וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוכנה לכל אתגר: כך מתגברת המעצבת על הקשיים

דעות נחרצות של דיירים או גחמות של בעלי עסקים הם לא מהדברים שירתיעו את שלומית זלדמן, בעלת משרד לאדריכלות ועיצוב פנים, בדרך לעיצוב חללים אלגנטיים וחווייתיים. פעם אחר פעם היא מצליחה לייצר נרטיב מסקרן, עוצמתי ומתמשך. הנה כמה דוגמאות

אדריכלות תכנון ועיצוב שלומית זלדמן. שי גיל,
אדריכלות תכנון ועיצוב שלומית זלדמן/שי גיל

שלומית זלדמן דוגלת בחוויית הלקוח לכל אורך הפרויקט, מתחילתו ועד סופו. יחד עם צוות משרדה היא מתכננת בתי מגורים, דירות אורבניות, חללי עבודה קונספטואליים ומקומות בילוי.

חתימת ידה מתאפיינת בקווים פתוחים ונקיים והחללים אותם היא יוצרת ברובם המכריע נטולי חסמים- כמה שיותר פתוחים, מרווחים, גבוהים ואווריריים: "תחושת גודל ומרחב היא תמיד דבר טוב ומבחינה זאת, אין כל הבדל בין בית למשרד. האתגר הוא לפצח גם את החלל המאתגר ביותר ולייצר בו תחושת גודל ומרחב", היא מסבירה ומוסיפה כי, "לכך מצטרפת גם החומריות והשילוב ביניהם, בניואנסים ובמינונים הנכונים, הם קריטיים ליצירת מראה שקולע להוויית הפרויקט. עומס גרפי וגודש צורני הם אף פעם לא הדבר הנכון לעשות, וודאי לא בבתי מגורים".

עיצוב שלומית זלדמן. שי גיל,
עיצוב שלומית זלדמן/שי גיל

הגישה של זלדמן לכל פרויקט באשר הוא די דומה, לפחות בראשיתו: "בכל פרויקט יש את גבולות המעטפת, בין אם גבולות המגרש כשמדובר בבנייה חדשה או LAYOUT המעטפת, אם בשיפוצים עסקינן. בשורה התחתונה אני מקבלת פלטה נקיה- דף חלק, והתכנון הוא בראש ובראשונה נגזרת של שני פרמטרים עיקריים: הראשון הוא התקציב מכיוון שמבלי לחלק את אותו כבר בהתחלה בצורה ריאלית ומאוזנת כך שיספיק לכל שלבי הפרויקט, לתכנון, טוב ככל שיהיה, אין באמת ערך. במקביל אני מנהלת שיחות עומק עם הלקוחות: מה הם מצפים מהבית ברמה הפרקטית, מה הסגנון וכיוב'. בשלב הבא אני מתקדמת לבניית קונספט ולתכנון שמתייחס לטופוגרפיה, כיווני האור והאוויר ולקונסטרוקציה כמובן, במידה והיא כבר קיימת".

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
אדריכלות תכנון ועיצוב שלומית זלדמן. שי גיל,
אדריכלות תכנון ועיצוב שלומית זלדמן/שי גיל

דוגמה לכך ניתן לראות בבית שתכננה. כאן התמודדה עם מגרש קטן בשטח של 240 מ"ר צר וארוך, בטופוגרפיה תלולה ומאתגרת, בו הלקוחות התעקשו לשלב בריכה. "הפער בין הרצון לנתונים בשטח היה גדול אבל בסופו של דבר הפאזל הזה נפתר ברגע שהעברתי את החניות הרשומות בתב"ע מאזור אחד של המגרש לאחר. כך ניצלתי את מלוא המגרש ויצרתי מרחב מגורים שהוא אולי לא מאוד גדול אבל בהחלט פתוח לעבר הבריכה והגינה. סופר-הפוזיציה נכונה של כלל הפונקציות על שטח המגרש ויצירת חזית גבוהה, אפשרה תחושה של חלל המשכי שמרגיש גדול בהרבה מכפי שהוא".

דוגמה נוספת היא של בית שנבנה על מגרש משולש וגם כאן התבקשה לתכנן בריכה: "למצוא מקום לבריכה מלבנית במגרש משולש היא כשלעצמה משימה בעייתית. תכננתי את הבריכה בניצב לבית ולא כמקובל במקביל, כך שהיא ממשיכה לכיוון קצה המגרש ובחיבור עם הבית היא פוגשת דווקא את המטבח, בניגוד לתכנון הרווח אז בדך כלל היציאה אליה היא דווקא מהסלון. הבחירה הלא טריוויאלית הזאת היא תוצר של רצון הלקוחות ובדיעבד, יש בה מן ההיגיון. בתפיסת האירוח הישראלית, הבריכה והמטבח הם למעשה שתי זירות חופפות. הבילוי בבריכה נקשר לאוכל לכן הנגישות בין שתי הפונקציות עושה בפועל רק טוב. זאת גם דוגמה עד כמה חשוב להיכנס לראש של הלקוחות, להבין את אורח החיים הספציפי שלהם ולהתפקס על יעדים".

עיצוב שלומית זלדמן. עמית גושר,
עיצוב שלומית זלדמן/עמית גושר

"לנו, אנשי המקצוע, אין את הפריבילגיה להיות מקובעים או שבויים בקונספציה כזו או אחרת; קשב ושיחות העומק מאפשרים להכיר את האדם שמולנו, מה הוא באמת רוצה ואיזו חוויה הוא רוצה להרגיש. כל אחד מאיתנו חווה את הדברים בצורה אחרת, החוכמה היא להיכנס לראש של הלקוחות ולהבין מה נכון עבורם מבלי לבטל את הניסיון, הידע וה-SAY שלי כמתכננת. התפקיד שלי הוא לנתב אותם למקומות שנכונים להם מבלי שהם יגררו אותי למקומות שיגרמו להחטיא את המטרה. הדינמיקה והחיבור עם הלקוחות הוא קריטי ואם הם לא קיימים הדרך למפח נפש היא קצרה. בעל מקצוע טוב יודע לאחוז ולהוביל את הלקוחות שלו לחוויה מדהימה, שלתפיסתי קצת מקבילה לחוויית הלידה".

אדריכלות תכנון ועיצוב שלומית זלדמן. שי גיל,
אדריכלות תכנון ועיצוב שלומית זלדמן/שי גיל

לצד התכנון, בפרויקטים של זלדמן בולט גם האיזון המדויק בין חומרים: "מבלי לפול לקלישאות, אני באמת אוהבת להמציא את עצמי בכל פרויקט מחדש וחומרים הם דרך מעולה ליישם את התפיסה הזאת. דרכם אפשר להשתפר, להשתכלל ולברוא יש מאין, ובחירה נכונה ומדויקת של חומרים מכל סוג וסגנון אפשרית רק עם נשארים כל הזמן עם יד על הדופק: מבקרים בתערוכות העיצוב הבולטות בעולם ונשארים מעודכנים במגמות. אני ניזונה גם מעבודות של אדריכלים בארץ ובעולם. יש כ"כ הרבה רפרנסים, חלקם טובים וחלקם פחות. זאת דרך מעולה ללמוד מטעויות של אחרים ובמקביל ללמוד דברים טובים שכן ראוי ליישם בפרויקטים. הלמידה בתחום שלנו הוא אינסופית ובכל הרבדים; מהטכני והפרקטי ועד העיצובי והחומרי. אסור לנו לקפוא על השמרים או להיכנס למצב של נהג אוטומטי אחרת מהר מאוד הקסם יפסיק פשוט לעבוד".

שלומית זלדמן. אלי פסנדי,
שלומית זלדמן/אלי פסנדי

"הפרויקטים שלי מינימליסטים ונקיים ומנגד, אין בהם אחידות או חד-גוניות מבחינה צבעונית", היא מסכמת. "התפיסה שלי אומרת שאפשר לשלב חומרים וצבעים עזים ודומיננטיים אבל החוכמה היא לעשות את זה בצורה כמה שיותר נקיה. חומרים הם אמצעי להעברת מסר.. אפשר לספר דרכם סיפור. הם כלי שרת ליצירת חללים פתוחים שמצליחים לסקרן ולרגש ולשיטתי מעצב מוצלח הוא זה שיכול לקחת חומר ולתרגם אותו למשהו אחר לגמרי".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully