וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכלים עם העיניים: כך שולחן החג ישפיע על החוויה בראש השנה

שולחן החג הוא המקום הכי חשוב, ועם עיצוב נכון הכול יהיה גם טעים יותר

אדריכלות ועיצוב שרה ונירית פרנקל. איתי בנית,
אדריכלות ועיצוב שרה ונירית פרנקל/איתי בנית

בעוד שבוע בדיוק יתכנסו משפחות רבות סביב שולחן החג לטובת ארוחת ערב ראש השנה, החג הכי יפה וחגיגי שיש. הנושא החם והמדובר ביותר כשזה נוגע לחגים הוא כמובן האוכל, מה שהופך את פינת האוכל ללב ההוויה, ואם היא מעוצבת ומיוחדת, אין ספק שהיא תעצים את החוויה.

אלגנטיות במיטבה - תכנון ועיצוב פנים דורית סלע

עיצוב דורית סלע. עודד סמדר,
עיצוב דורית סלע/עודד סמדר
עיצוב דורית סלע. עודד סמדר,
עיצוב דורית סלע/עודד סמדר

הרציונל שהנחה את דורית סלע היה לשמר את האדריכלות המקורית יוצאת הדופן של הבית ועם זאת לשוות לו מראה מודרני ועדכני. בעיצוב החדש יצרה סלע שילובים עוצמתיים בין חומרים טבעיים לצבעוניות מונוכרומטית עזה בגוונים של אפור, לבן ושחור להם נוספו כתמי צבע שבאים לידי ביטוי בטקסטיל וברהיטים. סלע שינתה את מיקומי הפונקציות כך נוצרה ביניהן זרימה מיטבית.

יחידת נגרות עוצמתית דומה לזאת שבסלון שולבה בנישה קיימת בפינת האוכל הפורמלית. במרכזה ניצב שולחן אבירים באורך של לא פחות מ-5 מטרים, סביבו יכולים לסעוד בנוחות מרבית לפחות 12 סועדים. שולחן האוכל עשוי רגלי מתכת גיאומטריות מוזהבות בזוויות משתנות עליהן פלטה המשלבת בין עץ, מתכת ושיש. כיסאות האוכל קלילים ומעוגלים, עשויים פליז ועור ומרככים את המסה הגיאומטרית הישרה של השולחן.

FUSION - אדריכלות, תכנון ועיצוב פנים - שרה ונירית פרנקל

אדריכלות ועיצוב שרה ונירית פרנקל. איתי בנית,
אדריכלות ועיצוב שרה ונירית פרנקל/איתי בנית
אדריכלות ועיצוב שרה ונירית פרנקל. איתי בנית,
אדריכלות ועיצוב שרה ונירית פרנקל/איתי בנית

"פיוז'ן של ממש! זהו פרוייקט חובק עולם, עם נגיעות טקסניות, טוקסניות, מעט מקסיקו, תיבול ארצישראלי, והרבה סטייל משובח, התקבל בית עם סגנון עשיר, משובח, יוצא דופן, כזה שמוכיח שאין נכון או לא נכון, אין מדויק, אין גבול בכל הקשור לעולם העיצוב והאדריכלות", מסבירות האדריכליות שרה ונירית פרנקל.

זהו בית חם משופע ועשיר בחומרים. בפינת האוכל ממוקם ארון כלים שהוא FOCAL POINT, שמתנשא לגובה רב ויוצר ביחד עם גוון התקרה מעטפת הומוגנית והרמונית. שולחן האוכל ממוקם על שטיח תוחם את החלל. מעל שולחן האוכל משתלשלים מהתקרה הגבוהה שני שנדלירים בסגנון אבירים שמתכתבים עם השנדלייר בסלון. אין ספק שלסועדים כאן מצפה חוויה נפלאה.

מרחב חוויתי - עיצוב פנים קרן ניב טולדנו

עיצוב קרן ניב טולדנו. איתי בנית,
עיצוב קרן ניב טולדנו/איתי בנית
עיצוב קרן ניב טולדנו. איתי בנית,
עיצוב קרן ניב טולדנו/איתי בנית

"זהו פרויקט שיפוץ של בית בן יותר מ-40", מסבירה מעצבת הפנים קרן ניב טולדנו שאמונה על תכנון ועיצוב הפרויקט. "הגדרת המשימה היתה שיפוץ מהיסוד של המבנה הוותיק". לדבריה, "התמה המרכזית היתה ליצור Modern farmhouse שמשמר את ההוויה הכפרית, באינטרפרטציה גסה ומחוספסת יותר ובשילוב נגיעות תעשייתיות ומודרניות. כל הפריטים תוכננו ונתפרו CUSTOME MADE לפרטי פרטים- מחיתוכי אבן cut to size ועד לפרטי הנגרות, הריהוט והטקסטיל". אבן לקט ארץ-ישראלית מחפה את חזיתות קומת הכניסה וחודרת פנימה כקיר כוח בסלון שנמתח על פני 7 מטרים.

"סקאלת הצבעים פשתנית והחומריות הרכה בסלון מבוססת על קטיפות, בדים טבעיים ווילונות רכים ונשפכים. פינת האוכל במרכז החלל, עם שולחן הממוקם על שטיח שתוחם את החלל, ומעליו גוף תאורה מברזל עם 6 קנים באורכים שונים שמכניסים שובבות לחלל. כורסאות מפנקות סביב השולחן, עם עור משובח בגוון כתמתם. סביבת החוץ ניבטת מכל עבר ומוסיפה לחווית האורחים בשל עוצמתה. האיזון המדויק בין המאסות והנפחים,כמו גם הצבעים והחומרים, משווים לחלל מחד מראה מעוגן וחגיגי ומאידך מקנים לה מראה אורגני, ארצי ומרחף".

מודרני , חם ונקי. תכנון ועיצוב ינאי פרישר - גוטמן. ריהוט ארז לוי

עיצוב ינאי פרישר גוטמן, באדיבות ארז לוי ריהוט. אורי אקרמן,
עיצוב ינאי פרישר גוטמן, באדיבות ארז לוי ריהוט/אורי אקרמן
עיצוב ינאי פרישר גוטמן, באדיבות ארז לוי ריהוט. אורי אקרמן,
עיצוב ינאי פרישר גוטמן, באדיבות ארז לוי ריהוט/אורי אקרמן

זהו פרויקט בבית פרטי במרכז הארץ שתוכנן ועוצב על ידי ינאי פרישר גוטמן עבור זוג פלוס שני ילדים. הבית בעיצוב מודרני, חם ונקי. נבחרו טקסטילים רכים ונעימים בשילוב חומריות מהטבע של מתכות וברזל, פליזים, בגוונים רגועים. פינת האוכל עוצבה על ידי חיבור חומרי למטבח בצורה מדוקקת ועדינה. שולחן האוכל מבית היוצר של מעצב הרהיטים ארז לוי, בשיתוף עם פרישר גוטמן כמובן, עצום ודומיננטי באורך 3 מטר ורוחבו מטר.

השולחן בעל פלטת גרניט פורצלן ורגלי ברזל מלא. הרעיון היה עיצוב שולחן פרקטי שמשתלב באופן הרמוני בחלל ואינו תופס תשומת לב. הכסאות סביב השולחן בריפוד עור. הסלון מרכזי בצורת ריש, עם שולחנות זכוכית שמדגישים את האקססוריס, כך שבקלות ניתן לשנות את האווירה באמצעות סטיילינג. מערכת הישיבה גם היא מבית היוצר של ארז לוי מאפשרת חלל אירוח גדול ובו זמנית מאפשרת אינטימיות בין היושבים.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully