וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תתפסו לא מוכנים: 4 תקלות מנעול נפוצות ומה ניתן לעשות

מוגש מטעם מנעולן פיקס

עודכן לאחרונה: 27.8.2023 / 12:06

רגע לפני שאתם נכנסים לפאניקה, ייתכן ותוכלו להבין בעצמכם איך לפתוח מנעול תקוע

תיקון מנעול של דלת בעזרת מברג. freepik,
תיקון מנעול של דלת בעזרת מברג/freepik

מי מאיתנו לא מכיר את הרגע המתסכל הזה: אתם מגיעים הביתה, מכניסים את המפתח למנעול ומגלים שהוא לא מסתובב ואתם תקועים מחוץ לדלת. ישנם לא מעט סוגי תקלות במנעולי דלתות כמו מפתח שנתקע במנעול הדלת, צילינדר תקוע או מנעול מגנטי שנתקע או לא ננעל, אשר עלולות לגרום לנו לחוסר נוחות משמעותי.

בשורות הבאות נציג 4 תקלות מנעול שכיחות ונספק פתרונות פרקטיים לטיפול בהן לפני שיוצרים קשר עם מנעולן. לא הצלחתם? צוות מנעולן פיקס זמין עבורכם בפריסה ארצית 24 שעות ביממה.

1. מפתח תקוע במנעול הדלת, נשבר בתוכו או לא מסתובב

אתם מכניסים את המפתח למנעול, אבל המפתח נשבר בתוך המנעול או פשוט מסרב להסתובב. זה יכול להיגרם ממפתח פגום, שבור, שחוק או בלוי, לכלוך שהצטבר בתוך המנעול או בעיות פנימיות ברכיבי המנעול. אין ספק כי מצב זה יכול להיות מתסכל, במיוחד כאשר אתם ממהרים. לפני שאתם נכנסים להיסטריה, ייתכן ותוכלו להיעזר בפתרונות הבאים:

● המפתח תקוע במנעול הדלת או נשבר בתוכו - אם המפתח נתקע במנעול הדלת ואינו משתחרר, נסו לנענע בעדינות את המפתח תוך הפעלת לחץ קל כדי לראות אם הוא משתחרר. הימנעו מטלטלה מוגזמת של המפתח או מהפעלת כוח שעלול לשבור עוד יותר את המפתח או להזיק לצילינדר. אם המנעול נשאר תקוע, השתמשו בחומר סיכה יבש כדי לשמן את פתח המפתח. גרפיט הוא דוגמא לחומר סיכה יבש יעיל שיכול לסייע לכם לשחרר את המנעול. במקרה של מפתחות שבורים שאינכם מצליחים לחלץ באופן עצמאי, ייתכן ותאלצו להיעזר בפורץ מנעולים מורשה. פורץ מנעולים מוסמך מחזיק בכלים מיוחדים לחילוץ החלק השבור של המפתח, כך שהמנעול יוכל לפעול כרגיל.

● המפתח לא מסתובב - מפתח שאינו מסתובב עד הסוף מעיד ככל הנראה על פיני קשירה או חלקים פנימיים בלויים הזקוקים להחלפה. כדי לפתור בעיה זאת מומלץ לנסות לשמן את האזור. שימון האזור יכלול מריחת כמות קטנה של שמן (כגון WD-40) על המפתח והכנסתו למנעול. סיכוי טוב שזה יעזור לכם לשחרר לכלוך או חלודה שיכולים לגרום לבעיה. בהמשך, מומלצת הערכה מקצועית כדי לקבוע אם הצילינדר זקוק להחלפה או ניתן לתיקון.

2. מפתח לא נכנס למנעול

אם נתקלתם בבעיה בה המפתח לא נכנס למנעול, זה יכול להיות בגלל פסולת או בגלל בעיה של חוסר יישור של הפינים. הנה מספר דרכים לטפל בבעיה:

● בדקו את המפתח: לפני שקופצים למסקנות, בחנו את המפתח עצמו. ודאו שהוא לא מכופף, פגום או שחוק.
● נקו את פתח המפתח: ייתכן ופתח המפתח סתום בלכלוך או אבק. השתמשו במקלון צמר גפן כדי לנקות בזהירות את פתח המפתח.
● שימון המנעול: כפי שאמרנו קודם, מריחת שמן על המפתח יכולה לפעמים לסייע בהקלת כניסת המפתח למנעול. מריחת שמן יכולה גם לסייע במניעת בעיות עתידיות על ידי הפחתת החיכוך.
● השתמשו באבקת גרפיט: אם המנעול עדיין לא משתחרר, ייתכן ותצטרכו חומר סיכה יבש גם במקרה זה. חומר סיכה יוכל לעזור לכם להחליק את המפתח לתוך המנעול.
● חוסר יישור של הפינים: אם אתם חושבים שהבעיה קשורה לפינים, נדנדו בעדינות את המפתח תוך כדי ניסיון להכניסו. זה עשוי לעזור ליישר את הפינים בתוך צילינדר הדלת.

3. הצילינדר בדלת נשבר או תקול

צילינדר תקול יכול למנוע מהמפתח להסתובב או אפילו להיכנס למנעול. כדי לטפל בבעיה זו:
● נסו מפתח אחר: לפעמים הבעיה עשויה להיות לא בצילינדר עצמו, אלא במפתח שבו אתם משתמשים. בדקו את המנעול עם מפתח רזרבי כדי לשלול אפשרות זו.

● במידה ולא הצלחתם ואתם מבינים שהבעיה אינה במפתח, ייתכן ותצטרכו להחליף צילינדר בדלת. ניסיון לתקן או להחליף את הצילינדר בעצמכם יכול להוביל לסיבוכים נוספים. למנעולן מוסמך יש את המומחיות להעריך את המצב בצורה מדויקת ולתת מענה מקצועי.

4. מנעול מגנטי נתקע או לא ננעל

מנעולים מגנטיים מספקים אבטחה טובה יותר, אך לעיתים גם הם נתקלים בבעיות. אם המנעול המגנטי שלכם נתקע או לא ננעל טוב:

● בדקו אם יש חסימות: ודאו שאין חפצים/לכלוכים החוסמים את מנגנון הנעילה. נקו כל לכלוך שיכול לגרום לבעיה.
● בדקו את חשמל: אם המנעול המגנטי שלכם הוא אלקטרוני, יכול להיות שהבעיה נגרמה מהפסקת חשמל או בעיית חשמל. לפני שאתם ממהרים למסקנות, חשוב לוודא שיש לו אספקת חשמל.

במקרים מסוימים הפתרונות שהוצגו כאן יסייעו לכם להתגבר על התקלה, במקרים אחרים הפתרון יהיה ליצור קשר עם מנעולן מוסמך. צריכים עזרה? מנעולן פיקס כאן בשבילכם מסביב לשעון עם מנעולנים בכל אזורי הארץ.

כאשר מתמודדים עם תקלות מנעולים, קחו בחשבון שמחיר טיפול בתקלות מנעול סטנדרטיות אמור לנוע בין 250 ל-350 שקלים. אז לפני שתחליטו אם אתם יכולים לפתור את הבעיה בעצמכם ולהבין איך לפתוח מנעול תקוע, נסו להעריך את חומרת הבעיה או להתקשר לחבר/ה שמבינים בכך ויעזרו לכם לקבל החלטה. חשוב לזכור כי שמירה על המנעולים שלכם וטיפול בתקלות באופן מיידי הוא קריטי למניעת פריצות וחדירות לבית או לעסק שלכם. על ידי ביצוע שלבים אלה ופנייה למנעולנים מורשים בעת הצורך, תוכלו להבטיח שהמנעולים שלכם יישארו במצב טוב ויתנו לכם את השקט הנפשי שמגיע לכם.

מוגש מטעם מנעולן פיקס
  • עוד באותו נושא:
  • מנעולן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully