וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכת ה-AI כבר כאן: איך עולם האדריכלות מתמודד איתה?

הדאגה הגדולה: הפוטנציאל להועיל ולמצוא פתרונות מול הפוטנציאל לשבש יצירתיות ופרנסה

אדיר לוי, רחל פלר. טל שחר,
אדיר לוי, רחל פלר/טל שחר

כנס מקצועי שקיימה חברת "קוסנטינו ישראל" בתחום ה- AI חשף עד כמה בינה מלאכותית בתחום העיצוב והאדריכלות, היא יותר מרק התקדמות טכנולוגית. היא זרז לעידן חדש ומשמעותי המשנה את הדרך בה אנו משיגים, יוצרים וחווים את הסביבה.

השינוי איטי יותר, עמוק יותר ומשמעותי ביותר, כך הוכיח פאנל מקצועי אותו הנחה העיתונאי דרור גלוברמן בו התארחו בכירים מעולם האדריכלות והיצירה. השחקן והתסריטאי ליאור רז, אדריכלית ברכה חיוטין זוכת 3 פרסיי רכטר (ניתנים ע"י משרד התרבות והספורט עבור הישג אדריכלי), אדריכלית ורד גינדי, אמן הקליפים ירון ישינסקי שברפרטואר שלו שיתופיי פעולה עם U2, Coldplay, Maroon 5, אדריכל ארז אלה ואיש הקריאייטיב ומומחה AI ארז רובינשטיין. אלו נסובו לשיחה הדוגלת בנרטיבים מעוררי מחשבה, המאתגרים את המוסכמות ומהדהדים את השאלה- האם בינה מלאכותית עשויה להחליף אדריכלים מעצבים ויוצרים אנושיים?

מימין- דרור גלוברמן, ורד גינדי, מתי מריאנסקי, ירון ישינסקי, ארז רובינשטיין, אדיר לוי, ליאור רז. טל שחר,
מימין- דרור גלוברמן, ורד גינדי, מתי מריאנסקי, ירון ישינסקי, ארז רובינשטיין, אדיר לוי, ליאור רז/טל שחר

המציאות כפי שעולה מהפאנל היא מערכת יחסים סימביוטית שבה בינה מלאכותית מגדילה את היכולות האנושיות ולא רק ככלי לשיפור היצירתיות. למעשה אלגוריתמי הבינה המלאכותית מאפשרים אוטומציה של משימות שפעם היו גוזלות זמן ועבודה ובכך משחררות את האדריכלים, המעצבים והיוצרים להשקיע יותר זמן בחקירת פרדיגמות חדשות, בקבלת החלטות תכנוניות ובפתרון בעיות מושכלות.

עוד עלה בפאנל, כי שימוש מושכל ב- AI בתחום האדריכלות מייעל את ניהול הפרויקטים על ידי חיזוי עיכובים פוטנציאליים, אופטימיזציה של לוחות זמנים ואוטומציה של תהליכי בקרת איכות. מדובר לא רק בהפחתת עלויות אלא גם מבטיח שהפרויקטים יסופקו בזמן ובדיוק, ללא דופי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ארז אלה, ברכה חיוטין, ורד גינדי, ארז רובינשטיין, ירון ישינסקי, ליאור רז. טל שחר,
ארז אלה, ברכה חיוטין, ורד גינדי, ארז רובינשטיין, ירון ישינסקי, ליאור רז/טל שחר

אחד הנושאים שנידונו בפאנל נסוב סביב שאלת הקיימות. ההסכמה הייתה גורפת. הבינה המלאכותית הינה בעלת ברית קריטית בתכנון מבנים ידידותיים לסביבה. על ידי הדמיה וניתוח של דפוסי צריכת אנרגיה, דינמיקה של זרימת אוויר ואופטימיזציה של תאורה, מודלים מונעי בינה מלאכותית יכולים להמליץ על אלמנטים ארכיטקטוניים הממזערים את ההשפעה הסביבתית. החל מיישום חזיתות בניינים חכמות המתאימות לתנאי מזג אוויר משתנים כפי שמציעה טכניקת התליה היבשה של קוסנטינו, ועד למערכות אופטימליות המפחיתות את צריכת האנרגיה. בינה מלאכותית נמצאת בחוד החנית בתכנון מבנים העולים בהרמוניה עם סביבתם.

ליאור רז, האיר בזרקור מיוחד את המהפכה שחווה עולם הקולנוע ומחאת התסריטאים והשחקנים בעקבות כניסת ה-AI לתחום. התעשייה שנמצאת בימים אלו במשבר עמוק דורשת כללים וחוקים להגבלת מעורבות ה- AI. למעשה התסריטאים הם האיגוד המקצועי הראשון בעולם שמתמודד עם סוגיית הנזקים שעלולים להיגרם למקצוע שלהם מצד תוכנות AI והתוצאה של המאבק שלהם עשויה להשפיע בכל העולם.

גל מרום. שמעון אבודרהם, ערן שקד, ערן לשם. טל שחר,
גל מרום. שמעון אבודרהם, ערן שקד, ערן לשם/טל שחר

התסריטאים, כמו גם המעצבים והאדריכלים מבינים היטב שהם לא יכולים לדרוש איסור מוחלט על שימוש בטכנולוגיות חדשות, לא כעמדה תדמיתית ולא באופן מעשי ועל כן חשוב שישכילו להבין את כוחה.

לפאנל קדמה הרצאה "מכונות יצירתיות" של האומן והיזם בתחום ה-AI מתי מריאנסקי, אשר הציתה את הדמיון והציבה אמות מידה חדשות ביצירתיות, קיימות ויעילות בפתרון בעיות. ככל שה-AI ממשיך להתפתח, עולמות היצירה נערכים לעתיד שופע יצירתיות ללא גבול ונפתחים למגוון אפשרויות שהיו בלתי נתפסות רק לפני עשור.

אירנה קרוננברג, ארז אלה, ברכה חיוטין, אלון ברנוביץ. טל שחר,
אירנה קרוננברג, ארז אלה, ברכה חיוטין, אלון ברנוביץ/טל שחר

הכנס שהתקיים במרכז התרבות "תאו" זימן למוזמנים הרבים (אדריכלים, מעצבים ויוצרים) אפשרות לדמיין מחדש את גבולות היצירתיות והחדשנות, אך בעיקר העניק להם כלי רב עוצמה עימו יוכלו לפרוץ גבולות אמנותיים תוך התמודדות עם אתגרים גלובליים דחופים.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully