וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הזה הוא יצירת אמנות, בכל המובנים

שילוב בין לקוחה אמנית אשר ציירה את עבודות האמנות בבית לבין מעצבת הפנים אודליה ברזילי הוביל לדיאלוג מעניין ולשפה עיצובית ייחודית שתאמה בדיוק מושלם את טעמם של הלקוחות

עיצוב אודליה ברזילי. עינת דקל,
עיצוב אודליה ברזילי/עינת דקל

עבור: זוג בשנות ה-60 לחייהם

היכן: מרכז הארץ

אופי הפרויקט: שיפוץ פנטהאוז

שטח הבית: 200 מ"ר+ מרפסת 110 מ"ר

עיצוב פנים והום סטיילינג: אודליה ברזילי

צילום: עינת דקל


ביתם החדש של בני הזוג בשנות ה-60 לחייהם הוא תצוגת תכלית של שילוב מוצלח במיוחד בין הסגנון המודרני לחמימות ביתית. בשיתוף פעולה יצרה עבורם מעצבת הפנים אודליה ברזילי סביבת מגורים מוקפדת, מאוזנת תרבותית ואומנותית.

בני הזוג עזבו את ביתם הפרטי והמרווח לאחר שהילדים עזבו את הקן, ועברו להתגורר בפנטהאוז במרכז הארץ. הוא איש עסקים מצליח חד, חכם, ענייני ברור והחלטי, והיא אישה רוחנית מטפלתcbt ציירת, צלמת ובקרוב גם סופרת, שעתידה להוציא לאור את סיפור חייה המרתק.

"בקשתם של בני הזוג היה לתכנן בית בסגנון מודרני בקווים נקיים, על טהרת הגוונים הבהירים, שישמש מרחב מגורים חמים נעים ומזמין", אומרת ברזילי. בנוסף, הם ביקשו מקום רגוע ושליו לחזור אליו אחרי יום עבודה, בית שיהיה כיף לארח בו את הילדים והנכדים, וכמובן חלל מעוצב שייתן ביטוי ליצירותיה של הלקוחה.

עיצוב אודליה ברזילי, אמנית שרון ב.כ.. עינת דקל,
עיצוב אודליה ברזילי, אמנית שרון ב.כ./עינת דקל
עיצוב אודליה ברזילי. עינת דקל,
עיצוב אודליה ברזילי/עינת דקל

במקור בית בן 6 חדרים, בני הזוג, בעצה אחת עם המעצבת, החליטו לבטל חדר שינה אחד ובכך להגדיל את סוויטת השינה הזוגית, את חדר הרחצה שבו, ובנוסף לייצר חדר ארונות גדול.
"הבית עוצב בסגנון מודרני בגוונים בהירים עם נגיעות של עץ", מסבירה המעצבת, "השתמשתי בפרקט פישבון בגוון אלון טבעי ליצור חמימות בבית, והוא גם משמש כבסיס נפלא לרהיטים ולמטבח".

עם הכניסה לבית נחשף חלל מרכזי פתוח ומרשים בגודלו, הכולל את הסלון, פינת האוכל והמטבח. קיר הטלוויזיה חופה בגבס עם פסי ניתוק שעליו יחידת נגרות בגוון אלון כהה המשמשת לאחסון. מערכת הישיבה בסלון היא בגוון בז' וכוללת אלמנט מעץ בגוון כהה, באמצע, בדמות שולחן צד בילד-אין. "בכדי להתרחק כמה שניתן ממראה של סט גנרי שילבתי בחלל רהיטים שונים- שתי ספות גדולות בסגנון מודרני נקי ושתי כורסאות עור בצבע כאמל", היא אומרת,"שלושת שולחנות הסלון גם הם שונים האחד מהשני. שניים בגוון חלודה והשלישי ממתכת שחורה, אלה שוברים את המראה הבנאליות ומכניסים יצירתיות ועושר חומרי לחלל".

קירות כל החלל המרכזי של הבית חופו בלוחות גבס שנצבעו בגוון בהיר בשילוב של פסי ניתוק ופאנל שקוע גם הוא עם פסי ניתוק שיצר עניין בחלל ובסיס טוב לעבודות האמנות של הלקוחה. "חיפשנו משהו שיצור עניין, במקום להשאיר קירות בהירים וחלקים, כאלה שיעניקו בסיס טוב לעבודות האמנות", מדגישה ברזילי.

עיצוב אודליה ברזילי. עינת דקל,
עיצוב אודליה ברזילי/עינת דקל
עיצוב אודליה ברזילי. עינת דקל,
עיצוב אודליה ברזילי/עינת דקל

את הבית מעטרות שלוש עבודות אמנות מרשימות בסגנון אבסטרקט, פרי יצירתה של הלקוחה. "בתחילה לא ידענו מה יהיה הכיוון של העבודות, והיו לנו המון מחשבות והמון ניסיונות עד שהגענו לסגנון ולפלטת הצבעים הנכונה והמדויקת לבית", מודה המעצבת. "בציוריה המרשימים היה חשוב ללקוחה לבטא תנועה וזרימה, ושלושת העבודות צוירו בצבעי שמן על בדי קנבס גדולים. קווים, כתמים, צורות ושילוב של צבעים יוצרים את סגנון האבסטרקט ומשתלבים בצורה הרמונית בחלל. במבט מעמיק על העבודות ניתנת למתבונן את החופש לחקור בעצמו את היצירות ולתת את הפרשנות שלו לכל אחד מהציורים".

בצמוד לסלון תוכנן המטבח עבור בני הזוג שאוהבים לבשל ולארח בחלל זה את ילדיהם ונכדיהם. החלל תוכנן כשני סטריפים מקבילים: קיר אחד של ארונות גבוהים מאלון מבוקע ובו מקררים אינטגרליים, תנור ומיקרו, וכן כיור וארון קלאפה, מחופה אף הוא באלון מבוקע בגוון כהה. אי רחב ידיים באורך 3.5 מטרים ממוקם במקביל, עליו תוכנן משטח עבודה גדול שעליו כיריים, לצד דלפק ישיבה מחופה במלמין בגוון כהה, וסביבו כסאות בגוון קאמל. מחלל זה ניתן לצפות בנינוחות אל המרפסת המרשימה. "לא רציתי מטבח שהוא כולו בהיר, אלא להכניס אלמנטים חמימים במהותם", מסבירה ברזילי. "הרבה יותר נעים לאכול על משטח עץ, ובנוסף העץ יצר חיבור, מבחינת החומרים, לשאר חללי הבית".

עיצוב אודליה ברזילי. עינת דקל,
עיצוב אודליה ברזילי/עינת דקל
עיצוב אודליה ברזילי. עינת דקל,
עיצוב אודליה ברזילי/עינת דקל
עיצוב אודליה ברזילי. עינת דקל,
עיצוב אודליה ברזילי/עינת דקל

פינת האוכל הפורמלית גם היא תוכננה בצורה רחבת ידיים לאירוח רב-משתתפים. השולחן מורכב מפלטת עץ אלון מבוקע בגוון כהה, בדומה לעץ שבחלל המטבח, ורגלי ברזל, וסביבו כסאות מרופדים בבד. בצמוד לפינת האוכל ולאורך המסדרון יצרה המעצבת ארונות אחסון שימושיים בגוון הקיר.

בצמוד לפינת האוכל ממוקמת פינה קריאה קטנה ואינטימית. ובה כורסא מעור שולחן קטן שחור, גוף תאורה שחור ועבודת אומנות נוספת של הלקוחה, התואמת בגוונים ובצבעים. שירותי האורחים בבית רוצפו באריחים אפורים וחופו מאחורי האסלה באריחים דמוי עץ. שאר הקירות נצבעו בטיח ווגה בגוון אפור. בשרותי האורחים כיור קוריאן צר וארוך בשילוב נגרות מאלון מושחר. כיור משופע מקוריאן ותיבה מעץ עבור מגבות ידיים. מראה צרה וארוכה בשילוב גוף תאורה דקורטיבי. כל מכלול החומרים והצבעים יצרו שירותי אורחים יפים.

עיצוב אודליה ברזילי. עינת דקל,
עיצוב אודליה ברזילי/עינת דקל
עיצוב אודליה ברזילי. עינת דקל,
עיצוב אודליה ברזילי/עינת דקל

גם התאורה בבית נבחרה בקפידה. בחלקה תוכננה בדמות פסי צבירה בשילוב ספוטים, ובחלקה האחר, בחללים כמו פינת האוכל והמטבח, שילבה המעצבת תאורה דקורטיבית עם נוכחות, בגוונים של לבן, אפור ונחושת. אלה משתלשלות מטה ומאירה את שולחן האוכל ואת האי.

המפתחים הגדולים בבית כוסו בווילונות רכים ונעימים מבד טבעי. אלה מייצרים הצללה ומונעים מהשמש הקופחת להיכנס פנימה בשעות החמות. "אני מאמינה שכל בית חייב וילונות ושטיחים, אשר מוסיפים שפע של אופי ותורמים מאוד לאווירה הכללית", אומרת ברזילי. "ככלל, להלבשת הבית יש משמעות רבה, והיא זאת שמייצרת את הנשמה של הבית. בלעדיה הוא יראה 'ערום' ודל. כמובן שחשוב לא להעמיס יתר על המידה, והסוד הוא למנן ולדייק. כך יוצרים חלל הוליסטי, שלם ומושלם", היא מסכמת.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully