וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני שנת הלימודים: כיצד לעצב את סביבת הלימודים הביתית?

עדי הופמן, טור אורח

9.8.2023 / 12:13

לפני שהחופש הגדול מסתיים ורגע לפני החזרה ללימודים, עדי הופמן, מנהלת השיווק של עצמל'ה, מנדבת מספר טיפים חשובים לעיצוב סביבת הלמידה בבית

עצמל'ה שולחן כתיבה דגם נועם עם יחידת מגירות+כוורת דגם נועם מחיר של השניים יחד  894 שקלים. שחר פליישמן,
עצמל'ה שולחן כתיבה דגם נועם עם יחידת מגירות+כוורת דגם נועם מחיר של השניים יחד 894 שקלים/שחר פליישמן

החופש הגדול מסתיים וזה הזמן לקבל מעדי הופמן, מנהלת השיווק של עצמל'ה, כמה טיפים לעיצוב מושלם לסביבת הלימודים הביתית.

הקצאת מקום ייעודי ללמידה

חשוב להקצות מקום ייעודי לכך, כדי להפחית למינימום גירויים חיצוניים בלתי נחוצים ולצמצם הסחות דעת. במידה והמקום העומד לרשותכם מצומצם, תוכלו לתחום אותו באמצעות שולחן הכתיבה וגם באמצעות שימוש באלמנטים עיצוביים ויזואליים, דוגמת צביעת הקיר מעל פינת הלימודים, שימוש בטפט או הוספת מחיצה ניידת.

עצמל'ה שולחן כתיבה דגם בר מחיר 895 שקלים. שחר פליישמן,
עצמל'ה שולחן כתיבה דגם בר מחיר 895 שקלים/שחר פליישמן

יצירת פינה פונקציונלית

פינות עבודה לנוער או לילדים חייבות להיות מעל הכל נוחות ומתאימות גם לישיבה ממושכת. עיצוב זה נהדר, פינת לימודים מזמינה זה נפלא - אך פונקציונליות היא מרכיב חשוב ומרכזי לא פחות. בחרו בשולחן עבודה המתאים במימדיו לגודל הפיזי של הילד - לא גדול מדי, לא קטן מדי וכזה שיוכל לשמש אותו למשך מספר שנים. קחו בחשבון את האביזרים השונים שיהיו דרך קבע בשולחן, ויכללו לרוב מחברת, ספר, כלי כתיבה, מחשבון ובגילאים צעירים יותר גם חוברות עבודה וטושים. חשוב להקפיד על בחירת שולחן איכותי מחומר גלם חזק ועמיד. העדיפו לבחור בשולחן המשלב מגירות כדי לנצל את שטח האחסון ובמידה ויש בכך צורך והמקום מאפשר, התאימו גם כוורת אחסון מעל השולחן.

תמונה באדיבות נירלט עיצוב גילי רשף. איתי בנית,
תמונה באדיבות נירלט עיצוב גילי רשף/איתי בנית

בחירת מושב איכותי

מומלץ לבחור בכסא המשלב בין ארגונומיה מיטבית ומתאים למבנה גופו וגובהו של הילד, על מנת שיוכל ליהנות מתמיכה אופטימלית. העדיפו לבחור כיסא איכותי עשוי מחומרי גלם מעולים, כזה שיהיה מאוורר ויאפשר סירקולציה. כדי להבטיח שהכסא ישמש אתכם לאורך מספר שנים, בחרו במושב בעל כיוונון גובה הכיסא וכיוונון משענת הגב כך שתוכלו להגביהם ולהנמיכם בהתאם לגובה הילד.

יצירת לוח השראה

לצד שולחן הלימודים או מעליו, תוכלו לתלות לוח השראה נעים ומזמין. תוכלו לבחור בלוח שעם, לוח מגנטי, מסגרת נתלית עם אטבים מעוצבים או כל פריט מקורי ויצירתי אחר המיועד לתליית משפטי השראה ומוטיבציה, תמונות וכדומה, לצד תליית תזכורות, מערכת שעות, תכנון שבועי ועוד. הלוח מהווה פוטנציאל אינסופי לעיצוב בהתאם לסגנון של הילד, ויבטיח שגם כששיעורי הבית יהפכו להיות סזיפיים ומייאשים - יהיה לו נעים להביט אל על ולשאוב השראה מרגיעה.

עצמל'ה סט שולחן כתיבה ויחידת מדפים אור מחיר 1414 שקלים. שחר פליישמן,
עצמל'ה סט שולחן כתיבה ויחידת מדפים אור מחיר 1414 שקלים/שחר פליישמן

ספרי לימוד לצד פריטים מעוצבים

כל פינת למידה ראויה לשמה מעוטרת בספרי לימוד שונים, אך אם אתם רוצים ליצור סביבה לימודית נעימה ואישית, הוסיפו אקססוריז ואלמנטים עיצוביים ש"יישברו" את האווירה הלימודית ויוסיפו עניין נעים במדפי הלימוד.

הוספת משטח מגן לשמירה על שולחן הכתיבה

על מנת לשמור על השולחן לאורך זמן ולהגן עליו מפני שריטות ולכלוך, מומלץ להניח עליו משטח מגן. המשטח יכול להיות מפרספקס שקוף לעיצוב נייטרלי או PVC מעוצב להוספת עניין ושדרוג מראה החדר.

שילוב עציצים בפינת הלמידה

פינת למידה לילדים הופכת ברגע לממלכה צבעונית ופסטורלית, על ידי הוספת עציצים חיים. העציצים יוסיפו ירוק לחלל, יתרמו לאנרגיה הטובה שאנו רוצים לייצר בחדר ויהפכו את פינת הלמידה למזמינה וחמימה.

עצמל'ה סט שולחן כתיבה ויחידת מדפים דניאל מחיר 995 שקלים. שחר פליישמן,
עצמל'ה סט שולחן כתיבה ויחידת מדפים דניאל מחיר 995 שקלים/שחר פליישמן

מעצבים ביחד

במיוחד בבואכם לעצב פינות למידה לנוער, מומלץ לעשות זאת בשיתוף פעולה איתם. גם כשמדובר בילדים, שתפו אותם בתהליך הבחירה, אפשרו להם לבחור אלמנטים עיצוביים המשקפים את הסגנון שלהם ועצבו יחד איתם את הפריטים האישיים שיככבו בפינת העבודה, כך שהתוצאה הסופית תהיה נעימה, מזמינה ואישית.

ומה לגבי בחירת הצבע?

לדברי שרון פרגר לשם, מנהלת קשרי אדריכלים בחברת הצבע נירלט: "הצבע הוא אחד האלמנטים החשובים ביותר ביצירת האווירה וההרמוניה בסביבת הלמידה והעבודה. באמצעות צבע ניתן לתת אשליה של מרחב לפינות קטנות, לתחום אזורים, להעניק מראה חדש לרהיטים ישנים, ועוד. צבע הוא הכלי העיצובי בו ניתן לעורר בחלל את השינוי הגדול ביותר, בצורה המהירה, הפשוטה והזולה ביותר. בחירת גוון נכון תעמיק את היצירתיות ויכולת הריכוז. מחקרים מראים כי הגוון הצהוב מעודד יכולות ריכוז ופיקוס ומייצר קרקע מצוינת ללמידה, מציף תחושה של שמחה, לא פחות חשוב בתהליך הלמידה. חלוקה בעזרת צבע תייצר אף היא סדר בחלל ובעיניים ותגרום לרוגע ואווירת שלווה ואין כמו הגוונים הכחולים הירקרקים שבהחלט משרים רוגע וניקיון. פינות עבודה לילדות יהיו מושלמות בנגיעות ורודות נעימות. לבוגרים יותר, ללכת על בטוח, אין כמו אפורים למינהם שילוו אותם לשנים של מצוינות ובגרות".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully