וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדר הילדים צריך שדרוג? זה הזמן לבצע אותו

זמן לשנס מותניים ולשדרג את חדרי הילדים רגע לפני שהם עולים שלב

מעצבת קרן ניב טולדנו. איתי בנית,
מעצבת קרן ניב טולדנו/איתי בנית

בין אם חיכיתם לו ובין אם לא, כמדי שנה החופש הגדול של שנת הלימודים תשפ"ג מביא עמו רוחות של שינוי, וממש כמו שבבית הספר 'עולים כיתה' כך גם בכל הנוגע לחדרם הפרטי של הילדים שלנו הם מתבגרים לנו במהירות ומבקשים להתאים את המבצר הפרטי בהתאם לרצונות, לצרכים ולמאוויים. אז כן, גם אנחנו היינו מעדיפים לבלות את החודשיים הקרובים בריזורט בחו"ל או לכל הפחות על שפת הבריכה ועדיין, מומלץ לנצל את התקופה הלוהטת ולבצע את השדרוגים הנדרשים רגע לפני שנפתחת שנת הלימודים הבאה.

עיצוב קרן ניב טולדנו. איתי בנית,
עיצוב קרן ניב טולדנו/איתי בנית
עיצוב קרן ניב טולדנו. איתי בנית,
עיצוב קרן ניב טולדנו/איתי בנית

"את תכנון חדרי הילדים חשוב תמיד להתחיל בשיח משותף והוא זה שיכתיב במרבית המקרים לא כל את הפונקציות שנכונות עבורם אלא גם את פלטת החומרים והצבעים שתאפיין את החלל", אומרת מעצבת הפנים קרן ניב- טולדנו. "מטבע הדברים, בגילאים הצעירים הצבעוניות יותר מגדרית אבל בסביבות גיל 12 הצבעוניות, וכך גם הפתרונות הנדרשים, הופכים ליוניסקס. הרציונל הוא לייצר עבור כל אחת ואחד מהילדים חדר כמה שיותר ורסטילי. כך למשל, בגילאים 10 עד 14 ההעדפות, הצרכים והטעם משתנים בקצב מהיר לכן המעטפת צריכה להיות דינמית בך שתתפתח בהתאם לצרכים ולתחביבים של הדייר הצעיר".

עיצוב קרן ניב טולדנו. איתי בנית,
עיצוב קרן ניב טולדנו/איתי בנית

"באותה נשימה, גם חדר שמיועד לבני שנתיים או שלוש עלינו לעצב באוריינטציה שתתאים עבורם גם בגילאי 6 או 7 ואף יותר. חשוב לתכנן מראש את מיקומי נקודות החשמל והתקשורת ולהקצות מקום לפינת עבודה שסביר שבשנים הראשונות תשמש עבורם כפינת יצירה ובעתיד הלא רחוק כעמדת לימודים. בד בבד, כדאי להתייחס גם לשלב, שמתרחש לרוב בגיל 8, אז הקטנטנים מתחילים לארח חברים כך שנכון יהיה להקצות די מקום עבור מיטת חבר. בתוך כך מומלץ לתת את הדעת על פתרונות אחסון ורסטיליים ואוטונומיים בחדר עצמו: אזורי אחסון כדוגמת אִצְטַבָּה מעל המיטה או שידת החתלה בעומק 40 ס"מ, עם מגש נפתח, כך שכשהתינוק יגדל היא תוכל לשמש כשידת אחסון לבגדים וצעצועים מבלי לחסום את החלל".

עיצוב קרן ניב טולדנו. איתי בנית,
עיצוב קרן ניב טולדנו/איתי בנית
קרן ניב טולדנו. גבריאל בהרליה,
קרן ניב טולדנו/גבריאל בהרליה

לשיטתה של ניב-טולדנו מתבגרים מודל 2023 רוצים חדר ממש כמו של 'הגדולים', כזה שדומה יותר למאסטר השינה של ההורים - חלל מאפשר, שכולל גם פינת ישיבה קטנה, חדר או פינת ארונות, חדר רחצה ואלמנטים נוספים שמדברים בשפת העיצוב של חדרי המבוגרים: "אני מקפידה לתת מקום של כבוד לחדרי הילדים ומתייחסת אליהם באופן זהה לחדרי המאסטר של ההורים. הטיפול די זהה", היא מסבירה. "כדי לעמוד בפרוגרמה, מומלץ ליצור עבורם חלוקה פונקציונלית שמגדירה אזורי שינה ואירוח ולעבוד עם חומרים קלילים במראה צעיר. ניתן ואף מומלץ לעבוד עם טפטים וחיפויים ואפילו יצירות אמנות שהולמות את גילאי הילדים ותחביביהם. בכל מקרה, חשוב לבחור אלמנטים עמידים, כביסים וברי ניקוי".

  • עוד באותו נושא:
  • חדר ילדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully