וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שולחן החג הוא העיקר, אבל מה עם הארגון סביבו?

אין ספק ששולחן החג תופס את מירב תשומת הלב בחגים, אבל כדי שהאורחים ירגישו באמת בנוח במהלך הערב, חשוב גם לוודא שהבית יהיה קודם נקי ומאורגן היטב "לקלוט" את כל הדודים והדודות. אז איך עושים זאת נכון?

שואב אבק שוטף Dyson Submarine. יחצ,
שואב אבק שוטף Dyson Submarine/יחצ

עונת החגים בפתח, המוני ישראלים כבר החלו בהכנות הבית לקראת ארוחת החג המסורתית. המארחים שבינינו כבר עוברים על המתכונים בעוד חללי הבית כבר מתמרקים לקראת החגיגה המשפחתית.

אין ספק ששולחן החג תופס את מירב תשומת הלב בחגים, אבל כדי שהאורחים ירגישו באמת בנוח במהלך הערב, חשוב גם לוודא שהבית יהיה קודם נקי ומאורגן היטב "לקלוט" את כל הדודים והדודות שכן לבטח יהיה להם מה להגיד.

אירוח בחגים הוא פרויקט וכמו בכל אחד כזה, גם בסידור וניקיון הבית צריך להכין טבלה מפורטת של כל המטלות הנדרשות. חשוב גם לזכור שמשימות אלו דורשות התגייסות מלאה, כן גם של כוחות "המילואים" בדמות הילדים.

אז לפני שנגיע לכללי סידור ועיצוב השולחן, בואו נתחיל לנקות ולסדר את חללי הבית העיקריים לאירוח.

הלב של הבית: הסלון

הסלון כמובן יהיה החלל המרכזי בו יתמקמו האורחים ולרוב יהיה גם העמוס ביותר. "הצעד הראשון יהיה להיפטר מכל העומס המיותר שמאפיין את חלל הסלון. בין אם אלו עיתונים ישנים, מגזינים, עלונים או מכתבים שכבר לא רלוונטיים", כך מסבירים לנו מחברת Dyson. אם יש לכם ילדים קטנים, כנראה שגם הצעצועים שלהם יהיו מפוזרים בכל עבר בסלון: "חפשו מתחת לספות, השידות ובפינות הסלון את כל הכדורים והצעצועים שהילדים נוהגים לפזר, אספו אותם וסדרו בתוך המגירות או ארוניות אחסון. ישנה חשיבות לוודא שמשטח הריצפה יישאר נקי, שכן אתם לא רוצים שמי מהאורחים שלכם יפצע בטעות או יחליק".

Submarine. יחצ,
Submarine/יחצ

אם אתם מגדלים חיות מחמד בבית, הקפידו לנקות את כל הפרווה: "בדומה לאבק, גם הפרווה נמצאת באוויר ועלולה ליפול על משטחים שונים. לכן, חשוב להתחיל לנקות באזורים הגבוהים ולסיים ברצפות. אל תפספסו את הספות והכיסאות, במיוחד אם חיות המחמד שלכם "מבלות" גם שם. בנוסף רצוי לנקות גם ריהוט רך, שעשוי גם הוא להכיל פרווה, קשקשים, מזיקי אבק ואלרגנים אחרי. כמו כן, רססו מטהר אוויר לטובת נטרול ריחות לא נעימים. זכרו שיכול להיות שחלק מהאורחים שלכם מתמודדים עם אלרגיות לבעלי חיים, לכן התחשבו גם בהם".

כעת הגיע הזמן לנקות את הסלון לעומק. "יש נטייה להשתמש במטלית לחה או מגב לטובת ניקיון השידות וחיסול חיידקים. אך למעשה, ניקיון רטוב עם מחטאים ושאיבת אבק הן שתי פעולות שונות שצריכות לעבוד יחדיו בשביל להשיג בית נקי. הטעות הנפוצה ביותר היא ניקיון בעזרת מטלית על רצפה מלוכלכת, מה שיוצר סביבה נוחה יותר למזיקי אבק ועובש. חשוב מאוד לנקות את כל האבק והלכלוך מהרצפה לפני ניקיון עם מגב ומטלית, על מנת להשיג רצפה נקייה באמת, ניתן למשל לעשות שימוש בשואב שהוא גם שוטף". ומה עם גופי התאורה? "בגופים אלו מצטבר אבק שלרוב לא שמים לב אליו, לכן לרוב הוא גם נשאר שם לאורך זמן. חשוב מאוד להעביר מטלית יבשה ולהסיר את האבק או לשאוב בעדינות אם מדובר בנברשות גדולות".

רק להציץ: המטבח

המטבח כידוע הוא חלל שבעיקר עושים בו שימוש המארחים. עם זאת, כולנו מכירים את התופעה לפיה האורחים המקדימים נוהגים להציץ "ולהתעניין" כדי לראות מה כולל תפריט החג שהכנתם עבורם. לכן על מנת שנרשים באמת את האורחים, צריך לשמור על המטבח נקי ומסודר ובכך גם תהליך הבישול יהיה נוח יותר עבור העמלים על האוכל.

"כתמי השמן הם הבולטים שבכתמי המטבח. הם נדבקים לארונות, לשיש ונוזלים אל הריצפה. לכן יש לעבור היטב על כל פינה כדי לוודא שהסרתם את כולם", מדגישים ב- Dyson: "ניקיון הריצפה יכול להיעשות עם שואב ושוטף. יש צורך לעבור על כל דלתות הארונות כולל החלקים העליונים שכן שם מצטבר מירב האבק".

איך נעצב את חדר הרחצה?

אחד החללים המרכזיים אליו האורחים יכנסו לוודאי הוא חדר הרחצה, לכן נרצה לעצב אותו בצורה נעימה ומקבלת. בחברת "ערד טקסטיל" מסבירים כי: "שילוב של מגבות וחלוקי רחצה בחדר האמבטיה יוצר צמד דינמי שמשפר גם את הפונקציונליות וגם את הסגנון. על ידי בחירת טקסטיל איכותי, תיאום צבעים ומרקמים ותשומת לב לפרקטיות, ניתן להפוך את חדר האמבטיה למקלט של יוקרה ורוגע. השיפורים הפשוטים, אך היעילים הללו, יהפכו כל ביקור בחדר האמבטיה לחוויה מענגת, וירשימו את האורחים".

ערד טקסטיל. יחצ,
ערד טקסטיל/יחצ

איך נכין את כלי החג?

שולחן החג כידוע הוא לב האירוע. לכן על מנת להיערך בצורה טובה יש לנקות את כלי האירוח היוקרתיים והחגיגיים שסביר להניח ישבו בארון במהלך כל השנה. "יש לנגב את הכלים בעדינות וברכות באמצעות מטלית רכה ויבשה. ניגוב זה מונע מצב של מסיר את האבק ומעניק להם מראה בוהק ונקי אשר ירשימו את האורחים", כך מסבירים לנו ממותג כלי הכסף והיודאיקה הבינלאומי "הצורפים". עוד הם מוסיפים כי "מומלץ לא לנקות במיוחד כלי הכסף עם מטליות קשיחות ולא להפעיל כוח רב בזמן ניקוי הכלים. למתכת הכסף במיוחד אופי עדין ורך והיא עלולה להישרט".

ומה עם כלים בציפוי זהב? "כדי לשמור על ציפוי הזהב במוצרים הרלוונטיים, אסור לנקות את החלקים המוזהבים בתכשירים לניקוי כסף, אלא לנגב בעדינות עם מטלית רכה ויבשה. כדי לשמור אותם בצורה טובה יותר, אסור לחשוף את כלי הכסף לשמש ישירה או למקור קור או חום קיצוני".

איך מנקים את הכלים לאחר סיום הארוחה?

"יש לשטוף את הכלי בסמוך לשימוש, במיוחד כאשר הכלי בא במגע עם חומץ, לימון, יין או מלח. מיד בסיום השטיפה, יש לנגב את הכלים עם מטלית רכה ויבשה. ניתן לעשוש שימוש בחומרי ניקוי מתוצרת HAGERTY, על פי ההוראות המופיעות על גבי התכשירים". עוד מוסיפים בצורפים: "את כלי הכסף ניתן לנקות מייד בתום השימוש באמצעות שטיפה במים, מעט סבון עדין ומברשת רכה או מטלית. בעיקר יש להסיר מיידית שאריות מזון בחומציות גבוהה (פירות הדר, מיונז , קטשופ, רטבים בחומץ וכדומה). שימוש במדיח כלים אינו מומלץ בכלי האוכל ובפריטי העיצוב לבית בציפוי כסף משום שהוא עלול לגרום לפגיעה בציפוי".

כלים בציפוי זהב, מרדינרגר סטודיו, הצורפים. צחי קיבנשטיין,
כלים בציפוי זהב, מרדינרגר סטודיו, הצורפים/צחי קיבנשטיין

איך נעצב שולחן חג?

"בחירת נושא לקישוטי שולחן החג יכולה לעזור ליצור מראה מגובש ומושך חזותית. נושאים נפוצים כוללים מסורתי, כפרי, מודרני ועוד", כך מספרים לנו בחברת "ערד טקסטיל", "לאחר שבחרתם ערכת נושא, בחרו עיטורים, צבעים וחלקים מרכזיים שמתיישרים איתו. לדוגמה, אם בחרתם בנושא מסורתי, השתמשו בצבעים קלאסיים כמו אדום, ירוק וזהב, כשניתן להוסיף קישוטים, זרים ונרות".

לטענתם, סידור השולחן עם אלמנטים שונים יכול להוסיף עומק ועניין ויזואלי: "אפשר להתחיל עם מפת שולחן או ראנר המשלימים את הנושא המרכזי שבחרתם, עליהם ניתן להוסיף צלחות ארוחת ערב וצלחות סלט בתיאום צבעים ודוגמאות. רצוי לכלול כלי שטוח מסוגננים, כלי זכוכית ומפיות בד. אפשרי אף להשתמש בכרטיסי מקום כדי להוסיף מגע אישי לכל אורח".

ערד טקסטיל. עדי גלעד, יאיר טריבלסקי
ערד טקסטיל/יאיר טריבלסקי, עדי גלעד

עוד מוסיפים בערד טקסטיל: "שולחן החג אינו שלם ללא הבסיס עליו יונחו הכלים והאוכל, מפת השולחן. היא משמשת כרקע מרכזי לארוחת החג. חשוב לבחור כמובן במפות מעוצבות וחגיגיות, אך גם כאלה שימושיות ואטומות לחדירת נוזלים, שחלילה לא תצטערו על יין שנשפך".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully