וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבה יותר ממוצרי חשמל: כך נראה המטבח העתידי

מאפס זיהום בשימוש במכשירי חשמל, ועד למקרר שיבנה לכם תפריט דיאטטי, תערוכת IFA שנערכה בברלין, חשפה איך ייראה המטבח בשנים הקרובות

המסנן ממיר את הגז הרעיל לחמצן. Kueppersbusch,
המסנן ממיר את הגז הרעיל לחמצן/Kueppersbusch

בעולם המודרני, מכשירי חשמל הם לא רק מותרות, הם הכרח. מבישול ועד ניקיון, הם ממלאים תפקיד מכריע בחיי היומיום שלנו, עד כדי כך שקשה לדמיין יום בלעדיהם. בתוך כך, אלו המגמות הבולטות שאפשר היה להבחין בהם בתערוכה שנערכה בברלין.

עלייתם של המכשירים החכמים

מכשירי חשמל חכמים הם הדבר הגדול הבא בטכנולוגיית המטבח. אלה לא רק מכשירי חשמל שהופכים את החיים לקלים יותר, לעיתים הם אף מתפקדים כעוזר מטבח אישי. ניתן לשלוט בהם באמצעות הסמארטפון או באמצעות פקודות קוליות, דבר שפעם יכולנו לראות רק בסרטי מד"ב. עם זאת, עד היום הבית החכם במטבח אמנם היה קיים, אך קרטע. נראה שזה עומד להשתנות.

דוגמה לכך היא Samsung Food , שהוצגה בתערוכה, היא אפליקציה השואפת לחולל מהפכה בחוויית המטבח החכם. היא משמשת כמרכז לניהול מתכונים, תכנון ארוחות ורשימות קניות, תוך שילוב עם פלטפורמת הבית החכם SmartThings של סמסונג. האפליקציה מאפשרת למשתמש לסרוק מרכיבים, כדי להציע לו מתכונים מתאימים. האפליקציה גם מסתנכרנת עם תנור הקיר Bespoke של סמסונג, ומציעה מדריכי בישול שלב אחר שלב. בנוסף, היא עושה שימוש בינה מלאכותית גנרטיבית כדי להפוך את תכנון הארוחות ואת קניות המצרכים לאוטומטיות.

המטבח עובר קפיצה טכנולוגית. טקה סטודיו,
המטבח עובר קפיצה טכנולוגית/טקה סטודיו

מדובר במגמה כוללת, כאשר הצרכן עתיד להנות מכשירים רבים מגיעים עם אלגוריתמים של AI הלומדים את העדפות לאורך זמן. דמיינו לעצמכם מקרר שיודע מתי נגמר לכם החלב ומזמין עבורכם, או כזה שעוקב אחרי התזונה שלכם ומציע תכנית דיאטה או לחלופין, מדיח כלים שיכול לבחור את ההפעלה החסכונית ביותר באנרגיה לפי העומס.

יעילות אנרגטית: נורמה חדשה

מכשירים חסכוניים באנרגיה אינם רק טובים לכדור הארץ, הם טובים גם עבור הצרכן. כשמחירי החשמל והדלק ממשיכים להאמיר, מכשיר חסכוני באנרגיה יכול לחסוך למשק הבית סכומי כסף משמעותיים בטווח הארוך.

מעבר לכך, ניתן לראות עלייה גוברת (בעיקר בקרב הדורות הצעירים יותר) ברכישת מוצרים ידידותיים לסביבה, הן מבחינת צריכת האנרגיה והן מבחינת בחירת החומרים המרכיבים אותם.

כך למשל, LG הציגה בתערוכת ה-IFA מגוון של מכשירי חשמל ביתיים המאופיינים ביעילות אנרגטית וקיימות. החברה הציגה מקרר מקפיא תחתון חדש עם דירוג אנרגיה A-20%. דוגמה נוספת היא תנור InstaView המובנה החדש של LG בעל דירוג יעילות אנרגטית A++. כלל המכשירים הללו הם חלק מיוזמה רחבה של המותג לצמצום צריכת החשמל וההשפעה הסביבתית, לשם השגת "Net Zero ", מצב בו משק הבית פולט כמות גזי חממה השווה לכמות הנפלטת מהאטמוספירה, כך שלא נוצר נזק לסביבה.

מה כבר יש בארץ?

לצד הפיתוחים החכמים שהוצגו בתערוכת ה-IFA, כבר כיום קיימים בארץ פתרונות טכנולוגיים שנועדים מענה לצרכי הנוחות והיעילות האנרגטית. כך למשל מציג מותג מוצרי החשמל Küppersbusch תנור חכם המנגיש את הבישול ומפשט אותו. התנור מאפשר בחירה מתוך מאגר פונקציות שף ותכניות בישול אוטומטיות. הבשלן בוחר את התכנית המותאמת למנה (בשר\עוגה\ ירקות וכו'), מזין את משקל המנה ומידת העשייה הרצויה- והתנור מתאים אוטומטית את הטמפרטורה הנדרשת ומתזמן את ההכנסה וההוצאה של המנה עם התראות בכל אחד מן הזמנים.

לא צריך טאבון כדי להכין פיצה בבית. טקה סטודיו,
לא צריך טאבון כדי להכין פיצה בבית/טקה סטודיו

לצד הפיתוחים החכמים שהוצגו בתערוכת ה-IFA, כבר כיום קיימים בארץ פתרונות טכנולוגיים שנועדים מענה לצרכי הנוחות והיעילות האנרגטית. כך למשל מציג מותג מוצרי החשמל Küppersbusch תנור חכם המנגיש את הבישול ומפשט אותו. התנור מאפשר בחירה מתוך מאגר פונקציות שף ותכניות בישול אוטומטיות. הבשלן בוחר את התכנית המותאמת למנה (בשר\עוגה\ ירקות וכו'), מזין את משקל המנה ומידת העשייה הרצויה- והתנור מתאים אוטומטית את הטמפרטורה הנדרשת ומתזמן את ההכנסה וההוצאה של המנה עם התראות בכל אחד מן הזמנים.

בתחום היעילות האנרגטית, מציג מותג מוצרי החשמל TEKA את ה-Mastersense AIR, קולט חכם המשולב בכיריים. הקולט מווסת אוטומטית את עוצמת סינון האוויר בהתאם לעוצמת הבישול.

פיתוח נוסף, נותן מענה למגמת איחוד המוצרים שנועדה לחסוך מקום במטבח. תנורים רב פונקציונליים מציעים את היכולות הבסיסיות של תנור בתוספת פונקציות ייעודיות. תנור ה-AirFry - מכיל לצד פונקציות הבישול המוכרות, פונקציית בישול נוספת של טיגון באמצעות אוויר חם, ממש כמו בסירי הטיגון, וה-SteamOven מחליף את סיר האידוי ומאפשר להתאים את טמפרטורת האדים בין 30 ל- 100 מעלות צלזיוס.

ממקסמים את שטח המטבח

איחוד המוצרים תקף גם לגבי כלים גדולים כגון טאבון או גריל: ה- Maestro Pizza Oven מגיע ל340º ומאפשר אפיית פיצה כמו בטאבון, ה- Steak Masterיכול להגיע עד לטמפרטורה גבוהה במיוחד של - 700 מעלות ומאפשר לצלות בשר ברמה של מסעדה גם בתנור הביתי וה- EliteGril ("טוסטר" המגיע ל-230 מעלות צלסזיוס) מציג תכניות בישול עבור סטייקים לצד תכניות נוספות עבור, המבורגרים, טוסטים, דגים ונקניקיות.

דוגמה נוספת למיקסום שטח המטבח הן הכיריים שמשמשות כמשטח עבודה. הכיריים העשויות מהזכוכית הרשומה בפטנט, .SCHOTT CERAN Miradur כיוון שהזכוכית היא זכוכית מחוסמת וחזקה כמעט כיהלום, היא עומדת בלחצים ועמידה בפני שריטות. הדבר מאפשר לעשות שימוש במשטח הכיריים כמשטח עבודה: לקצוץ ירקות, לחתוך פירות, ללוש בצק, להניח את המצרכים וכו'.

הפיתוחים הנמצאים בארץ נוגעים גם בהיבטים כמו בריאות וניקיון. דוגמה לכך הם מסנני ה-Plasma made הממירים את גז האוזון הרעיל( O3) הנפלט בעת השימוש בכיריים, לחמצן (O2).

דוגמה נוספת הם ממירים קטליטיים כדוגמת הÖKOTHERM® CATALYTIC CONVERTER שהופכים את ניקיון התנור לקל יותר, כאשר הם מונעים את אדי השמן וסימני הלכלוך שנשארים בתנור לאחר אפייה. מערכת האוורור של התנור דוחפת את האוויר המזוהם לממיר שהופך את החומרים הלא רצויים למים ופחמן, מה שמאפשר לשמור על התנור והמטבח נקיים יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • מטבח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully