וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק ללימודים: זה הזמן לעבוד על חדר העבודה

אמנם הקורונה כבר מזמן מאחורינו אבל אם יש דבר שהשתרש בבתים שלנו בזכותה הן פינות העבודה שהפכו כבר לחלק אינטגרלי מסביבת המגורים. הנה טיפים נפלאים לטובת פינת עבודה ראויה ומקצועית

עיצוב מירב אייכלר, באדיבות דלקוב. נויה שילוני,
עיצוב מירב אייכלר, באדיבות דלקוב/נויה שילוני

בזכות הקורונה הפכו פינות העבודה לחשובות במרחב המחייה הישראלי. חלקנו חזר לעבוד פול טיים, אבל בפועל עושה רושם שפינת העבודה היא כבר חלק מהבית. בכל מקום מחפשים פינת עבודה כחלק מתכנון הדירה או הבית החדשים.

לדברי תמיר רז, מנכ"ל חברת ארונות דלקוב, את פינות העבודה מתכננים כיום בכל זירות הבית, מהסלון ועד לארון הבגדים שבחדר השינה: "יוצא לנו לתכנן ולבצע פינות עבודה מכל המינים והסוגים: פינות שנסתרות מבעד לחזיתות הרהיט במטבח או בסלון עם כיסא נשלף מבפנים, פינות עבודה בחדרי ילדים ואפילו פינות שהן חלק אינטגרלי מחדר הארונות. הסיבה לכך היא הצורך בניצול חכם יותר של מקום בפרט בדירות בהן המטראז' לא מאוד גדול. זאת דרישה שעולה לרוב מצד המעצבים שבוחרים האם להשאיר אותן גלויות או לחילופין להסוות אותן מבעד לרהיט, פתרון פרקטי בעיקר כיום כשעיקר העבודה נעשית במשרד ופינת העבודה משמשת בעיקר להשלמת משימות מהבית. מבחינה טכנית הטמעת שולחן העבודה והכיסא בתוך מערך הארונות לא דורשים משהו מיוחד: כיום, המסילות ברצפה כ"כ דקיקות כך שאין שום בעיה להתנייד עם הכיסא קדימה ואחורה גם מעליהן".

עיצוב חיה שעשוע, באדיבות דלקוב. ערן תורג'מן,
עיצוב חיה שעשוע, באדיבות דלקוב/ערן תורג'מן
הלל אדריכלות. עודד סמדר,
הלל אדריכלות/עודד סמדר

"בהמשך ישיר, פינות העבודה הופכות לנפוצות גם בחללים לא קונבנציונליים ויצירתיים, כך למשל כחלק מחדר הארונות שבמאסטר השינה וכאן נדרשת תשומת לב גדולה להנדסת האנוש ולסנכרון מוצלח בין כל הפונקציות בחלל כדי לייצר את הספייס המדויק ולאפשר להן לעבוד יחד במקביל בצורה אפקטיבית. במקרים האלה אנחנו מתייחסים גם למקור האור הטבעי וההמלצה היא לא לוותר עליו בשום מקרה, גם אם על חשבון מקום אחסון. את השולחן מומלץ להציב תחתיו או בסמוך אליו".

"חשוב לזקק את הצרכים, להבין באיזה חלק של הבית נעבוד בצורה האפקטיבית ביותר ומכאן נגזור את תכנון הפינה. במרחב אינטימי ושקט כמו חדר השינה, או בחלל הציבורי לטובת קשר עין עם הילדים, או פינת עבודה שמצריכה קבלת קהל, או פינת עבודה שמאפשרת שכיבה מדי פעם והאפשרויות עוד רבות" מסבירה אדריכלית שירה מוסקל מ"הלל אדריכלות".

עיצוב FT DESIGN  באדיבות ארונות דלקוב. איל תגר,
עיצוב FT DESIGN באדיבות ארונות דלקוב/איל תגר
הלל אדריכלות. עודד סמדר,
הלל אדריכלות/עודד סמדר
הלל אדריכלות. עודד סמדר,
הלל אדריכלות/עודד סמדר

מוסקל אומרת כי "חשוב שאותה פינה תהיה מנותקת ברמה העיצובית מהסגנון הכולל של הבית. בין אם זה בזכות חומרים שונים, גוונים, סגנון וכו. חשוב לבדל את פינת העבודה. בנוסף, חשוב להבין שבעידן של היום, בו העבודה נעשית מול מחשב, גם חלל קטן וקומפקטי יעשה את העבודה. העיקר שהתאורה תהיה איכותית, עדיפות למקסום התאורה הטבעית כמובן. מחיצות זכוכית הן דרך נפלאה לתחום את פינת העבודה הביתית. מצד אחד התחימה יוצרת ניתוק ומצד שני החלל מרגיש מאוורר. כן חשוב לתת שימת לב לאקוסטיקה ובשל כך לא לעשות שימוש בזכוכית דקה מדי, כדי שזו לא תיפגם".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully