטום לבד ומבלי לשלם לבעל מקצוע

איטום גג. נירלט,
איטום גג/נירלט

השאריות של סופת דניאל שהגיעה לישראל אתמול היא תזכורת לכך שהחורף בפתח וזה הזמן להיערך בהתאם ולמנוע דליפות של מים בבית. החדשות הטובות הן שאפשר לאטום את הבית גם לבד ומבלי לשלם לבעל מקצוע.

הטיפול בגגות הוא הכרחי ומי שמתעלם מהמשימה, עלול למצוא עצמו עם שלולית בסלון. שבוע אחד של גשם על גג שאינו אטום יכול להוביל לתקרה אליה חדרו מי גשמים דבר היוצר מפגע סביבתי.
חשוב לזכור שגם בתים חדשים חשופים לבלאי וליקויים.

דליפה של מים יכולה להיגרם מסיבות שונות כמו: פתחי ניקוז סתומים, סדקים או פגיעות ברצפת הגג ושיפועים לא נכונים. כל אלו יכולים להביא להצטברות מים בגג שיחלחלו לתקרה ולנזילה המתבטאת ברטיבות בתקרה מתחת.

חומרי איטום גגות משמשים כשכבת הגנה לגג. בחורף הם מונעים חדירת מים למבנה ובקיץ אף מסייעים בהפחתת התחממותו. התקופה הטובה ביותר לטיפול בבעיות ונזילות מים מהגג היא בקיץ ועד בוא הסתיו, ועל פי מומחי נירלט ההמלצה היא להתחיל וליישם את חומרי האיטום כבר בקיץ מכיוון שבקיץ חומרי האיטום מתייבשים במהירות גבוהה יותר ויוצרים שכבה עבה, אלסטית ועמידה אשר תגן על ביתכם מפגעי החורף שיגיעו מאוחר יותר.

פריימר נירלט. יחצ,
פריימר נירלט/יחצ

יש מגוון רחב של פתרונות איטום גגות. חלקם מיועדים ליישום על-ידי אנשי מקצוע בלבד (יריעות ביטומניות או זפת חם, לדוגמא) וחלקם נוחים וידידותיים למשתמש הפרטי והמקצועי. מדובר על חומרי איטום גגות אקריליים או פוליאוריתניים, אשר מייצרים שכבת הגנה על הגג ומיושמים על-ידי פיזור או שיכבה של חומר מתאים.

דוגמה לחומר כזה הינו האקווה גארד של נירלט. מדובר בציפוי גמיש על בסיס פוליאוריתן אשר יוצר שכבה גמישה ועמידה במים עומדים המונעת הופעת סדקים. החומר עמיד בכל תנאי מזג האוויר ובקרינת UV. בנוסף, צבעו הלבן של החומר, הנשמר לאורך זמן, מסייע בהפחתת טמפרטורת המבנה גם בחודשי הקיץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

אז איך אוטמים את הגג מפני דליפות?

  • הכנת השטח - יש לנקות את הגג משאריות צבע וליכלוך. יש לבצע שטיפה של הגג ולהבריש עם מטאטא כביש לקבלת משטח נקי. לאחר ניקוי הגג, מומלץ לתקן סדקים, במידה וקיימים. חשוב לאפשר ייבוש מלא (24 שעות) של חומר המילוי.
  • יישום שכבה ראשונה של חומר האיטום - מומלץ להתחיל ביישום החומר על קירות מעקה ופינות הגג באמצעות מברשת רחבה. לאחר מכן עוברים ליישום המשטח כולו. פיזור של חומר האיטום בצורת נחש ויישום אחיד של החומר באמצעות- רולר פרווה. מומלץ לבצע את היישום בשעות הבוקר לפני התחממות הגג. אין ליישם את החומר כאשר צפוי גשם בטווח של כ- 72 שעות.
  • יישום שכבה שנייה - יש להמתין לפחות 24 שעות ואז לחזור על הפעולה וליישם שכבה שנייה לא מדוללת.
אקווה גארד של נירלט. יחצ,
אקווה גארד של נירלט/יחצ

ואם לא הספקנו לטפל בגג בקיץ?

אל דאגה, מזג האוויר בארץ מאפשר לאטום את הגג גם לאחר שעונת הגשמים החלה. החורף הישראלי ידוע בימי השמש וההפוגות מהגשם. לאחר מס' ימי שמש והתייבשות מלאה של הגג ניתן לטפל נקודתית במוקדי הבעיה.

בשלב הראשון, יש לנקות היטב את פני השטח והחלקים בהם קיימת רטיבות וריכוז מים. מקלפים את כל החלקים בהם קיימת רטיבות וריכוז מים כדי השמש תייבש את האזורים הרטובים והאזור יהיה מוכן לצביעה. רצוי להמתין ליומיים של שמש על מנת שהאזור יתייבש במלואו.

בשלב השני, יש למרוח שכבה של חומר בשם פריימר 2X מדולל בטרפנטין. היתרון של הפריימר, הוא בדחיית המים כדי לתת תשובה לגשם הקרוב.

בשלב השלישי, לאחר כמה ימים יבשים יש למרוח חומר איטום לגגות זאת בתנאי שבשלושת הימים הבאים לא צפוי גשם. ש ליישם את החומר בשתי שכבות בהפרש של מינימום 24 שעות בין שכבה לשכבה.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully