וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחירי החשמל הביאו את תחום האנרגיה הסולארית לכדאיות כלכלית"

הישראלים משלמים תעריפים גבוהים? מסתבר שאפשר גם אחרת. ניר פלג, מנכ"ל אנרפוינט: "נכס מניב ל-25 שנים שקל לקבל עליו מימון"

אנרפוינט/יחצ

בחודשי הקיץ יש עליה בצריכת החשמל והישראלים למדו להתמודד מול עליות המחירים של תעריפי החשמל, באמצעות התקנת מערכות אנרגיה סולאריות ביתיות המקטינות את צריכת החשמל. מדובר בשימוש בחשמל המיוצר ע"י המערכת ובנוסף, מה שלא נצרך נמכר לרשת החשמל ומביא להכנסה כספית נוספת לבעלי הבתים.

התעריף היום אטרקטיבי ועומד על 48 אגורות לכל קוט"ש המוזרם לרדת החשמל באסדרה הביתית.
מערכת אנרגיה סולארית ביתית על גג ממוצע בגודל של 120 מ"ר מביאה להכנסה שנתית של כ-14,000 שקל.

עלות התקנת מערכת אנרגיה סולארית בבתים צמודי קרקע נותנת ללקוח תשואה של כ 14% שנתית ומחזירה את השקעה בהתקנת המערכת בין כ-6 ל-8 שנים. עלות התקנת מערכת תלויה בכמות הפאנלים ובהספק המערכת אך על מנת לקבל תמונה כללית ניתן לומר כי רוב המערכות לבתים צמודי קרקע נעות בטווח של בין כ 60,000- ל 80,000 שקל.

ניר פלג, מנכ"ל חברת אנרפוינט, מציין :"מחירי החשמל הגבוהים הביאו את תחום האנרגיה הסולארית לתעוזה זו השקעה עם כדאיות כלכלית מובהקת המייצרת הכנסה פאסיבית לבעל הנכס, יד ביד עם כך שמדובר במערכות ירוקות ויש כאן שני וקטורים מאוד מעניינים המתלכדים זה עם זה. מערכת סולארית זו השקעה עם כדאיות כלכלית מובהקת המייצרת הכנסה פאסיבית לבעל הגג. התשואות שהיום מניבות המערכות הן תשואות שנתיות דו ספרתיות מדובר בהשקעה עם סיכון נמוך. יש כאן נכס מניב למשך 25 שנים, קל היום לקבל מימון לטובת מערכת סולארית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully