וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל ברזל: החומר שעליו אתם לא רוצים לוותר בבית

השימוש בברזל התפתח בשתי המאות האחרונות, וממצרך פרקטי התפתח לאחד הכלים החשובים והמרשימים גם בעיצוב הפנים, עד שהפך לאחד המאפיינים של חללים יוקרתיים

השימוש בברזל בעיצוב פנים התפתח באמצע המאה ה-19 בתקופת המהפכה התעשייתית, שם גילו כיצד לייצר ברזל בכמויות גדולות ובעלות נמוכה יחסית, וזה לכשעצמו הפך את החומר הזה לפופולרי. השימוש בו הלך והתפשט בעיקר בעיצוב החוץ, בבניית מבנים וגשרים. המבנים המפורסמים כמו האייפל בפריז או גשר שער הזהב בסן פרנסיסקו הוקמו בזכות השימוש בברזל והידע הטכנולוגי המתקדם בתחום. עם השנים אנו רואים יותר ויותר ברזל ופרזול בעיצוב פנים הבית, משחק יצירתי ואמנותי שהלך והשתכלל לרמה של עיצוב היי אנד מוקפד ובעל ערך משמעותי בחלל שפי שניתן לראות בעיצוב מטבחי יוקרה, רהיטים ואקססוריז משלימים.

מגדל אייפל פריז. freepik,
הברזל התגלה, ואיתו הגיעו יצירות כאלה. מגדל אייפל/freepik

כבר בתחילתה של המאה ה-20, האדריכלות התחילה לקדש את האידיאל המינימליסטי, שמתאפיין בצורניות גאומטרית מובהקת. המגמה שהתבלטה בדבריו הידועים של לה קורבוזיה:"Less is More", עשתה מספר צעדים קדימה היישר אל 2023. מסתבר שמתוך מגוון מאפייני הז'אנר, קיים אלמנט ייחודי מיוחד, בעל נוכחות עוצמתית שתורם לתחושת המרחב, הכירו את הפח המכופף.

הודות לטכנולוגיות המתקדמות ניתן לעבד בקלות את הפח ולכופף אותו במכונת כיפוף לטובת שימושים פרגמטיים ודקורטיביים הבאים לידי ביטוי במדרגות, ריהוט, מוצרים משלימים ועוד. ניתן גם לבצע חיתוכי CNC וליצור משרביות שלוקחות את הפח והברזל למחוזות אומנותיים.

prat living, המתמחים בייבוא ריהוט איכותי מרחבי העולם, מציגים מגוון פריטי ריהוט משלים לבית המשלב נגיעות של ברזל במגוון סגנונות, מינימליסטי, קלאסי, מודרני. שימוש בברזל מרכך את הנראות הפורמלית ומעניק תחושת ריחוף, הכל בהתאם לאופן השימוש בו הם מסבירים. ב 2023-2024 אנו רואים את כניסתו של הברזל בצבעוניות כובשת, לא רק שחור, כסף או פליז כפי שהכרנו עד כה, אלא יותר ויותר שימוש בברזל צבעוני המאפשר לייצר בחלל אמירה וייחודיות, עיצוב מחוץ לקופסא המון סטייל. בכיסאות סלון, פינת אוכל וכיסאות בר מסדרת HARI ניתן לבחור בצבעים שונים של ברזל בעיצוב רגלי הכיסאות והכורסאות. לצד אלו ניתן לראות את השולחנות החדשים מסדרת salak עם רגל ברזל וכדור עץ בצע כחול כובש ומלא שיק.

כיסא HARI  רגלי ברזל בצבעים לבחירה- להשיג ב PRAT LIVING החשמל 4 תא ובאתר www.pratliving.com. יחצ,
כיסא HARI רגלי ברזל בצבעים לבחירה- להשיג ב PRAT LIVING החשמל 4 תא ובאתר www.pratliving.com/יחצ

כאמור, אחד מהשילובים המוצלחים והטרנדיים היום הוא שילוב בין ברזל לעץ. השימוש בברזל ועץ יחדיו מעניק מראה אלגנטי ומודרני בו זמנית. ברזל הוא מתכת עמידה וחזקה, שבעזרתה ניתן ליצור רהיטים, אביזרים ופריטי עיצוב יוצאי דופן. העץ, מצד שני, מייצר חום, טבעיות ורוגע בתוך המרחב הביתי. יחד, השניים יוצרים מראה ייחודי שמביא לתוך הבית את ניגודיות הטבע והטכנולוגיה.

קונסטרוקציית ברזל לתמיכה והרחבה - שהפכה לאלמנט עיצובי בחלל -  עיצוב פנים יוסי שאול. שי אפשטיין,
קונסטרוקציית ברזל לתמיכה והרחבה - שהפכה לאלמנט עיצובי בחלל - עיצוב פנים יוסי שאול/שי אפשטיין
קונסטרוקציית ברזל לתמיכה והרחבה - שהפכה לאלמנט עיצובי בחלל -  עיצוב פנים יוסי שאול. שי אפשטיין,
קונסטרוקציית ברזל לתמיכה והרחבה - שהפכה לאלמנט עיצובי בחלל - עיצוב פנים יוסי שאול/שי אפשטיין

בהמשך לתאולוגיית האדריכלות המודרניסטית מינימליסטית, ניתן לראות אפיון מובהק של קווים נקיים, חדים, מיושמים בפרופילי ברזל, ידיות, רגלי ריהוט, יצירות אומנות, ריהוט משלים ואקססוריז.
"עיצוב מעולה פירושו הסרת כל הפרטים המיותרים" (מין ד. טראן) ואכן, האדריכלות המינימליסטית חפה מריבוי פריטים, ומתמקדת באלמנטים שנבחרו בקפידה להשתלב במרחב והברזל מתבל אותו בעוצמה.

Pillar  שולחן צד רגל מתכת - להשיג בחנויות prat  living ובאתר. יחצ,
Pillar שולחן צד רגל מתכת - להשיג בחנויות prat living ובאתר/יחצ
prat living שימוש בברזל פיסולי. יחצ,
prat living שימוש בברזל פיסולי/יחצ
ברזל ועץ בצבעוניות כובשת - להשיג בחנויות  ובאתר  prat living. יחצ,
ברזל ועץ בצבעוניות כובשת - להשיג בחנויות ובאתר prat living/יחצ
שולחנות ברזל בשילוב אבן טרווטין טבעית prat living להשיג בחנויות ובאתר. יחצ,
שולחנות ברזל בשילוב אבן טרווטין טבעית prat living להשיג בחנויות ובאתר/יחצ

בפרויקט של מעצב הפנים יוסי שאול, וילה המתפרסת על פני שתי קומות, ניתן לראות שימוש בברזל בסלון הבית בקומה התחתונה, כאלמנט פרקטי שהפך לאלמנט דקורטיבי בחלל. "המטרה היתה להרחיב יחידת הורים הממוקמת מעל הסלון, אך נתקלנו בקושי מאחר והיה חסר לנו 80-90 ס"מ להשלמת ההרחבה", הוא מספר. יחד עם מהנדס יצרנו בסלון אלמנט תעשייתי של ברזל RSH גדול ומסיבי בגודל 25/25 ס"מ שהלך בצורה "רֿ", עם תמיכה חזקה, וכך רצפת חדר השינה גדלה. קורת הברזל הפכה לאלמנט עיצובי דומיננטי ויפה בסלון וכן לקו עיצובי שהמשיך תוך שימוש בברזל בפרטי התאורה והתקרה בסלון, נתקים של העץ בחיפוי הקיר ועוד.

  • עוד באותו נושא:
  • ברזל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully