וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרסה להדפסה: הדרך לשדרג את חללי הבית

אם בענף האופנה ידוע לכל שאין לערבב פרינטים, למרות שהיום בעצם כמעט הכל מותר והכל רלוונטי, הרי שבענף העיצוב הערבוב מבורך כל עוד הוא נעשה בטוב טעם ובהרמוניה עיצובית. הנה כמה דוגמאות

רשת ellita living. יחצ,
רשת ellita living/יחצ

עיצוב הבית הוא אישי וייחודי. עיצוב משקף את הבחירות שלנו, הסגנון המועדף עלינו, את מה שאנו רוצים לשדר. בדיוק כמו שהאופנה מבטאת מי שאנחנו, כך גם עיצוב. דרך מעולה, תזזיתית, ושופעת חן וסטייל לשדרג את חללי הבית היא על ידי שימוש בפרינטים.

פרינטים בבית באים לידי ביטוי בתמונות, איורים, טפטים, טקסטיל, חיפויים, שמקנים לבית הרבה סטייל. לרוב, השימוש בפרינטים נעשה עבור חללים מודרניים, ואלו פחות יתאימו לבתים בעלי סגנונות קלאסיים, או כפריים. אם בענף האופנה ידוע לכל שאין לערבב פרינטים, למרות שהיום בעצם כמעט הכול מותר והכל רלוונטי, הרי שבענף העיצוב הערבוב מבורך כל עוד הוא נעשה בטוב טעם ובהרמוניה עיצובית.

דמוי טפט MODY. יחצ,
דמוי טפט MODY/יחצ
פטריסיה אורקיולה, המותג MUTINA בלעדי ב-MODY. יחצ,
פטריסיה אורקיולה, המותג MUTINA בלעדי ב-MODY/יחצ

"לפרינטים אין חוקים" מסביר מעצב הפנים אורון מילשטיין. "חשוב לעשות בהם שימוש נכון ומדויק. להבין מראש מה הסיפור שאנו רוצים לספר בחלל. קיימים היום בשוק הרבה מאוד פרינטים שמגיעים בדרכים שונות כמו חיפויים על הקיר, טפטים, טקסטיל ועוד, פשוט וקל לגשת לספריית טפטים ולבחור. אולם ראשית יש לשאול את עצמנו מה התחושות שאנו רוצים להעביר בחלל המיועד". כדוגמא נותן מילשטיין את דירתו האישית עבורה הוא בחר לחפות את ארונות המטבח באלומיניום, בדרך כזו שיוצרים צורניות גיאומטרית שמהווה עניין, וביחד עם גופי התאורה הזהובים, מדגישים את סגנון הפופ ארט.

עוד מסביר מעצב הפנים ליעד יוסף: "הפרינטים מקפיצים את החלל. אפשר לעוף איתם בדמיון. הם לא חייבים להיות צבעוניים, והשילוב ביניהם הוא זה שקובע את העוצמה והדומיננטיות שלהם. הם בד"כ יבואו לידי ביטוי ברצפה, ובקירות ובקלות בעזרתם אפשר להפוך את הקיר לקיר כוח. מאוד פשוט למקם טפט בחלל שהוא ההצגה".

ארונות דלקוב. יחצ,
ארונות דלקוב/יחצ
עיצוב קרן גנס. אסף פינצ'וק,
עיצוב קרן גנס/אסף פינצ'וק

לדברי עדי לביא, מנהלת קשרי אדריכלים ב-MODY "הפרינטים הם קריצה עיצובית נפלאה לחלל. מיטב מעצבי העל הבינו את חשיבותם בחלל. לדוגמא המותג MUTINA האיטלקי השיק קולקציות נפלאות שיוצרות מראה תלת מימד על הקיר, כמעין פאזל עיצובי, שמקפיץ את החלל. מה שמיוחד כאן הוא שכל אחד יכול ליצור את הפאזל שמתאים לחלל האישי שלהם, כי קיימים חיפויים שיוצרים ממש תמונה על הקיר ועצם היותם חיפויים הם עמידים יותר ונפלאים גם לחללים רטובים".

מעצבת הפנים קרן גנס מוסיפה: "גם במקרים בהם אנחנו שואפים לתוצאה וירטואוזית, צבעונית ופרועה, כשזה נוגע לדוגמאות המודפסות על גבי טקסטיל הבחירה צריכה להיות מושכלת ומכוונת מטרה. כך למשל בפרינטים הנושקים לסגנון האקלקטי, זה שמאפשר לנו ללכת לקצוות, חשוב להיצמד לסכמה ברורה ומוגדרת אחרת נמצא את עצמנו במהרה סוטים מהמטרה ופוגעים בעיצוב החלל. המלצת המומחים היא לבחור בפאטרן אחד מוביל וממנו לגזור דוגמאות (מקבילות מבחינה רעיונית, גרפית או צבעונית) שילוו אותו - זה המוביל ישמש כסיפור המסגרת, כשחקן הראשי: ביכולתו להיות דומיננטי מבחינת הגוון, גודל הדוגמה או המרקם בעוד תפקידם של הפרינטים הנלווים לייצר מראה עמוק ועתיר רבדים ואם זאת, לא עמוס ומקושקש. הם משמשים כשחקני המשנה ועדיין, יש להם תפקיד מרכזי בעלילה. למעשה, בעין בלתי מזויינת אותן תוספות נלוות משמשות ככוכבות הגדולות של עיצוב החלל".

עיצוב מירב אלקובי, באדיבות דלקוב. אלעד גונן,
עיצוב מירב אלקובי, באדיבות דלקוב/אלעד גונן
עיצוב מירב אלקובי, באדיבות דלקוב. אלעד גונן,
עיצוב מירב אלקובי, באדיבות דלקוב/אלעד גונן

בתוך כך, כדי לייצר אווירה הרמונית, כוללת ומדויקת את הפרינטים החדשים חשוב להתאים למכלול שכבר קיים במרחב: מומלץ להצטייד בדוגמאות בד של פריטים קיימים בחלל או של אלה שנבחרו זה עתה כחלק מתהליך השדרוג, וכך לבנות את המכלול- זאת הדרך לבנות קומפוזיציה נכונה. את הפרינט יש לבחור בהתבסס על האלמנט עליו הוא מתנוסס: יש הבדל גדול בין האופן בו אותה דוגמה תראה על טפט, על כורסה או על כרית - הכול עניין של מסות מאוזנות ושמירה על פרופורציות.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully