וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוג מנצח: הצצה לעולמם של מעצבים שהם גם בני זוג

ט"ו באב, מהמועדים המכוננים ביותר בלוח השנה העברי חל ממש היום ואם חשבתם שנפסח עליו טעיתם ובגדול: קבלו הצצה לעולמם של שריתה ורון פלד, בעלי סטודיו ECHO DESIGN- בני זוג בעבודה וגם בחיים

שריתה ורון פלד, אקו דיזיין. מאור מויאל,
שריתה ורון פלד, אקו דיזיין/מאור מויאל

נכון יהיה לומר שממש כמו במוזיקה, גם בעיצוב והאדריכלות רבים מהיוצרים מעדיפים לפתח קריירת סולו בעוד שמעטים המקרים בהם בני זוג בחיים בוחרים לנתב גם את חייהם המקצועיים למסלול משותף. ובכל זאת, כשחוזרים אחורה בזמן ונזכרים בעשייה של ריי וצ'ארלס איימס, שהשפיעה עמוקות על האדריכלות וענף הרהיטים, או כשמביטים על הפרויקטים האייקונים של צמד האדריכלים הסיני-בריטי Neri&Hu, קשה שלא להתפעל מהיצירה המשותפת שהובילה ליצירת תוצרים לא פחות ממושלמים.

לרגל ט"ו באב בחרנו בסיפור אחד מקומי - בזוג שבחר לקחת את ההדדיות והשותפות הזוגית גם למישור המקצועי: תכירו את שריתה ורון פלד, זוג בחיים מזה 25 שנים והבעלים של ECHO DESIGN- סטודיו העוסק בתכנון ועיצוב של בתי מגורים, דירות, עסקים ,מרכזים מסחריים, חללים ציבוריים ותיירות, הפעיל כבר למעלה מ- 20 שנים וכולל צוות מיומן המורכב ממעצבים ואדריכלים, הנדסאי אדריכלות ואשת הדמיות.

שריתה ורון פלד, אקו דיזיין. מאור מויאל,
שריתה ורון פלד, אקו דיזיין/מאור מויאל

בעוד שלרבים מאיתנו עבודה עם הפרטנר נראית כמשימה בלתי אפשרית, הם מצידם מעידים שהסימביוזה בין המקצועי לפרטי עושה רק טוב והעובדה ששניהם חיים ונושמים 24/7 אדריכלות ועיצוב היא סיבה מרכזית להצלחה.

שריתה בוגרת לימודי עיצוב פנים ורון הוא בעל תואר ראשון הנדסאי בנין, ותואר שני - עיצוב אורבני מבצלאל. השניים גרים במושב שדה אברהם שבעוטף עזה, כ- 3 ק"מ מהגבול, כבר למעלה מ-21 שנה. העתקת מקום מגוריהם לאזור התרחשה בסמוך ללידת בנם הבכור נתיב, ובמקביל הקימו את העסק. במהלך השנים בנו לעצמם נוסחה מנצחת במסגרתה כל אחד מהם מנהל פרויקטים משלו, בהתבסס על האנרגיה והאינטראקציה עם הלקוחות, כשמאחורי הקלעים ההפריה ההדדית המקצועית אינה פוסקת וזו אולי אחת הסיבות המרכזיות בגינן הפרויקטים עליהם הם אמונים נתפסים כשמחים, מדויקים ומאוזנים.

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה
רון ושריתה פלד סטודיו אקו דיזיין. שי גיל,
רון ושריתה פלד סטודיו אקו דיזיין/שי גיל

"הסינרגיה המקצועית שבנינו לאורך השנים היא מצוינת. אנחנו מאוד מסונכרנים וזורמים ואין ממש חוקיות באופן בו הפרויקטים מנותבים ביננו", אומרת שריתה. "לרוב, בפרויקטים של עיצוב פנים אני זו שמטפלת ואם מדובר נטו באדריכלות זו כבר המחלקה של רון. בפרויקטים שכוללים את שני הנדבכים האופן בו אנחנו מתחלקים מאוד תלוי בפגישה הראשונה עם הלקוחות ובנוסף עם מי הם יצרו מלכתחילה קשר- רוב הלקוחות מגיעים בעקבות המלצות של לקוחות עבר שגם איתם עבדנו באופן הזה. הפרויקטים המורכבים תמיד יכללו סיעור מוחות של שנינו. בתוך כך, שנינו למדנו את תורת הפנג שואי שמשפיעה מאוד על תפיסת תכנון המרחב ועל האופן והמידתיות שאנחנו משלבים צבעים וחומרים בפרויקטים שלנו. ממש כמו באינטראקציה הזוגית, על מנת לתכנן בית מאוזן והרמוני חשוב להשתמש בחומרים שמזינים אחד את השני".

"העבודה שלנו היא נגזרת של אינטואיציה", מוסיף רון. "שנינו עובדים בצורה מאוד אינטואיטיבית ותכנון של כל חלל באשר הוא מתחלק לשני נדבכים עיקריים: זה הטכני-תכנוני שנשען על ה-MIND ובמסגרתו אנחנו גורמים לדברים לעבוד נכון (כמו תכנון נכון של החללים והמעברים למשל). החלק השני הוא היצירתי והוא תמיד אינטואיטיבי, אנחנו משתמשים בחושים שלנו ולא תמיד יש לנו הסבר לוגי למה שאנחנו עושים. דבר אחד בטוח - תמיד נשאף לייצר סביבת מגורים חווייתית שמורכבת מחללים דינמיים, מלאי אופי וחיות".

שריתה ורון פלד, אקו דיזיין. מאור מויאל,
שריתה ורון פלד, אקו דיזיין/מאור מויאל
אדריכלות ועיצוב רון ושריתה פלד ECHO DESIGN. מאור מויאל,
אדריכלות ועיצוב רון ושריתה פלד ECHO DESIGN/מאור מויאל

"בעבודה שלנו אין מושג כזה של 'בחירות נכונות' וזה מחזיר אותנו לעניין האינטואיציה, כשאנחנו מרגישים אם הבחירה נראית לנו ומרגישה לנו נעימה ונכונה", הוא מדגיש "יחד עם הלקוחות, שנינו מרגישים מה כל שילוב מייצר, איזו הרגשה וחוויה הוא מייצר עבורם. מבחינתנו האיזון בא לידי ביטוי בשימוש במנעד רחב מאוד של צבעים וחומרים, כזה שהלקוחות לא ירגישו שהוא 'יותר מידי'. מטרתו לייצר תחושה שמחה ונינוחה בבית ומבחינת שנינו אין לו תחליף".

בחרתם לגור וליצור הרחק מהסצנה המקומית. מה גרם לכם להדרים עד לעוטף עזה?

"הבחירה במגורים בדרום נולדה מתוך רצון של שנינו ליישב את הנגב, למרות הקושי וחוסר הנוחות שכרוכים במהלך שכזה", מסבירה שריתה. "התיישבנו באזור עוד לפני שהתחילו שיגורי הקאסמים- זה התחיל בצורה לא מדווחת כשנתיים אחרי ואט אט הפל לשגרה היום-יומית שלנו. כשחיים חלק גדול מהזמן באי ודאות, לוקחים את החיים בצורה אחרת, ואכן שנינו בוחרים להסתכל עליהם ברמה הארעית- אנחנו מרבים לצחוק, לחייך, להנות ולא לוקחים שום דבר ביותר מידי רצינות למעט הלקוחות והמשפחה שלנו".

עיצוב שריתה ורון פלד. מאור מויאל,
עיצוב שריתה ורון פלד/מאור מויאל
עיצוב שריתה ורון פלד. מאור מויאל,
עיצוב שריתה ורון פלד/מאור מויאל

"אנחנו גרים בצפון הנגב המערבי, רבע שעה מהים- אזור שבאביב מאוד ירוק עם פריחה מטורפת, מרבדים ירוקים משובצים חרציות, ממש כמו בטוסקנה ומנגד, בקיץ הכל מתייבש והופך מדבר", מוסיף רון. "הצבעוניות שמתחלפת בכזו קיצוניות רק מעצימה את מימד הארעיות שאנחנו דוגלים בו. אין כאן נוף, את הנוף אתה מייצר, כמו גם את הפרשי הגובה, כולנו באותו גובה. זה גם מסביר את האהבה שלנו לצבע: אנחנו מבינים ומנתחים שצבע הוא המשפיע הראשון על המצב רוח ואכן כשהעמקנו בעולמות הצבע הבנו את המשמעות- אם אנחנו לא יכולים לשנות את הנוף או את הצבעוניות, אנחנו יכולים ליצור את הפנטזיה. לייצר בבית עצמו צבעוניות שתשמח".

רון ושריתה פלד, ECHO DESIGN. מאור מויאל,
רון ושריתה פלד, ECHO DESIGN/מאור מויאל

חלק לא מבוטל מהפרויקטים עליהם אתם אמונים הוא בכלל באזור המרכז. איך הלקוחות שלכם מגיבים למרחק?

"בעבר זה היה מורכב והתקבל בהרמות גבה אבל איכשהו הקורונה, לצד האזעקות שנשמעו גם בתל אביב לפני כשנתיים, גרמו לקהל הלקוחות להבין שהמרחק פתיר, בפרט עם היכנס הזום לחיינו. הם אמפטיים ובעיקר מפרגנים. מי שבוחר לעבוד איתנו, מקבל את המכלול: העיצוב והאדריכלות השמחים והאופטימיים, החשיבה מחוץ לקופסה, התחושה והחשיבות שאנו נותנים לחוץ, למרחב ולגינה. גם אם זוהי מרפסת בת 15 מ"ר, נתכנן את הפרויקט כך שהחוץ יהיה דומיננטי והחשוב ביותר ההבנה העמוקה שתפקידו של הבית הוא אך ורק לשרת את בני ביתו ולא הפוך".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully