וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוד הקווים השבורים: תוכנית ההפרדה בבית הזה בשרון יצרה משהו נפלא

לאורכה ולרוחבה של הארץ עוצבו בשנים האחרונות לא מעט דירות ובתים מעוררי השראה, אך רק מעטים מהם טומנים בחובם קונספט ייחודי ששזור כחוט השני בחללים השונים. דוגמה לכך היא דירת פנטהאוז משפחתית אותה עיצבה מעצבת הפנים אורלי סילבר

עיצוב אורלי סילבר. עודד סמדר,
עיצוב אורלי סילבר/עודד סמדר

היכן: אחת מערי המרכז

עבור: משפחה לה שני ילדים צעירים

הנכס: דירת פנטהאוז בשטח של 190 מ"ר+ 75 מ"ר מרפסת

תכנון ועיצוב פנים: אורלי סילבר

חיפויים ומשטחים: למינם- ישראל

צילום: עודד סמדר

דירת הפנטהאוז ממוקמת באחת מערי המרכז, במגדל חדש בקו ראשון לים. היא קונספטואלית, מוקפדת ומהוקצעת ומחלונותיה הגדולים נגלה נוף פנורמי של מים תכולים. מי שאמונה על תכנונה ועיצובה היא אורלי סילבר- בעלת סטודיו לעיצוב פנים, שמשתפת בתהליך.

"את הדירה קיבלנו במצב מעטפת וככזאת היא היוותה כר נרחב לאופציות תכנוניות רבות. חילקנו אותה בצורה שקולעת לקונספט ולצרכי המשפחה - יצרנו הפרדה מוחלטת בין אגף האירוח לאזור המגורים ביניהם מקשרת דלת סתרים שהיא חלק אינטגרלי מחזיתות המטבח ועם פתיחתה נגלה מסדרון המוביל לחדרי השינה. בתוך כך, חשוב היה לנו שהמטבח, פינת האוכל והסלון ייהנו מתצפית פתוחה לים ולמרפסת שם תוכננה בריכת אינפינטי עם דופן שקופה, כך שנראה כאילו הדירה כולה מתמזגת באופן בלתי אמצעי עם הים".

עיצוב אורלי סילבר. עודד סמדר,
עיצוב אורלי סילבר/עודד סמדר
עיצוב אורלי סילבר. עודד סמדר,
עיצוב אורלי סילבר/עודד סמדר

התכנון המוקפד לא עוצר שם וניכר שסילבר בחרה לייצר בדירה רובד מסקרן נוסף: "בחרנו בקונספט ייחודי שקושר בין החללים- אלמנטים הנושאים על גבם צורות של קווים שבורים ששבבים וחוזרים באגפי הבית השונים. הם מייצרים תנועתיות ומעניקים רובד צורני נוסף. כך למשל בקיר הקמין שבפינת האוכל, בנגרות שבמסדרון המקשר בין הציבורי לפרטי, במאסטר השינה ואפילו בחדר השינה של אחד הילדים, שם שילבנו את רעיון הקווים השבורים בפרזול של הנגרות".

קשה שלא להתפעל מהקו המינימליסטי והמהוקצע ועל הדגש ששמו בדירה על כל פרט ופרט: "הרבנו לעבוד עם חיפויים: אחד מהם הוא שיש ה- invisible gray בו השתמשנו לחיפוי קירות בסלון ובפינת האוכל, ובמשטחי למינם האיכותיים, שאפשרו לנו ליצור מראה של אבן אורגנית וטבעית ובאותה נשימה נותרים אופטימליים בהיבטי התחזוקה והניקוי. הצבעוניות היא מונוכרומטית וזאת החלטה שלקחנו מראש בכדי לתת את הבמה הראויה לבריכה ולים. שילבנו גם אלמנטים מראתיים שמייצרים רפלקציה של מרחב ואור ומכניסים את הנוף פנימה במלוא הדרו".

עיצוב אורלי סילבר. עודד סמדר,
עיצוב אורלי סילבר/עודד סמדר
עיצוב אורלי סילבר. עודד סמדר,
עיצוב אורלי סילבר/עודד סמדר

עם פתיחת דלת הכניסה לדירה נגלים המטבח, הסלון והנוף המפעים. פינת האוכל מוקמה בסמוך לסלון, בפינה עוטפת ואינטימית, ועדיין נהנית מהמראות שנשקפים מבחוץ. "קונספט הקווים השבורים נגלה באזור פינת האוכל ביתר שאת", מסבירה המעצבת. "קיר הקמין חופה במראה מושחרת והוא למעשה ארון הכולל שפע של ארונות אחסון. על גבי הזכוכית שילבנו מוטות אלומיניום צבועים בגוון ברזל כסוף שמייצרים עניין ומקצב ובתוך כך חלקם משמשים גם כידיות הרהיט".

"עבור הסלון בחרתי מערכת ישיבה בסילואטות מעוגלות וביצירת אמנות דינמית ששוברות ומעדנות את המסה הגיאומטרית. מסך טלוויזיה מיוחד משמש כחציצה אוורירית בין הסלון לפינת האוכל ויושב על פלטה מסתובבת, כך שניתן להסיט את המרקע על פי צורך לשני הכיוונים".

עיצוב אורלי סילבר. עודד סמדר,
עיצוב אורלי סילבר/עודד סמדר
עיצוב אורלי סילבר. עודד סמדר,
עיצוב אורלי סילבר/עודד סמדר

"חשוב היה לי שכל מי שעובד או שוהה במטבח יהנה מהנוף לכן יצרתי מרחב שצורתו L, בזווית אנכית למסדרון, ובו שרשרת ארוכה של ארונות גבוהים ו-ויטרינות זכוכית שחורה שמעצימה את מימד הדרמה. החזיתות מחופות פורניר שחור שעבר התזת חול עמוקה- תהליך שמעצים את מראה סיבי העץ. במרכז החלל ניצב אי גדול מנירוסטה ומעליו משטח משיש נגרסקו שמבעדו נובע מסך טלוויזיה על פי צורך, כזה העולה מעלה ע"י מעלית הממוקמת בגוף הרהיט.

המרפסת היא ללא ספק אחת מגולות הכותרת בדירה זו: "בני המשפחה מארחים הרבה לכן פרט לבריכה, שתופסת שטח נכבד ממנה, חשוב היה לי לשלב פונקציות אירוח נוספת מבלי ועדיין לשמור על מרחב וזרימה.. כך למשל הם בני המשפחה והאורחים נהנים ממטבח חוץ מאובזר ומטלוויזיית ענק; מכיסאות נוח שעשויים פרספקס יוקרתי בגוון טורקיז צלול שמוסיף מימד של אווריריות ושקיפות; ומספסל בנוי, אותו ריפדנו בצבעי ים על טהרת הכחול והטורקיז המשמש כמעין שזלונג ואינו חוסם את הנוף. בפועל יצרנו עבורם מרחב נפלא לאירוח ולקיום אירועים במרקם קליל דיו כך שגם כשצופים מתוך הדירה אל עבר הנוף אין כמעט חסמים שמעיבים על הנוף".

עיצוב אורלי סילבר. עודד סמדר,
עיצוב אורלי סילבר/עודד סמדר
עיצוב אורלי סילבר. עודד סמדר,
עיצוב אורלי סילבר/עודד סמדר

ומהציבורי, לפרטי: במעבר שבין המטבח לחדרי השינה יצרה סילבר קיר נגרות עוצמתי עם חרכי אור שנאמנים לקונספט הקווים השבורים ומייצרים תנועה במרחב הנתון. את הקיר הנגדי, בו משובצות דלתות הכניסה לחדרי הילדים, חיפתה במשטחי למינם מדוקקים בגוון אבן טבעית אפורה וכהה. את צידן הנגדי של הדלתות חיפתה במשטחי למינם בהירים.

"באגף חדרי השינה ביקשנו לייצר נופך חמים. הרצפה חופתה בפרקט עץ אלון שהונח בפריסת פישבון. בחדרי השינה של הילדים שילבנו מיטוב ואלמנטים בצבעוניות חמימה מבלי לשבור את המראה המדויק והמהוקצע".

עיצוב אורלי סילבר. עודד סמדר,
עיצוב אורלי סילבר/עודד סמדר

בכניסה למאסטר השינה ישנו מסדרון שאחת הדפנות, זו דרכה נכנסים לחדר הארונות המרווח והגדול, חופתה משטחי למינם, הפעם בגוון מעט שונה. יצרנו מרחב כמה גדול ואוורירי שיש בו משחק של שקיפויות. כך למשל חדר הרחצה, שהוא שקוף לחלוטין ופונה לכיוון חדר השינה, לכן השתמשנו בזכוכית שקופה on demand שהופכת לאטומה במידה ורוצים ליצור פרטיות. בתוך כך בחרנו במראות דו כיווניות שיורדות מהתקרה ובמקלחון הגדול הוספנו מעבר לג'טים גם מערכת סאונה, ממש כמו בחמאם טורקי. ארון הרחצה עשוי כולו משיש ואת הקירות והרצפה בחרתי לחפות ב-למינם, הפעם בגוון אפור בהיר שמחמיא לפלטה הצבעונית של החלל. קונספט הקווים השבורים שב וחוזר בקיר גב המיטה שאת חלקו התחתון תחמנו בפלטות פורניר מעליהן מוטות בגוון כהה ודרמטי".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully