וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא על העיצוב לבדו: הסוד של מעצבי.ות הפנים

המציאות האינטנסיבית והתובענית גורמת לרבים מאיתנו לעצור רגע דווקא בעיצומו של המרוץ - להתבונן, לחשוב ולחולל שינויים מהותיים. כך גם במקרה הדס רוט ושריתה פלד, בעלות משרדים לאדריכלות ועיצוב פנים שמשכילות ליישם את התכנים שלמדו כמאמנות אישיות גם מול לקוחות

אדריכלות ועיצוב שריתה ורון פלד ECHO DESIGN. מאור מויאל,
אדריכלות ועיצוב שריתה ורון פלד ECHO DESIGN/מאור מויאל

2023 תיזכר לעד כשנה בה ה-AI השתלט על כל חלקה טובה בחיינו ואיים לבטל תחומי עיסוק רבים. אבל גם חובבי הבינה המלאכותית מודעים שלפחות בשלב זה אין תחליף לאפליקציה האנושית, וודאי לא כשמדובר בתחומים שדורשים הקשבה, הכלה והתאמה מרבית. עיצוב פנים הוא אחד מהם- תחום שמבוסס כולו על בחינה מדוקדקת של חלומות, מאווים והתאמת מרחב המגורים לבני המשפחה. יותר מכך, כשהמעצב, או המעצבת, שמלווים את התהליך מצוידים בארגז כלים טיפולי, סביר שהצלחת הפרויקט תהיה כפולה ומכופלת - כך גם במקרה של הדס רוט (מבעלות המשרד 'הלל אדריכלות ועיצוב פנים') ושריתה פלד (מבעלי סטודיו ECHO DESIGN) שדווקא בעיצומה של קריירה ענפה ומשגשגת בחרו להרחיב את האופקים ולמדו תחומים טיפוליים שבפועל מסייעים להן בצורה פנטסטית לדייק את הדירות והבתים אותן הן מתכננות ללקוחותיהם.

"אני סבורה שכבר בעתיד הנראה לעין נראה יותר ויותר אנשי מקצוע מצליחים שמתנהלים בשני עולמות תוכן במקביל, זה הולך להיות הדבר הבא. לא מדובר בשינוי קריירה אלא בתוספת של נדבך מקצועי, תחום התמחות נוסף שבהרבה מהמקרים יכול לסייע ולהעשיר את זה השני", אומרת מעצבת הפנים הדס רוט- מבעלות המשרד 'הלל אדריכלות ועיצוב פנים' ומאמנת אישית. "הצורך לצאת למסע, לחקור ולהתפתח הגיע דווקא ממקום שאני אמא לילדים עם קריירה אינטנסיבית- נתתי מקום לכולם אבל על הדרך קצת שכחתי את עצמי. הרגשתי שחלק ממערכות היחסים בחיי קצת תקועות ובחרתי לעשות בדק בית. המסע התחיל מרצון לתקן דברים שלא עבדו לי בחיים".

הלל אדריכלות. מאור מויאל,
הלל אדריכלות/מאור מויאל

"באותה נקודת זמן הבנתי שהדבר הנכון ביותר עבורי הוא ללמוד שיטת התפתחות אישית. בחרתי ב- emotion- בית הספר לאימון וללימוד בשיטת סאטיה המתייחד בהעצמה אישית ובתרומה לעולם דרך חקר ההוויה ופיתוח מיומנויות ההקשבה. שם למדתי שהמון מהמשוכות במערכות היחסית תלויות דווקא בי. התחלתי בקורס 'נקודת מפנה' שמאתגר אותך לקחת מערכת יחסים אחת בחייך שלא עובדת ופשוט לחקור אותה לפני ולפנים. חקרתי, התעמקתי, לקחתי אחריות ויישמתי, וכפועל יוצא אותן מערכות 'תקועות' השתנו בתכלית. הבנתי איזו השפעה אדירה יש ללימוד הפנימי, ועד כמה הכלים שקיבלתי מטיבים עם כל אספקט בחיים שלי, גם כבעלת משרד וגם בעבודה שלי עם הלקוחות כמעצבת פנים- אני מובנת, בהירה ומדויקת יותר, עם עצמי ועם הסביבה.

"מהר מאוד הבנתי שזה תחום שאני חייבת להעמיק בו, לא ממקום של שינוי מקצועי אלא מתוך רצון אמיתי לעלות מדרגה בהתפתחות הסביבתית והאישית שלי. אחרי קורס המבוא התקדמתי לבית ספר למאמנים וכיום אני משלבת בין שני העולמות כשיום בשבוע אני מקדישה לאימון פרטי של נשים. השילוב הזה נותן לי המון אנרגיה וכוח והכלים שרכשתי משרתים אותי גם מול לקוחות המשרד מכיוון שכחלק מהתהליך אתה לומד להקשיב בשבע רמות של הקשבה: חידדתי את חוש הקשב וכיום אני ערה הרבה יותר למי שמולי. הכלי הזה עוזר לי מאוד עוזר לדייק את הפרויקט ולהתאים אותו במדויק לצרכים, לרצונות ולמאוויים. מאחורי כל אדם יש סיפור ויש גם סבטקסט שצריך לפענח ולשזור בתכנון. בתהליך העבודה מול הלקוחות אני מתפקדת גם לא פעם כמעין מטפלת זוגית- אני ערה לצרכים השונים בתכלית של כל אחד מהם ומשקפת את הצרכים של הפרטנר, מה שהופך את התמהיל הסופי לנכון ואפקטיבי יותר בטווח הארוך.

"בפועל, לארגז הכלים הטיפולי יש ערך מוסף אדיר: אדם שמגיע לעצב את הבית שלו באיזשהו מקום גם מעצב משהו בעצמו. לתכנון ולעיצוב יש השפעה פסיכולוגית אדירה. ההבנה כיצד אנחנו מתנהלים ומה נכון עבורנו תורמת מאוד ליצירת סביבת מגורים נכונה ומותאמת, סביבה שהחיבור אליה הוא אוטומטי והיא מצידה משפיעה לטובה כמעט על כל פרמטר בחיים. כדי להגיע למקום הזה צריך לשאול את השאלות הנכונות ולכוון את האדם שמולי. השיחות וההקשבה הם תמיד המפתח לתפור בית שמותאם עבורו בדיוק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הלל אדריכלות. מאור מויאל,
הלל אדריכלות/מאור מויאל
הדס רוט, מעצבת הלל אדריכלות. טל אלקבס,
הדס רוט, מעצבת הלל אדריכלות/טל אלקבס

רוט כאומר לא לבד: שריתה פלד, מבעלי סטודיו ECHO DESIGN החליטה לפני כ-3 שנים, ממש בסמוך לפרוץ מגפת הקורונה, להעשיר עצמה ופנתה ללימודי ריקול הילינג: "במסגרת השיטה אני שולחת את המטופל לחקור את השושלת המשפחתית- חקר מעמיק שמטרתו לרפא טראומה ריגשית שנטמעת ב-DNA שלנו כצלקת וכקונפליקט, שיכולה בפוטנציאל להופיע אצל כל הצאצאים. יחד אנחנו מעלים את הקונפליקטים הנראים לעין, עובדים, מזקקים ומשחררים. מגיעים לתובנה מקדמת. זאת נטו עבודה של התת-מודע", היא מסבירה, "הידע והניסיון שצברתי בתחום מסייעים לי בעבודה גם כמתכננת - לא ממקום של להעניק טיפול, אלא ממקום של זיקוק ואיתור התנגדויות או קשיים שעולים באופן טבעי כחלק מהתהליך. תוך כדי השיח שנוצר אני עוזרת לשחרר ולהתקדם. הלקוחות לומדים לסמוך עלי ויודעים שאני לוקחת אותם ברצף ההחלטות שלי כל הזמן.

"הכלי הזה התחדד אצלי בזכות העבודה כמתקשרת. בעבר לא פעם הייתי מתוסכלת לנוכח התנגדויות והפרויקט לא היה מתקדם כפי שיכול היה. היום אני מביהה שיש משהו שמנהל כל אחד מאיתנו מאחורה וכך אני עוזרת גם לבונים ולמשפצים לעשות מעקף בתחום הספציפי שעוצר אותם ומוצאת את הדרכים לקדם. בכל הקשור ללקוחות בתחום העיצוב אני משתמשת בידע שלי למנטורינג: שואלת את השאלות הנכונות, בדרך הנכונה. מאירה עם פנס קטן את המקומות שראוי לשים אליהם לב, כיצד הם מנהלים אותנו ואיך אנחנו מתגברים על הדברים שעומדים בדרכנו".

אדריכלות ועיצוב רון ושריתה פלד ECHO DESIGN. מאור מויאל,
אדריכלות ועיצוב רון ושריתה פלד ECHO DESIGN/מאור מויאל
שריתה פלד, סטודיו אקו דיזיין. שי שמואלי,
שריתה פלד, סטודיו אקו דיזיין/שי שמואלי

"כמטפלת ומעצבת אני לומדת להקשיב ללקוחות שלי באוזניים אחרות, לשמוע בין המילים, בין הדברים- גם את אלה שהם כלל לא אומרים במילים. אתה לומד להקשיב בצורה אחרת, ממקום של תחושה, הרגשה וקול פנימי. אני חשה אותם כבר מהרגע הראשון ומבינה מה מתרחש מתחת לפני השטח. כך, יחד, אנחנו יכולים לשחרר הרבה מחסומים שעשויים להעיב על התהליך - מטיפול בדחיינות ואגרנות ועד לסנכרון נכון יותר בין שני בני הזוג: מי מהם אמון על ההחלטות הכלכליות ומי מחליט בפאן העיצובי. איך לעשות את זה יחד מבלי להיקלע לקשיים. הרבה מהזוגות שבונים ומשפצים נכנסים באופן טבעי לסטרס מעצם התהליך מה שמתבטא בסופו של דבר גם בזוגיות שלהם. היכולת לנתב ולהקל עוזרת מאוד לצלוח את התקופה".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully