וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

180 מ"ר של אור: הצצה לבית לבן במיוחד באבן יהודה

אחרי שנים רבות במהלכן היה מושכר החליטו בני הזוג לעבור להתגורר בבית שבבעלותם, לא לפני שיעבור שיפוץ מן היסוד כך שיתאים במדויק לטעמם וצרכיהם. מעצבת הפנים ליטל ברניב שנרתמה למשימה הפכה את המבנה החשוך והמיושן לבית אלגנטי, בהיר ומואר

עיצוב ליטל ברניב. שירן כרמל,
עיצוב ליטל ברניב/שירן כרמל
  • היכן: אבן יהודה
  • עבור: זוג בשנות ה- 40 לחייהם ושניים מילדיהם
  • הנכס: בית פרטי בן 3 קומות, שטח מגרש: 400 מ"ר שטח בנוי: 180 מ"ר
  • תכנון ועיצוב פנים: ליטל ברניב
  • תאורה: אלפינה תאורה
  • צילום: שירן כרמל

ברוכים הבאים לביתם של בני זוג בשנות ה-40 לחייהם ושניים מילדיהם, בית שהינו תצוגת תכלית לעיצוב עדכני ותכנון נכון וקפדני. אחרי שנים במהלכן השכירו אותו לאדם מבוגר, החליטו בני המשפחה כי בשלה העת להפוך אותו לבית משלהם - סביבת מגורים רחבת ידיים ומוארת בה יוכלו להנות מהחצר הגדולה והנופים שמסביב. כדי להפוך את המבנה (שבאופן טבעי התיישן והתבלה עם השנים) לבית חלומותיהם הם שכרו את שירותיה של מעצבת הפנים ליטל ברניב שמשתפת בתהליך.

"טרם השיפוץ הבית היה חנוק וקודר מאוד ואכן, המשפט הראשון שאמרה בעלת הבית בפגישתנו היה: 'חשוך פה מאוד, בבקשה תייצרי עבורנו בית מואר, יפה ונעים' וכך היה- כחלק מתהליך התכנון ביצענו שינויים מהותיים בכדי שהשטחים הקיימים יהפכו לפתוחים, אווריריים ומוארים", משחזרת המעצבת.

עיצוב ליטל ברניב. שירן כרמל,
עיצוב ליטל ברניב/שירן כרמל

"הבית תוכנן בצורה שלא תאמה את אורח החיים הדינמי של בני המשפחה. אחד השינויים המרכזיים שביצענו היה הסטת שירותי האורחים שתוכננו במקור באזור המטבח והסלון, גזלו שטח נרחב מאזור האירוח וחסמו את הזרימה בחלל, כמו גם כניסה של אור ואוויר. אלה החדשים ממוקמים באזור מבואת הכניסה לבית, בסמוך למאסטר השינה של ההורים, שגם הוא השתנה לחלוטין. בנוסף, הרחבנו משמעותית את הוויטרינה בחלל הציבורי שפונה לחצר הגדולה ולנופי היישוב, כך הגדלנו גם את אזור הישיבה בסלון".

העיצוב המיושן השתנה גם הוא ללא היכר: "בעלת הבית ניחנה בטעם אלגנטי וחשוב היה לה לשמור על פלטת צבעים בהירה ואוורירית לה הוספנו הדגשים של עץ אלון בהיר שמחמם את האווירה ונגיעות מוזהבות שמוסיפות שיק. את קיר הטלוויזיה חיפינו בבריקים- מינון עדין דיו שאינו מגדיר את החלל אך בהחלט מוסיף לו רובד נוסף שמעשיר את העיצוב".

עיצוב ליטל ברניב. שירן כרמל,
עיצוב ליטל ברניב/שירן כרמל

רצפת קומת הכניסה חופתה בפרקט עץ אלון מעושן ושלחי המדרגות חופו בפלטות עץ גושני שנצבע בגוון דומה לגוון הפרקט. מעקה הברזל הסטנדרטי הוחלף בחדש, אלגנטי ובהיר, עם כבלי ברזל אופקיים בהם שולבו פיתוחים עדינים בדוגמת לולאות שמשוות לו מראה ייחודי.

העתקת שירותי האורחים פתחה את חלל המטבח ועדיין, צורתו הלא סטנדרטית דרשה יצירתיות תכנונית: "במטבח קיימת מעין קפיצה שדרשה מאיתנו לספק פתרונות שלא יפגמו במראה הפתוח ויאפשרו לנו לייצר מקומות אחסון רבים ככל האפשר. ארונות המטבח גבוהים, מרצפה את תקרה, ואת הקפיצה בקיר ניצלנו לטובת המיקרו והתנור שנסתרים מהחלל הציבורי, כך מתקבל מראה אסתטי ונקי".

עיצוב ליטל ברניב. שירן כרמל,
עיצוב ליטל ברניב/שירן כרמל
עיצוב ליטל ברניב. שירן כרמל,
עיצוב ליטל ברניב/שירן כרמל

"חזיתות הארון נצבעו בתנור בגוון לבן והחירוץ שביצענו על גבן מקנה להן מראה אלגנטי ומסוגנן. את העיצוב השלמנו באמצעות משטחי אבן קיסר בהירים וידיות מוזהבות שמוסיפות שיק. בכדי לחמם את החלל התקנו מעל משטח העבודה מדפי עץ גושני בהם שילבנו גופי תאורה נסתרים ששוטפים את אזור העבודה באור ומקנים לחלל הציבורי כולו מראה דרמטי ועוצמתי.

ככלל, ניכר כי ברניב נתנה דגש לנושא התאורה: "תכנון התאורה בפרויקטים שלי מתבצע כבר בראשית התהליך וכחלק אינטגרלי מתכנון החלל", היא מסבירה. "אני משתדלת ליצור שילובים מדויקים בין תאורה טכנית לתאורה דקורטיבית בכדי לייצר תרחישי תאורה שונים שקולעים לסיטואציות מגוונות בחיים. מרבית מגופי התאורה שבחרנו עבור הבית נרכשו ב'אלפינה תאורה' שידעו לספק לנו פתרונות חכמים המאפשרים לייצר הדלקות שונות בהתאם לאופי הסיטואציה ולמצב הרוח. כך למשל גוף התאורה בסלון שמאפשר להתאים את עוצמת וכיוון ההארה בהתאם לתרחיש- מתאורה עוצמתית ששוטפת את החלל ועד להארה רומנטית יותר של החלל עם אלומת אור נעימה שמוקרנת מעלה ומטה".

עיצוב ליטל ברניב. שירן כרמל,
עיצוב ליטל ברניב/שירן כרמל

מבנהו הצר והארוך של הבית אפשר לייצר שתי פינות ישיבה- באחת ניצבת ספת עור נעימה ומפנקת ובשנייה, זה הקרובה לוויטרינה שפונה לחצר תוכננה פינה קז'ואלית יותר בה ניתן לשבת, להירגע ולהנות מהנוף, עבורה בחרה ברניב בכיסא קש בסגנון הבוהו-שיק.

הנוף הכפרי הבתולי שנשקף מהחלונות והעובדה שבני הבית מבלים המון במרפסת הוביל את בני הזוג והמעצבת להציב את פינת האוכל דווקא בחוץ: "הם זכו בפיסת גן עדן בחצר האחורית, לכן תכננו עבורם רחבת אירוח חיצונית עם פינת אוכל גדולה ופינת זולה נעימה. את הריצוף הקיים החלפנו בדק אותו בנה בעל הבית- אדם עם ידי זהב שבנה ויצר לא מעט מהאלמנטים בפרויקט".

עיצוב ליטל ברניב. שירן כרמל,
עיצוב ליטל ברניב/שירן כרמל

דוגמה נוספת לעבודתו ניתן לראות בשירותי האורחים החדשים- חלל שהיה חשוב לבעלת הבית וככזה עוצב כמעין פנינה קטנה ומושקעת: "בעל הבית הוא שייצר את משטח הכיור מעץ גושני שמהווה קונטקסט מחוספס ואורגני לאריחים האפורים המודרניים ולגוף התאורה המוזהב שמשמש כתכשיט".

מאסטר השינה החדש מורכב משני חדרי שינה, חדר ארונות ומקלחת קטנים שאוחדו יחדיו: "כל הפונקציות הללו אפשרו לנו לייצר סוויטה גדולה ומוארת ובנוסף, השתמשנו במנה קטנה שנגסנו מהמקלחת המקורית לטובת שירותי האורחים שהכניסה אליהם מתבצעת מהחלל הציבורי".

עיצוב ליטל ברניב. שירן כרמל,
עיצוב ליטל ברניב/שירן כרמל
עיצוב ליטל ברניב. שירן כרמל,
עיצוב ליטל ברניב/שירן כרמל

בני הזוג נהנים מחדר שינה מרווח עם ארון קיר ענק לו חזיתות זכוכית- שתיים חלביות ואחת מראתית שתורמת לתחושת המרחב. סגנון הבוהו-שיק הוא השולט וניכר כי ברניב יצרה שילובים מאוזנים בין צבעוניות בהירה לנגיעות של עץ, קש וגווני פודרה. הכניסה לחדר הרחצה של בני הזוג היא צידית וכך הוא נותר אינטימי ונסתר ביחס לחדר השינה. את הכניסה אליו בחרה המעצבת ליצור ממחיצת זכוכית הפונה לכיוון חלון פינתי גדול ששוטף את המאסטר כולו בשפע של אוויר ואור, ונותן תחושה של בית מלון יוקרתי בתוך הבית.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully