וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפנטהאוז הזה ברמת גן היו מינוסים. ואז הכול השתנה

קשיים ואתגרים הם חלק מתהליך עיצובי, אבל בזכות ניסיון ויצירתיות אפשר להפוך את החסרונות ליתרונות. זה בדיוק מה שקרה בדירה ברמת גן, בעלת מבנה מלבני ארוך וצר

עיצוב יוסי חיון. רוי דגון,
עיצוב יוסי חיון/רוי דגון
  • אדריכלות ועיצוב פנים: יוסי חיון
  • מיקום: רמת גן
  • גודל: 110 מ"ר + 20 מ"ר מרפסת
  • משטח עבודה, כיור וחיפוי במטבח: למינם
  • צילום: רוי דגון

דירת הפנטהאוז הזאת ברמת גן עברה מהפך והתוצאה הסופית פשוט מושלמת. בדירה מתגוררים זוג צעיר ותינוק, שביקשו לעצמם בית מעוצב, יפה ומסודר. "מכיוון שמדובר במשפחה צעירה, התבקשתי לתכנן ולעצב את הבית בתקציב נח וכזה המתאים לזוג צעיר", מסביר לנו יוסי חיון שהיה אמון על תכנון ועיצוב הפנים של הדירה, "לבני הזוג לא היה סגנון עיצובי מועדף, הם בטחו בי ובידע שלי. היה להם חשוב שהבית יהיה מעוצב ומסודר ושאעמוד בתקציב שלהם, בכל השאר הם סמכו עליי ועל שיקול הדעת שלי".

ואכן, הבחירה של בני הזוג לסמוך על חיון השתלמה, והם קיבלו דירה מוארת, מרווחת, נעימה, חמימה ומסודרת, בעלת מראה מעוצב ומדויק. הבית רוצף כולו בפרקט בגוון חום בהיר בדוגמת פישבון, במטרה להעניק תחושת חמימות לבית. בנוסף, חיון הקפיד לשלב רהיטים ופריטים גדולים בצבעים בהירים ולבנים - דבר שתרם רבות למראה הגדול, המואר והמרווח בדירה. כך למשל בסלון שולבו ספה מפנקת בצבע לבן ביחד עם שטיח, גם הוא בצבע לבן.

עיצוב יוסי חיון. רוי דגון,
עיצוב יוסי חיון/רוי דגון
עיצוב יוסי חיון. רוי דגון,
עיצוב יוסי חיון/רוי דגון

את חלל המגורים מקיפות ויטרינות גדולות שמתחילות מהרצפה ועד התקרה - מה שמכניס המון אור הביתה ואת הנוף האורבני של העיר, אך גם תורם לתחושת המרחב בדירה. צמוד לאזור הישיבה בסלון ישנו אזור ייעודי לפינת האוכל - שבו בחר חיון להציב שולחן עגול שאינו תופס מקום רב ואליו הוא שידך כיסאות בצבע לבן. את הקיר שצמוד לפינת האוכל הפך חיון לקיר כח בעצרת נגרות בהתאמה אישית, שבמרכזו תמונה צבעונית ומיוחדת.

בתכנון המקורי, היה ממוקם המטבח בצד השני של החלל הציבורי ובעת השיפוץ ביטל חיון את אחד מחדרי השינה לטובת מיקומו החדש של המטבח. "מכיוון שהחלל הינו צר וארוך היה קשה ומאתגר להעמידו בתצורתו הסופית אל מול החלל", מספר המעצב.

עיצוב יוסי חיון. רוי דגון,
עיצוב יוסי חיון/רוי דגון
עיצוב יוסי חיון. רוי דגון,
עיצוב יוסי חיון/רוי דגון

"המטבח כולו עוצב בגוונים בהירים מאוד - החל מהארונות והאי ועד למשטח העבודה עשוי פורצלן מבית למינם - הכול בגוון אחד של קשמיר, וזאת במטרה ליצור מראה אחיד של 'וואן פיס'. זה יוצר מראה של מטבח מרווח, גדול ומרשים. כדי להשלים את האווירה המקרר מוסתר ומשתלב עם ארונות המטבח. כדי להכניס קצת צבע למטבח, שולבו באי כסאות בר בגוון פודרה".

חיון גם מסביר את הבחירה שלו ב'למינם': "יש ללמינם את הפורצלן העמיד ביותר וכזה שמאפשר לי גמישות בתכנון. בנוסף לזה, מצאתי אצלם טקסטורה וגוון מדוייק שחיפשתי למטבח, כדי לקבל את המראה האחיד אותו ביקשתי לייצר".

עיצוב יוסי חיון. רוי דגון,
עיצוב יוסי חיון/רוי דגון
עיצוב יוסי חיון. רוי דגון,
עיצוב יוסי חיון/רוי דגון

למטבח בדירה יש תפקיד נוסף, כשהוא למעשה משמש כחוצץ בין החלל הציבורי לבין המסדרון שמוביל לאזור הפרטי של הבית והמעצב התייחס לכך בעיצובו. "האי ומשטח האכילה הוצבו במקביל לספה ולסלון כך שמי שיושב באזור המגורים נחשף לחלק המעוצב והנקי יותר של המטבח ואילו משטח העבודה נמצא בנסיגה פנימה", מסביר חיון.

גם סוויטת השינה של ההורים עברה מהפך וכדי לשמור על תחושת המרחב הגדולה והעומק, בחר המעצב להמשיך עם הקווים הנקיים והצבעים הבהירים. "היו לא מעט בעיות עיצוביות בחדר השינה של ההורים", מגלה חיון את הסודות והקשיים שמאחורי התוצר הסופי היפיפיה, "בתכנון המקורי היה עמוד בפינה שאי אפשר להוריד אותו ולמעשה נוצרה שם נישה. החלטתי למקם שם את המיטה וכדי להדגיש אותה להשתמש בראש מיטה מעוצב ולהוסיף גם תאורה שתשמש לאווירה ולקריאה". כך הפך חיון את החסרון ליתרון פעם נוספת בדירה המיוחדת הזאת. כדי להמשיך ולייצר את תחושת המרחב והעומק גם בסוויטת ההורים, בחר המעצב המוכשר לייצר מחיצת זכוכית בין אזור השינה לחדר הרחצה.

עיצוב יוסי חיון. רוי דגון,
עיצוב יוסי חיון/רוי דגון
עיצוב יוסי חיון. רוי דגון,
עיצוב יוסי חיון/רוי דגון

חדר הרחצה עצמו עוצב דווקא בגוונים כהים ואת הרצפה והקירות מחפים אריחי גרניט פורצלן בגוון אפור בגודל של 2.70 מטר. הבחירה באריחים הגדולים היא איננה מקרית והיא תורמת למראה הנקי והאחיד של החלל, מה שמקנה לכל חדר הרחצה מראה של סוויטה מפנקת כמו בבית מלון.

כך בזכות תכנון נכון ומדוייק, יצירתיות וגמישות עיצובית, תכנון חיון דירה מקסימה עם סטנדרטים עיצוביים גבוהים עבור המשפחה הצעירה, תוך שמירה על תקציב מוגבל.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully