וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפעמים מה שצריך לקרות פשוט קורה: כך צמח חיבור לא שגרתי

הן נפגשו פעמיים במקריות ואז יצרו משרד שרץ כבר 20 שנה ואחראי לכמה מהפרויקטים היפים שצמחו בישראל. הסיפור מאחורי משרד "הלל אדריכלות"

הלל אדריכלות. עודד סמדר,
הלל אדריכלות/עודד סמדר

בפעם הראשונה שבה פגשה שירה את הדס, כשהיו בשנות העשרים המאוחרות שלהן. הדס הייתה מעצבת הבית של חברת עיצוב וריהוט מיוחדת ושירה הייתה אז אדריכלית צעירה, שהגיעה למקום בשיטוט מקרי לצורך תכנון מטבח עבור הוריה. הפתרונות היצירתיים והלא קונבנציונליים שהדס הציעה בפגישה הציתו ניצוץ ראשוני ואיתו תשוקה לתכנון של פרויקטים נוספים יחד, בשלב זה במסגרת אותה גלריה.

החיבור היצירתי היה מיידי ומפתיע. לאחר מספר חודשים עברה הדס ומשפחתה הצעירה לפריז, עיר מגוריו של בן זוגה. במשך שנתיים, היא השקיעה בלימודים ובהשתלמויות, ובעיקר נפתחה לקליטה של תרבות אחרת, כזו שפחות מוכרת בארץ. תרבות העיצוב שאליה הדס נחשפה הכילה בתוכה מיזוג נדיר של קלאסיקה ומסורת לצד מודרניזם וחדשנות. שנתיים מאוחר יותר נפגשו שירה והדס, שוב במקריות. הפעם הפגישה התקיימה בכנס, שאליו הגיעו בנפרד. הדס שיתפה את שירה ברצון שלה לצאת לדרך עצמאית. שירה מצידה שיתפה בקושי שלה כאדריכלית וכאם צעירה, שעובדת ללא הפסקה.

מימין שירה מוסקל והדס רוט, הלל אדריכלות. טל אלקבס,
מימין שירה מוסקל והדס רוט, הלל אדריכלות/טל אלקבס

שיחה בת שעה על יצירתיות, על הישגיות ועל החיים הובילה למפגשים נוספים, שמהם התפתחה שותפות וחברות שלמה ואמיתית. מאז הן יוצרות יחד כבר כעשרים שנה. הן ביססו את השותפות על הסכמים של חלוקת תפקידים ואחריות, הערכה וכבוד הדדיים. בשאיפתן למצוינות, כל אחת מהן שמה את האגו בצד.

כבר בתחילת הדרך המשותפת הדס הדגישה את החשיבות של אימון עסקי משותף כבסיס לשותפות מוצלחת. עסקי האימון היו אז פחות מוכרים ושירה נחשפה לחוויה קצת אחרת. האימון הראשון יצר את היסודות הראשונים, ובו השתיים עסקו בעיקר בערכים ובחזון שלהן. בהמשך הדרך הן עברו אימונים ותהליכים של ייעוץ עסקי וארגוני. כל תהליך כזה גרם להן לעלות מדרגה נוספת בהתפתחות האישית והעסקית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
פרוייקט אנדרומדה, הלל אדריכלות. עודד סמדר,
פרוייקט אנדרומדה, הלל אדריכלות/עודד סמדר

בשנת 2004 הקימו שירה מוסקל והדס רוט במשותף את משרד הלל אדריכלות, מתוך אמונה שיש בכוחן להשפיע על איכות חיים של אנשים באמצעות יצירתיות אסתטית ייחודית, משרד המתמקד בתכנון מחדש של נכסים קיימים - בתים, דירות, משרדים וחללי עבודה - והפיכתם לנכסי יוקרה. נכון להיום המשרד מונה צוות חזק של עשר מעצבות ואדריכליות יצירתיות ומקצועיות, שכמו מוסקל ורוט גם הן חיות ונושמות אדריכלות ועיצוב.

הרעיון שהן מובילות מבוסס על עקרון השייכות ועל הגישה הערכית "אנשים לפני תוצאות". להיות בעלים של בית או דירה זה לא מספק. שייכות באה לידי ביטוי בתהליך משמעותי של בחירות והחלטות, של התאמה אישית. הדגש הוא על הדרך, לא פחות מאשר על התוצאה עצמה. התהליך מתחיל בהיכרות מעמיקה עם הלקוחות ולאורך כל הדרך הן שומרות על תהליך מעשיר, מוגדר, מפרה וסוחף המוביל ליצירה של מרחב מגורים אהוב ונחשק. היופי הוא בשילוב של כלל האלמנטים: הצרכים, הרצונות, החלומות, החומרים, הריחות והצבעים. הכול מתערבב: רוח וחומר, חלל וגבולותיו. באופן הזה מתבצעת היצירה של המקום הפיזי והנפשי שאליו אנחנו עורגים.

הלל אדריכלות. מאור מויאל,
הלל אדריכלות/מאור מויאל
הלל אדריכלות. עודד סמדר,
הלל אדריכלות/עודד סמדר

מעבר לפתרון התכנוני שבו הן יודעות לייצר קסמים, בתהליך התכנון והעיצוב הן מאפיינות את החלל עד לרמת הפרטים. בסיומו של שלב התכנון מתקבלת הדמיה ריאליסטית, שמדמה סיור בבית או בדירה. ההדמיה היא כלי עבודה לאפיון ולדיוק של העיצוב במרחב. היכולת להבין את החלל ולהתרשם מהעיצוב שלו ומהחיבור בין האלמנטים השונים עוד לפני תוכניות הביצוע, מאפשרת קבלת החלטות מדויקת וחשובה.

מבחינתן של שירה והדס האדריכלות והעיצוב הם חלק מתרבות ומסגנון חיים המשפיע הן על איכות החיים והן על שגרת החיים, והן נמנעות מאופנתיות חולפת. גישה זו ניכרת בפרויקטים שלהן בהם בולטת האקלקטיות, שהותאמה ברמה אישית לכל אחד מהלקוחות שלהן ולסביבתם של הבית או הדירה.

הלל אדריכלות. עודד סמדר,
הלל אדריכלות/עודד סמדר
משרד הלל אדריכלות. טל אלקבס,
משרד הלל אדריכלות/טל אלקבס

ואם מדברים על תרבות, נקודת ההשקפה שלהן מניחה שאמנות היא חלק בלתי נפרד מעיצוב פנים וגם גורם שמחבר את הדיירים לקן המגורים שלהם. מוסקל ורוט מתעקשות ומוצאות דרכים לשלב אמנות בכל פרויקט שלהן.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully