וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשיר בנקודות מבט: מוזיאון העיר תל אביב-יפו נחנך

מוזיאון העיר תל אביב-יפו ע"ש שושנה וזבולון תומר נחנך ברחוב ביאליק 27, כיכר ביאליק המתחדשת. חידוש מוזיאון העיר הוא פרויקט שנעשה בהובלתו ובתמיכתו של ראש העירייה ויו"ר קרן תל אביב, רון חולדאי וביוזמת קרן תל אביב ומנכ"לית הקרן ד"ר הלה אורן

עומדים מימין גיל תומר, ראש עיריית תל אביב רון חולדאי ויו"ר קרן תל אביב  ד"ר רון תומר ומנכ"ל קרן תל אביב ד"ר הלה אורן. גיא יחיאלי,
עומדים מימין גיל תומר, ראש עיריית תל אביב רון חולדאי ויו"ר קרן תל אביב ד"ר רון תומר ומנכ"ל קרן תל אביב ד"ר הלה אורן/גיא יחיאלי

בטקס מרגש נחנך הערב (יום שלישי, 12.9) מוזיאון העיר תל אביב-יפו ע"ש שושנה וזבולון תומר, ברחוב ביאליק 27, כיכר ביאליק המתחדשת.

חידוש מוזיאון העיר הוא פרויקט שנעשה בהובלתו ובתמיכתו של ראש העירייה ויו"ר קרן תל אביב, רון חולדאי וביוזמת קרן תל אביב ומנכ"לית הקרן ד"ר הלה אורן, הפועלת כל העת ליצירת שותפויות בין העיר תל אביב-יפו לבין פילנתרופיה ישראלית ובינלאומית.

טקס גזירת הסרט נערך בהשתתפות רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו ויו"ר קרן תל אביב, ד"ר הלה אורן, מנכ"ל קרן תל אביב, ד"ר רון תומר נשיא התאחדות התעשיינים, גיל תומר ודפנה תומר-יעקבס .
עוד הגיעו לברך: רוני גמזו מנכ"ל המרכז הרפואי איכילוב, סמי סגול, איילת נחמיאס ורבין יושבת ראש מכון הייצוא, אבשלום קור, הרב לאו , צילי צ'רני יו"ר אגודת הידידים של קרן ת"א בארה"ב.

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב- יפו: "אני שמח לחנוך את מוזיאון העיר תל אביב-יפו, המהווה עוד שלב במימוש החזון העירוני לחידוש ושדרוג כל מוסדות התרבות בעיר, כדוגמת ספריית בית אריאלה, תיאטראות העיר, אולם דוהל המחודש בשכונת התקווה, היכל התרבות והאגף החדש במוזיאון תל אביב לאמנות.

האוסף המרכזי שיציג מוזיאון העיר הוא אוסף סיפורים מגוון ועשיר בנקודות מבט, כמו התושבים והתושבות של העיר. כי זו המורשת התל אביב-יפואית: סיפורים מרובים שהופכים מעשים בלתי אפשריים למציאות. שעושים את תל אביב-יפו למה שהיא: בירת העסקים והכלכלה של ישראל, בירת התרבות והאמנות שלה, בירת החלומות שלה. מגדלור של דמוקרטיה, סובלנות, חופש מחשבה וביטוי. מוזיאון העיר תל אביב-יפו הוא גם חלק מסיפור גדול יותר של רחוב ביאליק. "מוזיאון התרבות" של העיר שכולל את חמשת בתי התרבות: בית ביאליק, בית ליבלינג, מרכז פליציה בלומנטל, מוזיאון בית ראובן וכמובן - מוזיאון העיר. יחד, מספרת החמישייה הזו את סיפור המורשת, התרבות, האמנות והארכיטקטורה של תל אביב-יפו."

"לשפר את השלמות הפיזית והנפשית"

ד"ר הלה אורן, מנכ"ל קרן תל־אביב: "במוזיאון העיר תל אביב-יפו ע"ש שושנה וזבולון תומר, מוזיאון לתולדות העיר, יש מקום לכולן ולכולם, מכל הגילאים, קהילות, דתות ומגדרים, תושבים ומבקרים כאחד, כל אחד ואחת והסיפור התל אביבי שלו ושלה. המוזיאון ממשיך את המרחב הציבורי החיצוני ומזמין את כולנו - החצר האחורית, המדרגות והמרפסות הנפתחות שוב לקהל הרחב, הן מרחב המהווה קו משווה, מקום בו כולם ככולם יכולים ללמוד, לעבוד, להיפגש, לשפר את השלמות הפיזית והנפשית ולהפיג בדידות. בשנים האחרונות אנחנו רואים צמיחה בפילנתרופיה הישראלית. תורמים כמו משפחת תומר, ואחרים, המקיימים את ערך האחריות ההדדית הלכה למעשה מהווים השראה עבור כל מי שרוצה להשפיע ולהשקיע בחברה הישראלית."

מוזיאון העיר תל אביב-יפו על שם שושנה וזבולון תומר הוקם בשילוב ועדת היגוי ומועצה ציבורית הכוללת אנשי רוח ותרבות, היסטוריונים, אנשי אקדמיה ומנהיגים בעיר שליוו את התהליך, ויוצגו בו תערוכות קבועות, מתחלפות ואוספים שונים, שיאפשרו את החיבור בין תושבי העיר ליוצרים, לחוקרים ולאומנים מקומיים ובכך לקיים את השותפות.

המוזיאון תוכנן ועוצב על ידי חברת בריז קריאייטיב, 3 האוצרות: גלית גאון, קרן עוז, תום כהן ואדריכל השימור אורי פדן ומנוהל על ידי מנהלת המוזיאון והאוצרת הראשית מיכל בהרב עוזרד. מיקום המוזיאון הוא במבנה בית העיר ההיסטורי בכיכר ביאליק ברחוב ביאליק 27, תל אביב, מתחם ביאליק.

במוזיאון 3 תערוכות עיקריות. אוסף סיפורי העיר - אוצרת: תום כהן. "מלאכה ובטלה" - אוצרת: גלית גאון. תערוכת הקבע: אוצרת: קרן עוז.

  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully