וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוגרים את הפינה: המהלך לשדרוג איכות החיים של הילדים

ענת שתיוי, טור אורח

5.9.2023 / 9:57

החופש הגדול הסתיים, הלימודים החלו - ומיד צונחים עלינו החגים. זו הזדמנות מעולה לשדרג לילדים את פינות העבודה. איך עושים זאת נכון?

עיצוב ענת שתיוי. רועי מזרחי,
עיצוב ענת שתיוי/רועי מזרחי

אנחת הרווחה שנשמעה ב-1 בספטמבר היתה יכולה להיקרא כסערה טרופית קטנה על ידי החזאים. אוגוסט הרגיש הפעם קשה מנשוא בגלל מזג האוויר. היכולת להכניס את הילדים לחדרים ממוזגים בבניין אחר, שהוא לא הבית שהפרטי שלנו, מבלי לשמוע את המילה אאמממאאאא כל חמש שניות היתה מבורכת.

אין מה לשמוח יותר מדי. זה יהיה קצר כי תכף חגים ונצא לעוד חודש חופש. דווקא החגים מאפשרים לנו לסיים התארגנות על המקום שבו מתרחשים הלימודים בבית - שולחן התלמיד שבבית או פינת העבודה. כי את הימים האחרונים הקדשנו לעיטוף ספרים ומחברות ויצירת זיכרונות כיפיים של סוף החופש ופחות הקדשנו זמן למקום הפיזי עצמו. וגם - כמה עוד אפשר להיות בבית, אפילו שחם נורא.

אז קבלו כמה טיפים קטנים ותמונות להשראה לפינות עבודה לילדים ולגדולים.

עיצוב ענת שתיוי. רועי מזרחי,
עיצוב ענת שתיוי/רועי מזרחי
  • הדבר הראשון שצריך לדעת הוא שילד עד גיל עשר לא עושה שיעורים לבד. וגם אם הוא עושה את השיעורים לבד, הוא עושה אותם תחת השגחה. כלומר - בפינת האוכל, על האי במטבח - אבל ליד אמא או אבא. המשמעות - הוא לא צריך שולחן עבודה מסודר אלא יותר פינת התארגנות.
  • כמה נקודות לחשוב עליהן ולהתארגן בהתאם.
  • משטח עבודה שיספיק לפתיחת שני ספרים או מחברת ולפ טופ - משטח פנוי שרוחבו המינימלי הוא 80 ס"מ. בדרך כלל אנחנו מניחים עוד דברים על השולחן ולכן השולחן יהיה רחב יותר. דווקא העומק לא משנה, העיקר שיהיה מקום לעבוד בנוחות. אלו שהמקום אצלם מצומצם מאד יסתדרו גם עם עומק של 40 ס"מ משטח עבודה.
  • הכנות חשמל ותקשורת - נקודת חשמל למנורת קריאה, שקעים למטענים של הסלולרי ומחשבים, נקודת רשת לחיבור אינטרנט קווי למחשב. כל אלה נעשים עוד בשלב התכנון של הבית. אבל חשוב שיהיו לפחות שני שקעים מעל משטח העבודה לטובת הטענות של סלולרי ולפט טופ. כל היתר - כדאי מאד אבל לא מאסט.
  • איחסון איחסון איחסון - מגרות, מדפים, כוורת, מעמדים למחברות, מעמד כלי כתיבה שלא יתפזרו על משטח העבודה. מקום לכל הציוד הנלווה כמו מחשבונים וסרגלים. וכמובן כל האקסטורות - כי הרי מחדד אחד ושני מחקים זה לא מספיק לשנה שלמה. ולפחות שתי חבילות של עפרונות ועוד קופסא של עטים. רק אלה לבדם זה עוד חצי מגרה שלא בשימוש יום יומי ועדיין תופסת נפח.
  • ומעל הכל - כדי שהפינה תרגיש אישית ויהיה לכל תלמיד (או מבוגר) כיף ונעים לשבת לעבוד בה - אקססוריז, ורצוי, שוב, כאלה שלא יתפסו מקום על השולחן: לוח שנה מעוצב, תמונות על הקיר, מדף עם מזכרות מטיולים בעולם. צבע על הקיר שידגיש את הפינה ועוד ועוד.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הכותבת היא מעצבת פנים, בעלת הסטודיו AS Design

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully