וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט וואו: הפריט האחד שיהפוך את החלל ממשעמם למהמם

שרוטי העיצוב לא יכולים בלי אותו פריט מהמם שיש לו את ה-X Factor- זה האחד שקשה להישאר אדישים מולו ומצליח להאיר את החלל בצבעים שונים לגמרי. איך תבחרו אותו?

תכנון ועיצוב שלומית זלדמן. עמית גושר,
תכנון ועיצוב שלומית זלדמן/עמית גושר

הקיץ כבר כאן, עונת השיפוצים והשדרוגים בשיאה וכשרוח השינוי בוערת בנו, פריט אחד 'וואו' יכול ללא ספק לעשות את העבודה גם אם לא תכננתם לצאת להרפתקת שיפוץ שאפתנית או על שינויים מרחיקי לכת בדירה או בבית שלכם- לעיתים מספיק פריט אחד שיחולל אפקט משמעותי גם מבלי לשבור קירות.

יש כל-כך הרבה דרכים ליצור את אפקט ה-'וואו' בסלון, בפינת האוכל או בחדר השינה שלכם ומשיחות שערכנו עם גורמי מקצוע בתחום העיצוב נראה שהשמיים הם הגבול. החוכמה היא בראש ובראשונה לבחון ולעבד את נתוני החלל: החל מפרופורציות וגדלים, דרך צבעוניות הרהיטים הקיימים ועד לתנועת האור בכל שלב של היום. אלה יעזרו לכם לבחור את הפריט האופטימלי ולהתאימו במדויק לנתונים הקיימים.

ספריית ברזל ארטפרו. רועי מזרחי,
ספריית ברזל ארטפרו/רועי מזרחי

אחת הדרכים הבסיסיות היא לשלב פריט אחד בגוון שפשוט קשה להתעלם ממנו, רצוי עם טקסטורה מיוחדת שתבלוט אל מול האחרות שבמרחב. זאת יכולה להיות לדוגמה ספה בגוון ורוד בזוקה זועק, בלב חלל מונוכרומטי לגמרי, אותו צבע בוהק ועוצמתי יסייע לייצר את המראה השיקי לו אתם משוועים ויהפוך אותו לחי ודינמי. בד בבד, זאת יכולה להיות קומודה מעניינות וצבעונית על גב חיפויי קירות תלת ממדיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

אמנות תחילה

אין זה סוד ששימוש ביצירות אמנות במרחב הביתי מוסיף ממד ארטיסטי ומעורר השראה, כל עוד בוחרים ביצירה הנכונה כמובן. חשוב לבחור בתמונה המתאימה לקונספט הכללי, בזאת שאינה משתלטת אלא משתלבת באמירה שלה במכלול החלל. תפקידה של האמנות היא להעשיר את החלל ויחד עם זאת, מדדי העושר נתפסים אחרת בין אחד לשני.

למינם איטליה. יחצ,
למינם איטליה/יחצ
באדיבות אלפינה תאורה. יחצ,
באדיבות אלפינה תאורה/יחצ

לשיטתה של שלומית זלדמן, בעלת משרד לאדריכלות ועיצוב פנים, לאמנות יש אימפקט מאוד חזק על המרחב: "בהרבה מקרים אפשר לוותר על חיפויי קיר מיוחדים ופשוט לשלב יצירת אמנו - בין אם תמונה ובין אם פסל. באותה נשימה חשוב לתכנן עבור האלמנט הנבחר תאורה ייעודית שתאיר את האובייקט בצורה האופטימלית ותדגיש אותו, ממש כפי שעושים במוזיאון. בראייתי אמנות מוסיפה נדבך חשוב ויוצרת עניין גם בחללים רגילים לכאורה. ברגע שמשלבים יצירת אמנות עם נוכחות היא מיד מושכת את תשומת הלב", היא מסבירה.

"החוק הוא שאין חוקיות ובחירת היצירה היא תלוית חלל וטעם. גם אופן התליה או ההנחה תלוי בסיטואציה וגם כשמדובר בציור הוא לא חייב להיות תלוי על הקיר: ניתן להשעין אותו על קונזולה נמוכה, ניתן לשלב אותו כחלק ממקבץ של תמונות ובמקרים מסוימים מומלץ לרכוש פודיום עבור העבודה על מנת להדגיש ולהעצים אותה. במקרים אחרים הנחת התמונה free standing על הרצפה תעשה את העבודה".

עיצוב שלומית זלדמן. שי גיל,
עיצוב שלומית זלדמן/שי גיל
למינם איטליה. יחצ,
למינם איטליה/יחצ

ארטפרו מפתחי ברזל. סלי צ'פרק,
ארטפרו מפתחי ברזל/סלי צ'פרק

"הצבעוניות גם היא אינדיווידואלית: בחללים מסוימים יתאים צילום שחור-לבן מטורף ובאחרים ציור אבסטרקט עם זריקות צבע. יש כל-כך הרבה סוגי אומנויות ובמידה ואתם מרגישים לא לגמרי בטוחים בתהליך הבחירה יש לא מעט אוצרי אמנות שירתמו למשימה. הם יגיעו להגיע לסביבת המגורים שלכם, ייחוו דעה ויעזרו לכוון ליצירה הנכונה. דבר אחד בטוח- לא לכל חלל תתאים ספה צבעונית ולא בכל מרחב צריך או נכון לעבוד עם חיפויי קיר מעניינים. לעומתם, אמנות תמיד עושה את העבודה".

הברזל חזק בתמונה

לדברי קובי חליפה, מנכ"ל ובעלי חברת 'ארטפרו', יש דרכים רבות להכניס את אפקט ה'וואו' לחללי הבית השונים, אחת מהן היא על ידי שילוב אלמנטים מברזל: "הברזל הופך למאוד אופנתי בשנים האחרונות ואם פעם 100% מהרהיטים היו מעץ, כיום משלבים גם פריטים מברזל כדי לאזן את המכלול. אלה יכולות להיות ספריות ברזל דקיקות, ויטרינות זכוכית עם קונסטרוקציית ברזל לתצוגת כלים יפים או כאלה שמשמשות כבר משקאות, שולחן קפה או גוף למנורה, הכל אפשרי ותלוי בצרכים, בממדים ובנראות החלל", הוא מסביר. "לברזל יש תכונות נהדרות- הוא דק ונקי ונותן לתוכן לדבר. הוא מייצר קונטרסט למעטפת, שלרוב היא בהירה ונקייה. בתוך כך ניתן לגוון אותו ולייצר גוונים עזים ונועזים שיבלטו בחלל".

באדיבות אלפינה תאורה. יחצ,
באדיבות אלפינה תאורה/יחצ

"אופציה נוספת לשלב את הברזל היא על ידי החלפת וויטרינת האלומיניום הגנרית שצופה לנוף לוויטרינת ברזל שמתאפיינת בפרופילים דקים יותר, כך החוץ מתחבר לפנים בצורה אפקטיבית מאוד. נכון, מדובר בפרויקט מעט יותר מורכב וגדול, אבל הוא מבטיח לייצר את אותו אפקט מיוחד ובמחיר שגבוה פחות מהחלפת מטבח למשל. בדירות ובבתים בהם הוחלפה הוויטרינה בסלון החוויה שמתקבלת היא דרמטית ועוצמתית ברמה שאלה שנכנסים לחלל נפעמים מאוד לנוכח המראה המיוחד".

פריטים במראה שורשי שמחוברים לטבע ולאדמה

"כמו בעולם, גם הישראלים פתוחים היום מאי פעם לשילוב פריטים שעשויים מחומרים מיוחדים, עם חיפויים יוצאי דופן וטקסטורליים, שיכולים בקלות יחסית לשנות מקצה לקצה את מראה החלל", כך לדברי מעצב הרהיטים ארז לוי. "אנחנו מושפעים מאוד מהעיצוב האירופאי ומהעיצוב האיטלקי המודרני העכשווי, ופריטים מהאסכולות הללו יכולים בהחלט לייצר את אפקט הוואו. בתוך כך, יש להם ערך מוסף מכיוון שהם גורמים לנו להרגיש בבית כשאנחנו אכן בבית- פשוטו כמשמעו. על מנת לייצר את האווירה הביתית והחמימה ניתן ומומלץ לשלב רהיטים ואלמנטים שעשויים מעץ טבעי ממינים שונים, או כאלה שעשויים מחומרים חמים, זאת למרות שמבחינת האקלים אנחנו חיים במדינה די לוהטת, וודאי בחודשי הקיץ החמים. בהמשך ישיר, נראה כי בשנים האחרונות אנחנו נמשכים לעיצובים פחות צבעוניים ויותר לכאלה שמחוברים לאדמה ולקרקע שנאמנים לאופי הישראלי השורשי- כורסה, שולחן קפה או פרטי טקסטיל שעונים על ההגדרה יכולים בהחלט לעשות את העבודה".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully