וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

25 שנים אחרי הקמת בית הספר: המהלך הגדול של ברברה ברזין

רגע לפני ראש השנה העברית משיקה כוהנת העיצוב ברברה ברזין מתחם חדש בלב תל-אביב, בו שוכן בית הספר ללימודי עיצוב שחוגג 25 שנים להיווסדו. כבר מהצצה חטופה ניתן להתרשם מייחוד והצבעוניות החושנית והמטריפה שבו

סטודיו ברברה ברזין. אורית ארנון,
פרויקט מסוג אחר/אורית ארנון

ברוכים הבאים: תכירו את הסטודיו החדש ללימודי עיצוב פנים של ברברה ברזין - מוסד מוערך שמאז הקמתו לפני 25 שנים יצאו משעריו רבים מטובי המעצבים שפעילים כיום בישראל. המתחם, שמשתרע על פני לא פחות מ-400 מ"ר, ממוקם ברחוב קרליבך 7 (ממש בלב ליבו של מתחם העסקים והבילויים התוסס של תל-אביב) ותוכנן כמכה של ממש לחובבי העיצוב. יש שיאמרו שהוא נראה כבית לכל דבר וברחביו שזורים שפע של אלמנטים, צבעים, צורות, חומרים וגימורים שמשתלבים יחד בהרמוניה ומצליחים לפרוט על כל החושים.

"הסטודיו החדש תוכנן כבבואה לשיטת הלימודים הייחודית", מסבירה ברזין. "כל מי שלומדת כאן עוברת מסע מפרך אל האני והעצמי - מטמורפוזה שמתחילה בזחל רעבתני שבולס כמויות אדירות של ידע והופך במהלך מופלא לגולם שעוסק בעיכול, הפנמה והפקת לקחים. ביום אחד קורה הפלא ומתוך הגולם פורץ לעולם האמיתי פרפר אדיר כנפיים ויפהפה שמוכן ויודע להתמודד עם כל העולם ואשתו".

סטודיו ברברה ברזין. אורית ארנון,
סטודיו ברברה ברזין/אורית ארנון
ברברה ברזין, מעצבת פנים. יאיר דניאל,
מסע מפרך אל האני. ברברה ברזין/יאיר דניאל

שילובים של ירוק, זהב, ורוד וכל מה שחדש בסצנת עיצוב הפנים

פלטת הצבעים שנבחרה היא על טהרת גווני הוורוד, הירוק והזהב: "ורוד וירוק הם צבעי צ'קרת הלב שמייצגת כל מה שגבוה באדם", מסבירה ברזין, "אהבה, חמלה, אלטרואיזם, נתינה ושאיפה ליופי, אחדות והרמוניה. הזהב מסמל שפע עוצמה ושגשוג לכן התקרות בסטודיו צבועות בוורוד, זהב או מתחבאות מתחת לשמים כחולים עתירים בענני קיץ לבנים".

הדרמה מתחילה כבר במבואת הכניסה לסטודיו ואת פני הבאים מקבלת דלת ברזל מאסיבית שנפתחת לעולם פנטסטי, ממש כמו בנרניה- עולם של אגדות, ניסים ונפלאות. החלל המרכזי חוויתי, עוצמתי ומהפנט ובמרכזו פינות לאונג' צבעוניות הצופות לרחובות תל-אביב השוקקים ומוקפות בעצים תמירים שנטעו בכדי חרס גדולים. המטבח הפרללי הסמוך מציג הלכה למעשה את כלל החידושים הקיימים בתחום - החל מגאדג'טים חשמליים ועד לחומרים יוצאי דופן ששולבו כאן בקפידה יתרה.

סטודיו ברברה ברזין. אורית ארנון,
סטודיו ברברה ברזין/אורית ארנון
סטודיו ברברה ברזין. אורית ארנון,
סטודיו ברברה ברזין/אורית ארנון

ככלל, כל מה שחדש, מיוחד ואחר בתחום משטחי העבודה למטבח ולכיורים מככב במרחב המיוחד הזה ובענק: כך גם בכל הקשור לפרטי הנגרות וגם עבורם נבחרו החומרים העדכניים ביותר שזה עתה 'יצאו מהתנור' בשילוב קלאסיקות ידועות. הדלתות התמירות עשויות פרופיל אלומיניום דק, אלגנטי ומהודר שיובא מאיטליה ומתנוססות על לשיא של 2.65 מטרים, זאת על מנת להעצים את מימד הגובה בחלל.

מפגשים בלתי צפויים בין אלמנטים מפתיעים

מסלול הליכה מתפתל ומתעקל, מרוצף באלמנטים מפתיעים, מלווה את הפוסעים אל עבר פנים המתחם מתוך ההבנה העמוקה שממש כמו בחיים, הדרך להצלחה לעולם אינה מתרחשת בקו לינארי ישר: "מסלול ההליכה מוליך אותך דרך חלל ציבורי שמאיר ומעיר את כל החושים וממלא את הנפש באנרגיה של השתאות ופליאה", מסבירה ברזין, "מעברים של חושך ואור, מפגשים בין שחור ולבן ובין מהלכים צרים ורחבים הם שמובילים לכיתות לימוד שמתאפיינות בפונקציונליות ,ארגון ומינימליזם. בכדי להמחיש את הרב-גוניות והעושר העצום שמאפיינים את תחום עיצוב הפנים, בחרנו 33 דגמים של אריחים שונים, עם דוגמאות שונות ומיוחדות ובגדלים לא רגולריים, זאת על מנת להמחיש ולהדגיש את יסוד השילוב בין כל העולמות שהמקצוע דורש הלכה למעשה".

סטודיו ברברה ברזין. אורית ארנון,
סטודיו ברברה ברזין/אורית ארנון
סטודיו ברברה ברזין. אורית ארנון,
סטודיו ברברה ברזין/אורית ארנון

כדור בדולח מעל המקום בו כל הקסם קורה

לתלמידי הסטודיו ולאורחיו ממתינים ארבעה תאי שירותים שתוכננו בהשראת הבורדל, כן כן- בלגן מאורגן זימתי וחושני באינטרפרטציה מהוקצעת ויוקרתית. במבואת החלל תוכננו כיורי אוניקס מוארים המפרידים בין חדרי הלימוד למתחם בו כל הקסם קורה, המקום בו מתקיימת שנת הלימודים השנייה הלא היא שנת הסטאז' במהלכה התלמידים מתנסים בעבודה שוטפת על פרויקטים אמיתיים, עובדים מול אנשי מקצוע, לקוחות וספקים ומחויבים לתוצאות המיטביות וללוחות זמנים צפופים.

"מי ששואפת להיכנס לסטאז' בסטודיו שלי צריכה להיפרד מכל הפוזות של 'אכלו לי ושתו לי'- היא צריכה להשיל מעליה את גלימת ההתקרבנות, לזרוק לפח את ההשוואתיות, הביקורתיות והשיפוטיות או בקיצור את כל מחלות הילדות שהגיעה איתן. לכן ממתין לה מול השירותים ספסל שחור וקר עליו עושים חשבון נפש: מי אני? מה אני? ולאן פני מועדות?" מנמקת ברזין את הרציונל העומד מאחורי הקונספט המעניין.

סטודיו ברברה ברזין. אורית ארנון,
סטודיו ברברה ברזין/אורית ארנון
כיתת הסטאז' בסטודיו ברברה ברזין. אורית ארנון,
כיתת הסטאז' בסטודיו ברברה ברזין/אורית ארנון

"בכניסה למתחם הסטאז' נתלה כדור בדולח ענקי ומרהיב, עשוי מאין סוף רסיסים של אור, המייצג בראייתה של ברזין את הדרך הנכספת עד לסופו של המסלול: "את מוזמנת לעמוד על קצות האצבעות (או דרגש) ולגעת באור. חלל הסטאז' עצמו תוכנן כ-open space אחד גדול, מחולק לעמדות עבודה אישיות מעליהן מרחפים תקרה ורודה בעוד שהקירות שבהיקף מרופדים עננים לבנים".

לצד מתחם הלימודים מהווה הסטודיו החדש גם פלטפורמה שוקקת ואיכותית לכל מה שחשוב ומעניין בסצנת עיצוב הפנים המקומית והעולמית. כך למשל, בימים אלה ממש הופקה בו סדרת פודקאסטים מרתקת ומדויקת שעושה אחת ולתמיד סדר בכל הקשור לתהליכי הבניה והשיפוץ.

שמונת הפרקים הראשונים מתבססים על ציר הזמן מהרגע בו שוקלים לעשות שינוי (לבנות בית חדש, לקנות יד ראשונה מקבלן, או כחלופה לכל אלה לשפץ נכס קיים או לרכוש יד שנייה לשיפוץ) ועד לקפה על האי במטבח החדש בנכס המשופץ מיד אחרי שנכנסו להתגורר בו.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully