וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי רחוק מהשגרה: מאחורי הפנטהאוז המטורף שעיצב ינאי פרישר גוטמן

הם סטארטאפיסטים עם שני ילדים, והאתגר בדירת ה-150 מ"ר הזאת במרכז הארץ לא היה פשוט. ינאי פרישר גוטמן מספר על הלבטים, התחושות והתהליך שהוביל לבסוף ליצירת פאר

עיצוב פנים ינאי פרישר גוטמן/fob agency
  • גודל הדירה: 150 מ"ר בנוי + 75 מ"ר גג + 18 מ"ר מרפסת.
  • תכנון ועיצוב פנים: ינאי פרישר גוטמן.
  • מנהל הפרויקט: אבירן שרעבי.
  • צוות המשרד: גל צידון תומס, מורן דיין, נטלי סילפין, מורגן כרמי, רוזי גורביץ'.
  • ריהוט סלון וחדר שינה: ארז לוי.

דיירי דירת הפנטהאוז הם זוג סטארטאפיסטים ולהם שני ילדים. במהלך העבודה על תכנון הדירה היו אתגרים גדולים, הגדול שבהם היה לשנות את כל חלוקת פנים הדירה מחדש. הדירה הייתה בנויה עם מלא קירות ומאוד סגורה, כל החללים באזור החלל המרכזי היו קטנים, המטבח היה קטן מאוד, הסלון גם כן היה קטן.

"אני בעצם פתחתי את כולה ויצרתי מעין open space אחד גדול, כאשר הסלון משתלב עם המטבח והמטבח משתלב עם הסלון בצורה מושלמת", מספר מעצב הפנים ינאי פרישר גוטמן, "הקונספט שהוביל אותי לכל אורך תכנון ועיצוב הדירה היה מעט מאתגר. הלקוחה ביקשה להשאיר חלק מהדברים שהיו בדירה המקורית, ולבנות את העיצוב סביבם, מה שהופך את תהליך העיצוב למאתגר יותר מכיוון שתמיד הכי קל זה פשוט לתכנן מאפס, ופה היו אלמנטים שנשארו. הייתי צריך לבנות את הקו שלי סביב אותם אלמנטים. המטרה הייתה לקחת דירה סטנדרטית, לא מאוד גדולה, לא בנויה ומחולקת טוב במקור, ולגרום לה להיראות כמה שיותר גדולה, פתוחה ומזמינה, ולהכניס לתוכה ניחוח של חו"ל וסטייל אירופאי, בשילוב עם אלמנטים שנשארו מהעיצוב הקיים".

עיצוב פנים- ינאי פרישר גוטמן. אורי אקרמן,
עיצוב פנים- ינאי פרישר גוטמן/אורי אקרמן

פרישר גוטמן אומר כי "אמנם זו לא דירה קטנה מאוד, אבל יחסית לדירת פנטהאוז היא נחשבת קטנה במטראז', ולכן התכנון שלה היה מאתגר - כיצד מצד אחד לצקת בה את כל הרצונות וצרכי הלקוחות, ומצד שני לייצר תחושה של מרחב גדול וחלל מאוד מעוצב.

"אחת הסיבות שגרמו ללקוחה להתאהב בדירה ולרכוש אותה, היו חלונות העץ הייחודיים ומרפסת גג גדולה הפונה לים. לכן כאשר ניגשתי לתכנן את הפרויקט, בניתי את העיצוב כך שיתאים כמו כפפה ליד לרצונות הלקוחה. חלונות העץ פחות שגרתיים בנוף העיצוב הישראלי, אך משתלבים מצוין עם שאר המראה המודרני יותר שהוספתי בעיצוב הדירה".

עיצוב פנים- ינאי פרישר גוטמן. אורי אקרמן,
עיצוב פנים- ינאי פרישר גוטמן/אורי אקרמן

"בשל העובדה שהלקוחות מאוד אוהבים לארח במרפסת, מיקמתי בה מס' פינות חמד לאירוח - פינת ישיבה סלונית, שולחן אוכל גדול, ספסלי לאונג', מטבח חוץ מפנק וג'קוזי. הגג משמש כחלל האירוח המרכזי בדירה לרוב ימות השנה, שולחן פינת האוכל בחוץ נמצא באזור מקורה ומשמש כפינת האוכל העיקרית בדירה כאשר דיירי הבית סועדים, גם כאשר אינם מארחים. הגינון של החוץ מוסיף מאוד לאווירה בדירה, הירוק מכניס חיים ומייצר רוגע. כאשר מגננים מרפסת, חשוב מאוד לעבוד עם גננים המתמחים בגינון של גגות, למניעת נזילות ועל מנת שהצמחייה תגדל יפה ותראה עשירה.

"אזור החלל המרכזי גדול ומרווח מאוד לאחר שתכננתי אותו מחדש, ומתאים לאירוח כפי שהזוג אוהב. הלקוחות אוהבים מאוד לאכול על האי במטבח ארוחות יום-יומיות, לכן תכננתי להם במטבח אי גדול עם הרבה מקומות ישיבה. חזיתות המטבח עשויות נגרות שלייפלק בגמר צבע נס קפה, בשילוב אריחי גרניט פורצלן בצבע אפרפר 'וויט קלאוד' של חברת 'אטלס'".

עיצוב פנים- ינאי פרישר גוטמן. אורי אקרמן,
עיצוב פנים- ינאי פרישר גוטמן/אורי אקרמן

"אזור המטבח צופה אל הסלון, ומאחר שהמטבח הוא חלק בלתי נפרד ממראה הסלון, היה לי חשוב במיוחד להסתיר את כל הפונקציות מאחורי דלתות קונספטה, המאפשרות הצנעה של כל מכשירי החשמל והאלמנטים השונים. מאחורי צמד דלתות מסתתרים התנור והמיקרוגל, ומאחורי צמד דלתות נוסף מסתתר לו בר ואזור הכנת קפה.

"בסלון ישנו קיר כוח, עליו תכננתי ספריה עשויה מסגרות. ספריות בחללים המרכזיים אצלי הן פרויקטים, שכבר מזמן הפכו להיות מעין סימן היכר שלי. ספריות הן אלמנט מאוד לא קונבנציונלי בבית ישראלי טיפוסי, אך לטעמי הן אחד הדברים היפים שאפשר לעטר איתו חלל. ספרייה היא אלמנט אשר יוצק טקסטורה, תוכן, דרמה, סטייל אירופאי, המון חמימות, וללא ספק היא גונבת את ההצגה בחלל. את הספרייה מעטרים בספרים דקורטיביים אשר משדרגים את מראה החלל, בהם אני משתמש לעיצוב כל הספריות בפרויקטים שלי. לאור פניות בלתי פוסקות לגבי רכישת הספרים הדקורטיביים איתם אני מאבזר את הספריות, החלטתי לצרף אותם לקולקציה שלי - Home collection, וכעת ניתן לרכוש אותם אצלי באתר".

עיצוב פנים ינאי פרישר גוטמן. אורי אקרמן,
עיצוב פנים ינאי פרישר גוטמן/אורי אקרמן
קולקצית המצעים של ינאי פרישר גוטמן - Home Collection, עיצוב פנים- ינאי פרישר גוטמן. מאיה אמדו,
קולקצית המצעים של ינאי פרישר גוטמן - Home Collection, עיצוב פנים- ינאי פרישר גוטמן/מאיה אמדו

אחד הדברים שהיו חשובים מאוד ללקוחה, אומר פרישר גוטמן, הוא אחסון. "היא רצתה שיהיו בדירה הרבה מקומות אחסון, חלמה על חדר ארונות, אך לצערי גודל דירה זו לא אפשר לייצר חדר כזה. לכן תכננתי מלא ארונות נסתרים מצופים חזיתות נגרות הפרוסים לכל אורך הדירה, במטרה לייצר מקומות אחסון רבים במקום. חזיתות הנגרות בעצם מייצרות מראה של קיר כוח לכל אורך הדירה, המתחיל מאזור מסדרון החדרים, ממשיך בסלון, ומסתיים בחדר העבודה אשר מופרד מהסלון בדלתות זכוכית. את הנגרות תכננתי עם חרוץ תלת מימד ב- CNC, צבוע בגוון נס קפה. פרט החרוץ מאוד מורכב לביצוע, אך שווה את המאמץ. טקסטורה היא תמיד רובד נוסף בעצוב, על מנת להכניס דרמה ונוכחות עיצובית לחלל.

"אחד הדברים שמשמשים אצלי כשכבה נוספת בעיצוב, הן יצירות האומנות התלויות על הקירות. מבחינתי אין כזה דבר חלל ללא יצירות אומנות שמכניסות תוכן ומעמיקות את הסיפור העיצובי. הלקוחה מאוד אוהבת אומנות מודרנית, לכן השתמשתי פה בתמהיל מעניין של ציורים וצילומים שמוסיפים עומק לעיצוב, שהוא יחסית מונוכרומטי".

עיצוב פנים ינאי פרישר גוטמן. אורי אקרמן,
עיצוב פנים ינאי פרישר גוטמן/אורי אקרמן
קולקצית המצעים של ינאי פרישר גוטמן - Home Collection, עיצוב פנים- ינאי פרישר גוטמן. אורי אקרמן,
קולקצית המצעים של ינאי פרישר גוטמן - Home Collection, עיצוב פנים- ינאי פרישר גוטמן/אורי אקרמן

התקרה המקורית בדירה הייתה יחסית נמוכה, ולכן כדי לא להנמיך אותה מעבר לזה, פרישר גוטמן השתמש במערכות מיזוג VRF נסתרות בתוך הנגרות והמסגרות: "כך יכולתי לייצר מראה פתוח וגבוה יותר. לכל אורך התקרה בדירה ישנה תאורה מרשימה של תעלות מגנטיות שקועות המשלבות אביזרי תאורה שונים.

"שירותי האורחים הם חלל שהוא תמיד מאוד חשוב אצלי מבחינה עיצובית, מכיוון שמלבד אזור החלל המרכזי והגג, זהו חלל נוסף שהאורחים תמיד יכנסו אליו ויראו, כך שזה חלק בלתי נפרד מהדרמה העיצובית שאני מנסה לייצר. למשל, כאשר רוצים לבחון עיצוב במסעדה, מלבד החלל המרכזי, רצוי תמיד לבקר גם בשירותים, מכיוון שזה חלק בלתי נפרד מחוויית העיצוב".

עיצוב פנים ינאי פרישר גוטמן. אורי אקרמן,
עיצוב פנים ינאי פרישר גוטמן/אורי אקרמן
עיצוב פנים ינאי פרישר גוטמן. אורי אקרמן,
עיצוב פנים ינאי פרישר גוטמן/אורי אקרמן

ומה לגבי חדר השינה? "מנקודת מבטי, אוירה רומנטית בחדר השינה היא חלק חשוב בזוגיות מוצלחת. לא סתם במלונות פאר יש אווירה רומנטית ורכה עם תחושה של נופש. אני מאמין שהאווירה הזו חשובה בכל ימות השנה, ולא רק כאשר אנו נופשים. אחד הדברים החשובים לי ביותר ביצירת אווירה בחדרי שינה, זה לתת דגש עיצובי ורוך בעזרת הטקסטיל בחדר". לאחר שנים של חיפושים אחרי המצעים האולטימטיביים שישלימו את התמונה, הוא החליט לייצר בעצמו את ליין המצעים Yanai Fryszer Guttman Home Collection.

"את חדר המאסטר של ההורים עיצבתי בקווים נקיים ומודרניים, תוך שימוש בחומרים חמים על מנת להכניס רוך", הוא מספר, "מצידי המיטה ישנן שידות בעלות משטח טרוורטין, כדי לשבור מעט את המראה השבלוני, השידות שונות מבחינת צורניות אך תואמות. חדר הרחצה של המאסטר מחופה באריחי גרניט פורצלן מדוקקים, דמוי אבן לבנה וגידים אפורים. ארון הכיור עשוי מחזיתות עץ מלא בעיבוד CNC על מנת להכניס את החמימות הנדרשת".

עיצוב פנים ינאי פרישר גוטמן. אורי אקרמן,
עיצוב פנים ינאי פרישר גוטמן/אורי אקרמן
קולקצית המצעים של ינאי פרישר גוטמן - Home Collection, עיצוב פנים- ינאי פרישר גוטמן. אורי אקרמן,
קולקצית המצעים של ינאי פרישר גוטמן - Home Collection, עיצוב פנים- ינאי פרישר גוטמן/אורי אקרמן

"כאשר אני מתכנן ומעצב חדרי שינה לילדים, חשוב לי לשים דגש על כמה דברים חשובים:

  • אזור שינה - במידה ואני ממקם מיטת יחיד או מיטה וחצי, אז חשוב להשאיר מספיק מקום גם למתי שהילד יגדל וירצה לעבור למיטה גדולה יותר.
  • אזור אחסון, במידה וזה ילד קטן אז גם אזור למשחקים, או אזור לימוד לילד גדול יותר.
  • קירות חדרי הילדים מעוטרים בטפטים שעוצבו להם במיוחד על ידי מעצבת גרפית בהזמנה והתאמה אישית, בחדר אחד טפט של ירח ובחדר השני טפט של איש חלל.
  • הטפטים מכניסים קריצה עיצובית המשקפת את גילם של הילדים, ומכניסים הרבה אופי לחלל.
  • חדר הרחצה של הילדים מחופה גם כן באריחי גרניט פורצלן מדוקקים, דמוי אבן שחורה.
  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully