וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזונים בלי בלמים: התפנית של הבית בהוד השרון

עתה, משילדיהם פרחו מהקן, הבינו בני הזוג בשנות ה-50 לחייהם שביתם הפרטי בו גרו במשך עשורים הפך גדול למידותיהם. בתבונה ורגישות, שילבו מעצבי הלל אדריכלות סגנונות, לכאורה מנוגדים, שהודות לאיזונים הנכונים הופכים את סביבת המגורים להרמונית ושונה בנוף

הלל אדריכלות. מאור מויאל,
הלל אדריכלות/מאור מויאל
  • היכן: הוד השרון
  • שטח הדירה: כ-210 מ"ר
  • עבור: זוג בשנות ה-50 לחייהם להם 3 ילדים, הצעירה שבהם עודנה מתגוררת איתם
  • תכנון ועיצוב: 'הלל אדריכלות ועיצוב פנים',
  • מנהלת פרויקט מתאם המשרד: מיכל אייזנברג
  • צילום: מאור מויאל

בית פרטי עם גינה הוא אמנם החלום של מרביתנו אך ככל שחולפות השנים פרמטרים כמו מדרגות ותחזוקה של חללים גדולים במיוחד עשויים להפוך מאתגרים. כך גם במקרה של בני זוג בשנות ה-50 לחייהם להם 3 ילדים בוגרים ששניים מהם כבר פרחו מהקן. הם חיפשו מרחב מגורים פרקטי, מקום שיהיה כיף ונעים להתבגר בו, ורכשו דירה רחבת ידיים בבניין חדש בהוד השרון. בסמוך לרכישה הם פנו ל'הלל אדריכלות ועיצוב פנים' על מנת לבצע בו התאמות שהפכו בפועל למתיחת פנים רצינית הכוללת ביטול של כמה מחדרי הרחצה לטובת הרחבת החלל הציבורי וחלוקה פרופורציונלית ומיטבית של הפונקציות הנדרשות.

הלל אדריכלות. מאור מויאל,
הלל אדריכלות/מאור מויאל
הלל אדריכלות. מאור מויאל,
הלל אדריכלות/מאור מויאל

"חשוב היה לנו להתאים את הדירה במדויק למידותיהם, בפרט לנוכח העובדה שכבר בשלב התכנון התעתדו להתגורר בה בני הזוג ובתם הצעירה שגם היא עתידה לעזוב בשנים הקרובות", כך לדברי הדס רוט, מבעלות המשרד. "יחד עם מנהלת הפרויקט מתאם המשרד- מיכל אייזנברג, בחנו את התרחישים השונים ובנינו עבורם תכנון פונקציונלי ומותאם. ויתרנו על שירותי האורחים הגדולים וחדרי רחצה קיימים לטובת יצירת סוויטות שינה גדולות וכך גם הרחבנו את החלל הציבורי והמסדרון שמקשר בינו לבין אגף החדרים. בפועל יצרנו מערך חללים מרווחים, מוארים ופרופורציונליים שקולעים במדויק לצרכים השונים".

"לבעלת הבית יש טעם מגוון וייחודי ולאורך השנים היא ליקטה אוספים ופרטי אמנות- חלקם פרטי וינטג' כמו כורסאות מבית סבתא, מכונות תפירה ועוד. חשוב היה לה לייצר בית שמח וצבעוני, פיוז'ן עוצמתי, והתפקיד שלנו היה לחבר בין כל הקצוות ולייצר מראה מאוזן. כך, אלמנטים משמעותיים כמו המטבח המודרני, קיר הבריקים הכפרי במסדרון ופרטי הוינטג' ששולבו ברחבי הבית עובדים בהרמוניה ומתחברים לכדי מקשה אחת. בנוסף, בכדי לייצר קשר הדוק בין הפונקציות בשונות בחרנו בברזל כחומר שיעבור כחוט השני בכל החללים ויקשר ביניהם".

הלל אדריכלות. מאור מויאל,
הלל אדריכלות/מאור מויאל
הלל אדריכלות. מאור מויאל,
הלל אדריכלות/מאור מויאל

"טרם השיפוץ הכניסה לדירה היתה חשוכה יחסית והתבצעה דרך מסדרון סגור. ביטלנו את הקיר שחצץ בינה לבין החלל הציבורי ובמקומה יצרנו ספריה דו כיוונית א-סימטרית שמורכבת מקונסטרוקציית ברזל בה תאים סגורים לאחסון להם חזיתות בגוון גרפיט ומדפים פתוחים שבחלקם האחורי הותקנה רשת אקספנדד צבועה בשחור. על גבם שובצו כלי נוי, חפצים אותנטיים, ספרים וצמחיה טבעית. עבור הרצפה בחרנו בפרקט עץ אלון מעושן בגוון מעט אפרפר שמייצר אווירה רגועה וקושר בין האלמנטים העציים ששולבו במרחב".

החלל הציבורי מואר ורחב ידיים וניכרת בו החשיבה על מינונים ואיזונים נכונים, כמו גם על פיזור נכון של החפצים והאביזרים- כך התקבל מראה נושם ואוורירי. בפינת האוכל תוכננה נישה עבור רהיט עתיק מעץ המשמש לאחסון בקבוקי יין ומעליו הונחו יצירות אמנות. נישה זו משמשת כמעין focal point המחבר בין אזור הסלון ופינת האוכל לאזור המטבח שתוכנן בסגנון מהוקצע ומודרני.

הלל אדריכלות. מאור מויאל,
הלל אדריכלות/מאור מויאל
הלל אדריכלות. מאור מויאל,
הלל אדריכלות/מאור מויאל

"המטבח פרללי וגדול במיוחד. במרכזו אי ובקצהו חלון גדול מרצפה עד תקרה שמשקיף אל העיר. את החזיתות בחרנו לצבוע בגוון אפור-כחלחל והידיות שבהן אינטגרליות. גם כאן בחרנו לשלב אלמנטים מברזל כדוגמת גופי התאורה מעל לאי, יצירת חלוקות ותכנון נישה שחלקה הפנימי עשוי מברזל. זוהי דוגמה נוספת כיצד חומר תעשייתי אחד יכול לאזן ולחבר בין הז'אנרים השונים- הוא מאחד בין האלמנטים כך שאף אחד מהם לא נקרא או מתפרש כנטע זר".

הלל אדריכלות. מאור מויאל,
הלל אדריכלות/מאור מויאל
הלל אדריכלות. מאור מויאל,
הלל אדריכלות/מאור מויאל

המסדרון שמוביל לאגף החדרים הורחב כאמור משמעותית ומשמש לא רק כמעבר אלא כאתנחתא של ממש. הקיר שבו חופה לבנים מפירוק בגוון חום-שוקולד ובמרכזו ניצב פסנתר לצידיו שתי יחידות אחסון בהירות שמייצרות סימטריה ומאזנות את החלל- מבעד לאחת מהן נסתר עמוד קונסטרוקטיבי.

באזור הפרטי תוכננו שתי סוויטות: אחת להורים ואחת לבת הצעירה. הממ"ד משמש כחדר עבודה וחדר שינה נוסף משמש את הבת הסטודנטית שמגיעה מידי פעם בפעם להתארח בסופי שבוע. בדומה לאגף הציבורי גם כאן נעשו חיבורים בין סגנונות שונים ומגוונים, כך למשל חדר הרחצה של בני הזוג מודרני לחלוטין בעוד חדר הרחצה הכללי עוצב ככפרי עם רצפה מאוירת.

הלל אדריכלות. מאור מויאל,
הלל אדריכלות/מאור מויאל
הלל אדריכלות. מאור מויאל,
הלל אדריכלות/מאור מויאל

"חדר הרחצה הכללי מאוד זוויתי - תוצר של צורת מעטפת הבניין, וכדי לעדן את ה-layout המאתגר בחרנו לוותר כמעט לחלוטין על אריחים ולצבוע אותו בגוון שקט ורגוע. למעשה האזור היחיד שחופה באריחים הוא אזור האסלה וגם הם בגוון הקיר. את דלת האלומיניום המאסיבית שהפרידה בינו לבין חדר הכביסה החלפנו בדלת זכוכית עדינה וכך קשרנו בין הפונקציות. ארון האמבט הירקרק תורם גם הוא למראה ההמשכי והנקי".

הקיר שחצץ בעבר בין חדר הארונות הקבלני לאזור השינה שבמאסטר ההורים בוטל ובמקומו תוכנן מערך ארונות פתוח ואוורירי בצורת ח'. חזיתות הארון עוצבו ככפריות לייט בגוון לבן, בעוד חדר השינה עצמו מודרני עם נגיעות אקלקטיות. כך למשל, לצידי המיטה המרופדת, שובצו שידות וינטג'. דוגמה נוספת לכל שכל חלל בדירה הזו נושא עמו אלמנט של הפתעה.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully