וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי של שפיות: האזור במטבח שכל אחד מכם צריך

האי הוא פונקציה חשובה ודומיננטית בחלל הציבורי בכלל ובמטבח בפרט, אבל צריך לדעת למקום אותו נכון ובהתאם לצרכים. הנה כמה הסברים

עיצוב שלומית זלדמן. שי גיל,
עיצוב שלומית זלדמן/שי גיל

אין זה סוד שהאי הוא חלק כמעט בלתי נפרד מהמטבח. אנו עדים לכך בכל דירה, קטנה או גדולה, ובוודאי בפרוייקטי יוקרה בהם האי הוא פונקציה חשובה ודומיננטית בחלל הציבורי בכלל ובמטבח בפרט. הבחירה באי זה או אחר, בעיצוב, ובחומרים, הינה פונקציה של מקום, מספר בני המשפחה, תקציב ומאפייני השימוש.

נאנו מטבחים, מעצב ניצן הורוביץ. עודד סמדר,
נאנו מטבחים, מעצב ניצן הורוביץ/עודד סמדר

שלומית זלדמן, בעלת משרד לאדריכלות ועיצוב מסבירה: "האי הוא מאוד דומיננטי, יכול בקלות גם להגיע ל-5-6 מטרים אורך, כמובן בהתאם לגודל הבית. זאת ועוד, כאשר הקונספט של המטבח מאוד מינימליסטי, האי מאפשר לנו לחגוג עם משטח עבודה בולט ודומיננטי, באמצעות משטח מגרניט או גרניט פורצלן בעל מראה עשיר שנראה כאילו נלקח מהטבע, מה שהופך את האי לאלמנט פיסולי בפני עצמו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
באדיבות אלפינה תאורה. יחצ,
באדיבות אלפינה תאורה/יחצ

לדברי מיטל כתר, מנהלת שיווק וקשרי אדריכלים בחברת אלפינה-תאורה: "עד כה הבחירה בגופי תאורה דקורטיביים היתה לרוב מעל פינת האוכל. מאחר ולאורך השנים הפוקוס של פינת האוכל עבר לטובת האי, גם גופי התאורה הדקורטיביים עשו את אותו המעבר".

עיצוב שלומית זלדמן. שי גיל,
עיצוב שלומית זלדמן/שי גיל
נאנו מטבחים, מעצב ניצן הורוביץ. עודד סמדר,
נאנו מטבחים, מעצב ניצן הורוביץ/עודד סמדר

אשר שעיו, מנכ"ל חברת נאנו מטבחים, מסביר: "ישנן משפחות שאפילו מוותרות על פינת אוכל לטובת האי שהפך למרכז החלל הציבורי. לרוב, כאשר האי גדול ודומיננטי גם הכיור וגם הכיריים ממוקמים עליו. כך שהוא משמש כמקום לקפה של בוקר, לארוחות דומיננטיות, וכמובן כמשטח עבודה. לאור העובדה שהאי מאוד דומיננטי, ישנם יותר ויותר אלמנטים פיסוליים מרהיבים שאפשר למקם בחלקו העליון של האי, שמשמשים גם כמקור אחסון ותצוגה של צמחייה, יינות וכו'".

אלפינה תאורה, מעצבת מעין רהב. ערן תורג'מן,
אלפינה תאורה, מעצבת מעין רהב/ערן תורג'מן
תכנון ועיצוב שלומית זלדמן. שי גיל,
תכנון ועיצוב שלומית זלדמן/שי גיל

צורות שונות של איים בבית - שלומית זלדמן

  • אי ללא ישיבה שמיועד לאחסון ובישול. לאור מחסור בחלל ועל מנת שהישיבה לא תפריע לפעילות שוטפת במטבח.
  • אי עם ישיבה: באי עם ישיבה, בני המשפחה יושבים בד"כ אחד מול השני (2 מול 2, או 3 מול 3), כאשר בדרך זו האי הופך להיות מרכז הבית. הישיבה במטבח דומיננטית, ולעתים אף מייתרת את הצורך בפינת אוכל.
  • ישיבה בשורה: האי הקלאסי בו יושבים בני המשפחה בשורה. מבחינה ויזואלית הוא מאוד מסוגנן, אולם התחושה של הישיבה בשורה פחות איכותית ויוצרת ניתוק בין היושבים. הישיבה בד"כ בצד השני של המטבח, ובצד הקרוב למטבח יש חלל אחסון דומיננטי.
  • אי עם כיריים: ברגע שממוקמים כיריים על האי, עדיפות לכיריים עם אינדוקציה שפועלים על ידי מגנטים ולא יכולים לפגוע בסובבים אותם. חשוב למקם את הכיריים כמה שיותר רחוק מהיושבים סביב האי. עדיף שהכיריים ימוקמו על האי ולא הכיור, על מנת ליצור אסתטיקה עיצובית ונוחות. פחות נוח לשטוף ולייבש כלים כאשר הכיור ממוקם על האי. אופציה נוחה למי שאוהב להיות במרכז הבית תוך כדי בישול, לצפות בטלוויזיה וכו'.
  • שני איים מקבילים: מתאים לחללי מטבח גדולים ומרווחים. מדובר באופציה מפנקת במסגרתה על אי אחד מתבצע הבישול ועל השני הישיבה או ערבוב ביניהם, או חלוקה לפי אי בשרי ואי חלבי.
  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully