וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד המעוף בעלייה: עיצוב הפנים המפתיע של חברת ההשקעות

מהתקרה ועד הרצפה, 360 מעלות של תכנון ועיצוב מוקפד ייחודי וחדשני של משרדי חטיבת הקריאטיב, חברת investing. מבנה עגול שצורתו נוצלה לטובת עיצוב מופתי המשלב חשיבה פרקטית ויצירתית, תכנון חלל אופן ספייס מתוך חשיבה היברידית מתקדמת

שבילים צבעוניים שמחברים את החלל המרכזי למשרדים הסגורים. עיצוב פנים יוסי שאול. שי אפשטיין,
שבילים צבעוניים שמחברים את החלל המרכזי למשרדים הסגורים. עיצוב פנים יוסי שאול/שי אפשטיין
  • עיצוב פניםֿ: יוסי שאול.
  • צילוםֿ: שי אפשטיין.

חברת investing מתמחה בתחום פיננסי, שוק ההון והכלכלה. החברה מספקת חדשות על מניות, מדדים, בנקים, מטבעות קריפטו NFT ומחזיקה באתר תוכן מוביל בתחום. החברה ממוקמת בתל אביב בבניין של 3 קומות כאשר הפרויקט הספציפי הזה התייחס לתכנון ועיצוב חטיבת קריאטיב של החברה העוסקת בפרסום ושיווק. מחלקה זו מתפרסת על פני 400 מ"ר בתוך קומה של כ- 1,000 מ"ר שצורתה עגולה.

"הרעיון היה לנצל את צורניות המבנה העגול לטובת העיצוב, ויחד עם זאת לשמור על כניסת אור טבעי שיציף את מרכז החלל בו ממוקמים החללים הציבוריים", מספר מעצב הפנים יוסי שאול.

אתגר מבנה עגול- לפני - תכנון ועיצוב יוסי שאול. יוסי שאול,
אתגר מבנה עגול- לפני - תכנון ועיצוב יוסי שאול/יוסי שאול

האתגר במבנה עגול הוא שאין את היכולת לייצר מסדרון וחדרים בצדדים, ומכאן נדרשה יצירתיות בהיבט התכנוני שהביאה לתוצאה ייחודית ומרשימה. על מנת לנצל את המבנה המעוגל לטובת העיצוב יצר מעצב הפנים יוסי שאול בחלל הכניסה המרכזי רצפת שטיחים צבעוניים בדוגמת פסים של מסלולים המכתיבים פסיכולוגיה שלא הכל נראה אחיד, פסים אלו מתרחבים באפקט מניפה ומשרטטים שבילים המחברים את החלל המרכזי לחדרי הישיבות מצד משאל ומצד ימין וכן למטבח ולחללים שיתופיים. הקונספט התכנוני היה שחדרי המנהלים יהיו בחדרים סגורים לצד חלל אופן ספייס המאפשר עבודה דינמית של עובדים המגיעים בצורה היברידית או קבועה, ובסופו של דבר כולם רואים את כולם, מבלי שהאור יחסם.

שבילים צבעוניים שמחברים  למשרדים ולמטבח. עיצוב פנים יוסי שאול. שי אפשטיין,
שבילים צבעוניים שמחברים למשרדים ולמטבח. עיצוב פנים יוסי שאול/שי אפשטיין

"ההתמודדות עם צורת הרדיוס של המבנה העגול בחלל המרכזי הצריכה גם היא חשיבה ותכנון מדוייק של פריסת התשתיות והסתרתם. לצורך כך, בעבודה משותפת ותכנון מפורט עם נגר יצרתי קורות עץ אקוסטיות מעין מסילות מרחפות שהתיישבו באופן סימטרי ומוקפד בהם " אחסנתי" כבלים מפלדה ואת כל התשתיות.

ֿהיבט נוסף בתכנון ועיצוב המשרדים היה הצורך באקוסטיקה מקסימלית אותה השגתי ע"י שימוש בהקצפה אקוסטית שהעניקה כוח לקורות ולצמחייה, בחרתי לצבוע את כל התשתיות שעוברות בתקרה בלבן וכך הבלטתי את קורות העץ שנצבעו בשחור פחם, את התאורה והצמחייה. כמו כן, בחלל המשרדים תכננתי תקרה אקוסטית מגבס דקורטיבי."

קיר ירוק באופן ספייס ובתקרה - תכנון ועיצוב פנים יוסי שאול. שי אפשטיין,
קיר ירוק באופן ספייס ובתקרה - תכנון ועיצוב פנים יוסי שאול/שי אפשטיין

התכנון כולו שם דגש על ראייה קדימה שכן מדובר בחברה הנמצאת במגמת התפתחות וגדילה. האגפים הציבוריים תוכננו לכ- 35 עובדים וכאמור חולקו לאופן ספייס לצד חדרי מנהלים ומשרדים סגורים המיועדים לקבוצות עבודה, ישיבות ופגישות, תכנון זה מאפשר יצירת פוטנציאל להגדלת עמדות עבודה והתרחבות עתידית באופן ספייס, כל זאת תוך חשיבה מודרנית של נראות חדשנית ומתקדמת."

קיר ירוק אופן ספייס - עיצוב פנים יוסי שאול. שי אפשטיין,
קיר ירוק אופן ספייס - עיצוב פנים יוסי שאול/שי אפשטיין

"מאחר ומדובר בעיצוב משרדים לחטיבת קריאטיב, היה לי חשוב לי לייצר חלל אנרגטי, קריאטיבי ותוסס המתכתב עם תחום העיסוק של העובדים בו". לפיכך בחרתי לתת דגש רב על תכנון התקרה תוך הטמעת רצועות עץ מרחפות שבמרכזם אלמנט צמחייה דומיננטי שמעניק תחושה של טבע ויטאליות וניתוק מהמאפיינים הסביבתיים האורבניים שלעיתים מעמיסים מחשבתית ופסיכולוגית. החיבור לטבע ולביופיליה הם אחת המגמות המובילות היום בתחום עיצוב משרדים שמקורה בשאיפה ליצור רווחה גופנית נפשית וחברתית באמצעות קשר עם הטבע בדרכים יצירתיות. אלמנטים ירוקים מהטבע מצליחים לחזק להרגיע ואפילו להבריא וזו הסיבה שברחתי באלמנט הצומח בתקרה בחלל המרכזי, וכן בקיר שלם בחלל האופן ספייס של העובדים. זאת על מנת לייצר קו ירוק עם נוכחות מכל זווית, בכניסה לחלל ובתוכו. בנוסף, יצרתי דמויות של אנשים עשויים ממתכת המטפסים על גבי הקיר הירוק, אלו נצבעו בגוונים עזים של צהוב וכתום והעניקו את תחושת האנגריה והיצירתיות שרציתי לצקת בחלל העבודה".

מטבח פתוח לחלל מרכזי - תכנון ועיצוב יוסי שאול. שי אפשטיין,
מטבח פתוח לחלל מרכזי - תכנון ועיצוב יוסי שאול/שי אפשטיין
תכנית תקרה אינווסטינג - ע"י מעצב הפנים יוסי שאול. יחצ,
תכנית תקרה אינווסטינג - ע"י מעצב הפנים יוסי שאול/יחצ

לסיכום, מדובר בפרוייקט ייחודי המעניק סביבת עבודה מפרה המעודדת תקשורת לא פורמלית, מייצרת תחושה ביתית נעימה וסביבת עבודה שכיף ונעים לשהות בה.

קבלן: שבט בנימין בע"מ.
שטיחים: שטיחי כרמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully