וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוברים לדיור מוגן? כך תעצבו נכון את הבית

אם אתם נמצאים לקראת מעבר לדירה חדשה בדיור מוגן, כדאי מאד לעשות תכנון מוקדם שיוציא את המירב מהחלל החדש אליו אתם עומדים לעבור. תכנון טוב יחסוך לכם הרבה הוצאות מיותרות, וישרת אתכם לאורך שנים רבות

דירה לדוגמה אחוזת פולג. בועז נובלמן,
דירה לדוגמה אחוזת פולג/בועז נובלמן

ריח החגים כבר כאן, ובחגים אנו מארחים ומתארחים והתחושה שביתנו משרה משפיעה עלינו ועל האורחים שלנו כאחד. כמה נעים לשמוע קריאות התפעלות והנאה מהאורחים הנכנסים בדלת הבית ומה נוח לארח בבית שתוכנן נכון.

אם אתם נמצאים לקראת מעבר לדירה חדשה בדיור מוגן, כדאי מאד לעשות תכנון מוקדם שיוציא את המירב מהחלל החדש אליו אתם עומדים לעבור. תכנון טוב יחסוך לכם הרבה הוצאות מיותרות, וישרת אתכם לאורך שנים רבות. אם אתם כבר גרים בדיור מוגן ורוצים מעט לרענן ולשדרג את החלל לקראת החגים ובכלל לקראת המשך החיים - גם כאן יש מספר עצות מועילות שיכולות מאוד לשפר לכם את איכות החיים ולהרגיש בבית, בכל מובן אפשרי.

פנינו לאדריכלית ומעצבת הפנים נירית דורון, המתמחה במעבר לדיור מוגן בכלל ובאחוזת פולג בפרט על מנת לקבל מספר עקרונות ועצות לתכנון נכון של חלל בדיור מוגן, כך שתקבלו את התוצאה הטובה ביותר.

  • מיפוי. מיפוי נכון של הצרכים שלכם חשוב מאד: האם אתם מארחים הרבה? האם אתם משבלים בבית? האם נכדים או ילדים נשארים ללינה אצלכם? האם אתם זקוקים לחדר עבודה? האם קוראים הרבה ספרים? האם צופים בטלוויזיה בחדר השינה? האם אוהבים לארח בחצר? מה התחביבים שלכם?
  • לפי התשובות לשאלות אלו ודומות ניתן לחלק את חלל הדירה לפי הצרכים שלכם.
  • אחסון, אחסון, אחסון. כולם רוצים הרבה מקומות אחסון. אך לפעמים אלו הופכים לאזורים בלתי נגישים ועמוסי פריטים שלא זוכרים שקיימים. לכן חשוב לתכנן מקומות אחסון שיכילו פריטים בצורה שתקל על הסדר והארגון. לשם כך יש כל מיני פטנטים: מגירות בשליפה מלאה, חלוקת מגירת ותאים לפי הפריטים שיאוחסנו בהן, ניצול נישות בדירה בצורה מיטבית. אבל הכי חשוב: תכנון האחסון לפי קטגוריות מרוכזות: כל כלי הניקוי בארון אחד, כל המגבות והמצעים ביחד, כלי אירוח - ביחד, כלי אוכל ליום-יום במקומות נגישים במטבח, וכו'.
  • פרופורציות. פרופורציות הן כלל האצבע לעיצוב נכון בכל התחומים: בבחירת ריהוט בגדלים המתאימים לחלל, בבחירת סקאלת הצבעים שתשרור בדירה, בבחירת גופי תאורה שיצרו הרמוניה בחלל ויותאמו לריהוט בכל אזור וכמובן במיקום נכון של תליית תמונות על גבי הקירות.
  • התנהלות. כל הסעיפים שהזכרתי לעיל יובילו בתכנון נכון לצורת התנהלות נוחה ונעימה בדירה. לכל פעילות יהיה מקום, פריטים שונים יאוחסנו במקום האחסון המתאים להם (וכך גם נזכור תמיד איפה כל דבר נמצא), מעברים בין הרהיטים יהיו מרווחים ולא נקבל "סימנים כחולים" מפינות בולטות, וכשנארח את אורחינו, הכל יהיה נגיש ובהושטת יד נוכל להוציא כלים מהארון ולסדרם יפה על השולחן.
דירה לדוגמה אחוזת פולג. בועז נובלמן,
דירה לדוגמה אחוזת פולג/בועז נובלמן

אם אתם כבר גרים בדיור מוגן ורוצים מעט לרענן ולשדרג את החלל לקראת החגים ובכלל לקראת המשך החיים, להלן מספר עצות.

  • עברו על הארונות בבית. הוציאו בגדים וכלים שלא נגעתם בהם למעלה משנה....הרי רוב הסיכויים שלא תשתמשו בהם יותר.
  • ותרו על קולקציית המעילים המפוארת. השאירו 2 מעילים. זה מספיק למזג האויר אצלנו...
  • בהתחלה זה יהיה קשה, אך לאט לאט תרגישו את השחרור וההיטהרות מאיסוף כבודה שעומדת בבית כאבן שאין לה הופכין.
  • מסרו לילדים, לנכדים, או תרמו למישהו שיוכל להנות מכל אלו. גם זה עושה הרגשה טובה.
  • בארונות האחסון הקיימים - רכזו פריטים לפי קטגוריות ובמיקומים הגיוניים בבית. ואם חסרים מקומות אחסון - אולי כדאי להוסיף.
  • התבוננו בריהוט שממלא את החלל: האם הוא משרת אתכם? האם הוא נוח לישיבה, לאכילה, לשינה? האם המידות מותאמות לכם ולביתכם? אולי זה הזמן לשינויים והתאמות.
  • .
  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully