וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש דברים נסתרים: מה אתם צריכים לדעת לפני רכישת דירה?

שירה מוסקל, הלל אדריכלות, טור אורח

21.8.2023 / 12:20

לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן? בהחלט, אבל יש עוד דברים שאתם חייבים לדעת לפני קבלת ההחלטה החשובה בחייכם. אדריכלית שירה מוסקל מהלל אדריכלות עם כמה טיפים חשובים

הלל אדריכלות. מאור מויאל,
הלל אדריכלות/מאור מויאל

אחת ההחלטות החשובות והמהותיות בחיינו היא הבחירה בנכס - דירה, בית, או מגרש. זו לא החלטה שאנו עושים כל יום, או בכל שנה, לרוב זו החלטה לשל פעם (אולי פעמיים) בחיים. היא מצריכה בדק בית, תחקיר, הבנה וכמובן השקעה כספית לא מבוטלת.

הלל אדריכלות. מאור מויאל,
הלל אדריכלות/מאור מויאל

LOCATION LOCATION LOACATION

המיקום, לא בכדי, הוא הפרמטר החשוב ביותר בעת בחירת נכס. גם אם זו דירה, בית או מגרש. חשוב להבין טוב טוב את מיקום הבית מבחינת נגישות, איכות השכונה, קרבה לבית ספר, קרבה למקומות הומים, וכו. הרי אותה דירה, באותו בניין ובאותה קומה, מספיק שאחת מהן היא עורפית והשנייה חזיתית והפער בין שתיהן הוא משמעותי, עד כדי כך שאחת מהן עשויה להיות כדאית והשנייה לא. הרי בסופו של דבר ערכו של הנדל"ן נקבע קודם כל בהתאם למיקומו. ישנן שכונות מאוד מצליחות, שבסמוך אליהן ממש מטרים ספורים, ממוקמות שכונות שאינן מתרוממות. הבדיקות המקדימות הן חקירה שיש לעשות לפני רכישה כה משמעותית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

זכויות

אילו זכויות נוצלו? כאן מתרוצצות הרבה שמועות. השכן אמר, הבניין שממול קיבל אישר. כל האמירות והשמועות הללו הן אך ורק רכילות לא מבוססת. חשוב לחקור ולהבין אצל הרשויות השונות איזה זכויות כבר נוצלו, מהן הזכויות שאנו רשאים לעשות בהן שימוש, האם אפשר לבנות עוד קומה, האם אפשר לעשות מרתף, לבנות על הגג וכמובן כמה תעלה לנו כל הרפתקה כזו.

הלל אדריכלות. מאור מויאל,
הלל אדריכלות/מאור מויאל

אנרגיה

מילה שעל פניה היא מוזרה ולא שייכת לעולם הנדל"ן, אבל היא כן. ברכישת נכס שהוא "על הנייר" האנרגיה לא רלוונטית. אבל ברכישת נכס קיים ההמלצה שלי היא חד משמעית לבקר בנכס מספר פעמים וכל פעם בשעה אחרת של היום כדי לחוש ולהרגיש את האנרגיה של הנכס לאורך היום. להבין את רמת האור, הרעש, הנגישות, הקירבה לשכנים, ההתנהלות וחיי היום יום בו.

הלל אדריכלות. עודד סמדר,
הלל אדריכלות/עודד סמדר

התאמת הנכס לצרכים

אין טעם לאלץ נכס שהוא פשוט לא מתאים לצרכים שלנו. דופלקס יפהפה לא רלוונטי למשפחות עם ילדים קטנים, דירה קטנה בלי מקום למשרד ביתי לא מתאימה לזוג שעובד מהבית והדוגמאות עוד רבות. בנוסף, יש חללים שפשוט אין להם תקווה. התכנון האדריכלי שלהם פוגע בחלל ובחלק מהמקרים אין פתרון מעשי כדי לשנות או לבטל את התכנון הקיים. לדוגמא מיקום ממ"ד, מקלט, מדרגות וכו, לרוב קבועים ולא ניתן להזיז או לשנות. לרוב אנו נוטים לפסול את הנכסים הללו, אלא אם הם ממוקמים במקומות אסטרטגיים ומבוקשים - ורק אז ייתכן ונתפשר. לעומת זאת, יש פרוייקטים בהם התכנון בעייתי אבל פתיר ,כמו חצאי מפלסים, קורות, מבואת כניסה, עמודים, תקרות נמוכות וכו. לעתים אותן בעיות תכנוניות עשויות ליצור עבורנו פוטנציאל תכנוני שייטיב עם הנכס ולעתים גם להורדת מחיר.

שירה מוסקל, הלל אדריכלות. טל אלקבס,
שירה מוסקל, הלל אדריכלות/טל אלקבס

יש הרבה דברים שהלקוח לא רואה בנכס פוטנציאלי, ולעתים יש הרבה אלמנטים שמסנוורים אותו כאשר הוא בוחן נכס, שפשוט אינו מתאים עבורו. יש דברים נסתרים שאנשי מקצוע יכולים להעריך ולהבין בעת בחינת נכס. המטרה לדייק את הנכס הנכון, לנתח את הזכויות של בעל הנכס, את הפתרונות המותאמים לצרכים של הלקוח, להעריך את העלויות ואת לוחות הזמנים לשיפוץ או בנייה. לא מספיק להגיע ולבקר במקום, צריך לקרוא היטב את הנכס ואת מה שנסתר מעינינו.

"הלל אדריכלות" בהובלת מעצבת הפנים הדס רוט ואדריכלית שירה מוסקל, מספקות שירותי ייעוץ בעלות של 1,500 שקל. הייעוץ כולל הגעה פיזית לנכס, ניתוח, התאמה, הערכת עלויות, בחינת השכונה ועוד.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully