וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לישראלים יש חוש תרבותי ועיצובי מגוון. זה מרתק בעיניי"

דוד רוזנטל

27.8.2023 / 9:21

קלי הופן, אחת ממעצבות הפנים המובילות והנחשבות בבריטניה, שבין לקוחותיה נמנים, בין היתר, ויקטוריה ודיוויד בקהאם, מגיעה לפרויקט ראשון בישראל ומספרת לוואלה! בית ועיצוב על ההחלטה לקחת חלק בפרויקט DOV TEL AVIV

קלי הופן. Venni FN,
רזומה מרשים. קלי הופן/Venni FN

אם אתם חובבי עיצוב, בוודאי נתקלתם בשם של קלי הופן. מעצבת העל מלונדון, לה שורשים יהודיים, החלה את הקריירה המקצועית שלה כבר בגיל 16, כתבה ספרים, השתתפה בתכניות טלוויזיה ואף קיבלה תואר אצולה ממלכת בריטניה על פועלה בתחום העיצוב. השם של הופן (64) הולך לפניה והיא נחשבת גורו של ממש בעולמות אלו. לא בכדי רשימת הידוענים ששכרו את צוות משרדה לטובת עיצוב ביתם הוא מרשים מאוד, וכולל את הזוג האייקוני ויקטוריה ודיוויד בקהאם, שחקן הקולנוע כריס אוונס, אגדת הכדורגל מאנגליה, שחקן העבר פרנק למפארד, והזמר הבריטי בוי ג'ורג'. זה, כמובן, רק חלק מהשמות.

הופן מגיעה לישראל, לאחר שביקרה פה כמה פעמים בעבר, לקחת חלק בפרויקט DOV TEL AVIV הממוקם ברובע המגורים שדה דב, שהוא אחד מהפרויקטים היוקרתיים והמרתקים ביותר שהיו בשנים האחרונות, ולדבריה הפרויקט הגדול ביותר שיצא לה לעבוד עליו בישראל. יחד איתה אמון על התכניות של המקום אחד מהאדריכלים המובילים בישראל, רני זיס, שעיצב מבנים בינלאומיים רבים כמו הארמון למלך ירדן, מלון הפלאזה בניו יורק, ושניהם מובילים בשיתוף פעולה מטעם קבוצת 'מור נדל"ן', את ההיבט האדריכלי והעיצובי של המקום.

פרויקט DOV TEL AVIV. הדמיה - סטודיו 84,
פרויקט DOV TEL AVIV/הדמיה - סטודיו 84

"החזון של הפרויקט הוא ליצור סביבה קהילתית, מארג של חיבורים בין אנשים, קודם כל בין הדיירים וגם בין המבקרים הרבים באזור. הקרבה לחוף הים כמובן 'דורשת' עיצוב בסגנון חוף ונופש אך היה חשוב לי לוודא לתת גם ביטוי לאלמנטים המטרופוליניים של סביבת העיר גם כן", מספרת הופן על החזון והשפה העיצובית של הפרויקט ומוסיפה: "הרעיון היה להביא את החוץ לפנים, דרך שילוב של צורות טבעיות קימורים של החוף. בהחלט רציתי גם לתת ביטוי להיסטוריה של המקום ולפועלו רב השנים של שדה התעופה דרך פריטים עיצוביים שנבחרו בקפידה כמו יצירות אמנות וכלי חרס המחברים את החללים לסביבתם התל אביבית ולעבר של המקום".

תוכנית הרובע הוגדרה על ידי עיריית ת"א על כ"חלק האחרון בפאזל שמשלים את העיר" והיא כאמור נבנית על הרצועה ההיסטורית של מסלול ההמראה של שדה דב המיתולוגי. DOV TEL AVIV יכלול ארבעה מגדלים הכוללים מלון בוטיק מפואר שיספק לדיירי המקום פסיליטיז יוקרתיים כמו ספא, חדר כושר, מסעדה בר לאונג', יוגה, פילאטיס, קונסיירז' ועוד. בפרויקט נתנו דגש לבנייה ירוקה, Leed platinum - התקן הכי גבוה בבנייה ירוקה, מה שמחייב להשתמש בחומרים עמידים וסביבתיים שלא פוגעים בטבע, מה שבא לביטוי במספר אספקטים כדוגמא הגגות שיהיו "גגות ירוקים" - מה שבפועל מוביל לכך שהדיירים עצמם מייצרים כ-15% מהחשמל לפרויקט, דבר שכמעט לא קיים בפרויקטים אחרים בישראל, פסולת תת קרקעית, חשמל סולארי ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פרויקט DOV TEL AVIV. הדמיה - סטודיו 84,
אין ספור מתקנים. פרויקט DOV TEL AVIV/הדמיה - סטודיו 84

כאמור, להופן היו מספר עבודות בישראל בעבר והיא לא מתיימרת להבין את הטעם הישראלי. "לישראלים יש חוש תרבותי ועיצובי מגוון, המושפע מהמיקום ומשילוב של מסורות. אני מאמינה בלהתאים ולהביא את הרגישות העיצובית המקומית לכל מקום שאליו אני מגיעה", היא מספרת. ההבדל המרכזי לדבריה בין לעצב דירות לאנגלים לבין לעצב לישראלים הוא נוגע לתעוזה. "מנקודת מבטי וניסיוני אני חושבת שעיצוב אנגלי נוטה להיות מסורתי יותר עם התחשבות בהיסטוריה עשירה שמשפיעה לעתים קרובות על סגנונות עכשוויים. העיצוב הישראלי, לעומת זאת, עשוי להיות בעל ניחוח מודרני וים תיכוני יותר. שתי התרבויות מעריכות פונקציונליות, נוחות וסגנון בחללים שלהן".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully