וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפורי בדים: כיצד משלבים בדים באווירת הקיץ?

קרן ניב טולדנו, טור אורח

31.7.2023 / 15:20

לבדים באשר הם יש חשיבות יתרה לא רק על נראות החללים אלא גם על האווירה. לבדים באשר הם יש חשיבות יתרה לא רק על נראות החללים אלא גם על האווירה. דווקא עכשיו, כשהטמפרטורות נוסקות, קבלו את סיפורי בדים - המדריך המלא לשילוב הטקסטיל בבית שלכם כבר בזמן הקרוב

עיצוב קרן ניב טולדנו. איתי בנית,
עיצוב קרן ניב טולדנו/איתי בנית

כל חובב עיצוב יודע: בכוחו של טקסטיל לאזן, לייצר את אותו מגע עדין מתבקש ולהעניק רכות לחלל. מטיבי הלכת אף יאמרו כי בלעדיו המרחב הוא למעשה עירום, גם אם השקענו בעיצובו זמן, כסף ומחשבה.

טקסטיל הוא אותו אלמנט שמאפשר לנו לאזן ולמתן כל אזור בבית שלנו- הוא מרכך באופן מיטבי חומרים טבעיים כמו ברזל ואבן ומייצר את השילוב המתבקש בין חספוס ונוקשות לרוך לו כולנו שואפים כשמדובר בסביבת המגורים שלנו", כך לדברי מעצבת הפנים קרן ניב-טולדנו. "בכוחם של הבדים לייצר עושר ויזואלי וטקסטורלי ובחירה נכונה של צבעוניות, דוגמה וסוג הבד ייצרו מנעד רחב של תחושות בחלל, לצד הרבה מאוד עניין.

עיצוב קרן ניב טולדנו. איתי בנית,
עיצוב קרן ניב טולדנו/איתי בנית

הסוד טמון באיזונים הנכונים ובעזרת הטקסטיל ניתן לייצר פרשנות מגוונת ולהעצים את תפיסת העיצוב של המרחב, בין אם בחרנו לעצב אותו כתעשייתי, מודרני, אוריינטלי או כפרי. באמצעותו אנחנו יכולים ליצור גיוון, סגנונות עשירים ברבדים ועדיין, אם לא נשכיל לעבוד איתו במינונים בנכונים יתכן שנחטא למטרה.

בדים באשר הם, הם נדבך חשוב ומרכזי בכל אחד מחדרי הבית: החל מריפוד הספה והכריות שבסלון, דרך הווילונות שבפינת האוכל ועד למצעים שבחדר השינה. דוגמאות וטקסטורות מאפשרות לנו לייצר חללים ורסטיליים ומסקרנים שאינם משעממים לעולם אך בד בבד עלינו להישמר מיצירת עומס, גודש ותנועתיות אינטנסיבית מידי במרחב. אם לא נשכיל לעשות זאת, חלל עשיר ושופע יכול להפוך בקלות לחלל עמוס ומגובב. הגבול בין שפע לעומס הוא מאוד דק וצריך להישמר של לחצות אותו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עיצוב קרן ניב טולדנו. איתי בנית,
עיצוב קרן ניב טולדנו/איתי בנית

בתוך כך, הדבר הנכון לעשות הוא לשלב בין סוגי בדים שונים על מנת לייצר עומק ורבדים בחלל. כך למשל שילובים בין קטיפות לבד פשתן וכיום קיימים בשוק מגוון בדים סינטטיים look alike שמאפשרים לנו להנות ממראה וממגע זהים לאלה של הבד הטבעי ובד בבד להנות מעמידות ותחזוקה קלה. הרעיון הוא לייצר בית שגרים בו ולא חלל תצוגה לכן השילובים בין הסינטטי לטבעי הוא must.

הצבעוניות גם היא קריטית להצלחת המשימה: כך למשל עבור חדרי השינה אני ממליצה לבחור בסקלת צבעים רגועה מתוך הבנה שזה הוא בדיוק המקום בו אנחנו שואפים לנוח ולשכוח לכמה שעות מטרדות היום והאתגרים. ככלל, חשוב שלא ליצור בהם פרשנות נועזת מידי, בפרט בכל הנוגע לבדים אותם נבחר. הרציונל הוא לייצר מרחב אינטימי ועוטף, בניגוד לחלל הציבורי שם דווקא מומלץ לעבוד דווקא עם צבעים נועזים יותר, במידה והם משרתים את הקונספט הכללי. את זריקות הצבע מומלץ לייצר באמצעות פריטים שתופסים שטח קטן במכלול כמו כריות נוי, חבקי ווילונות וכיוב'- פריטים שבהחלט יכולים להיות נועזים יותר מכיוון שהנפח שלהם במרחב הוא יחסית קטן.

עיצוב קרן ניב טולדנו. איתי בנית,
עיצוב קרן ניב טולדנו/איתי בנית

כדי ליצור שפע ויזואלי מומלץ לעבוד בשיטת ה'טון על טון'- כך נעבה עושר, עומק ושכבות. ככלל, בחירת גווני הטקסטיל נעשית באופן דומה למדי לאופן בו מעצבים חלל וחשוב להחליט מבעוד מועד על מה אנחנו רוצים לשים דגש. כך למשל יש את הצבעים שתפקידם לשמש כרקע וככאלה הם מתונים יותר, לעומתם כריות לדוגמה מהוות מעין תכשיטים בחלל וככאלה בחירת הטקסטיל עבורן שונה ונועזת יותר.

לעומתן, הווילונות משרתים אותנו בהיבט הפונקציונאלי והדקורטיבי גם יחד. הם מאפשרים לנו, בפרט עכשיו בשיא הקיץ, לייצר החשכה, האפלה והצללה שחשובה במיוחד בבתים שבהם אין תריסים. בתוך כך, הווילונות מעניקים פרטיות כשאיננו רוצים להיוותר חשופים ובפן הדקורטיבי הם מייצרים מעטפת של חום ותנועתיות שחשובה למעשה בכל חלל.

חלום בלבן עיצוב קרן ניב טולדנו. איתי בנית,
חלום בלבן עיצוב קרן ניב טולדנו/איתי בנית

גם עכשיו, בעיצומו של גל החום, השטיחים מהווים פריט חשוב בעיצוב המרחב הביתי: הם ממסגרים ותוחמים אזורים ומאפשרים לנו לאפיין את הפונקציות בחלל. גודל השטיח נקבע כבר בשלב תכנון העמדת הריהוט וככל שבאזור מתקיימת תנועה רבה יותר חשוב לבחור באלמנט קל ויעיל לתחזוקה שיהיה קל לשאוב, להזיז וכיוב'. כך למשל עבור אזור עסוק כמו הסלון, מומלץ לבחור בשטיחי מחצלת, שטיחי משי או שטיחי חבל בעוד שעבור חדרי השינה הבחירה המתבקשת היא בשטיחים רכים יותר. מומלץ להימנע משטיחים שעירים מאוד, אך בבד בבד חשוב שהמגע שלהם יהיה נעים ורך.

בחירת גוון השטיח צריכה להיעשות בהתאם לקונספט העיצוב של הפונקציה בו הוא נוכח. אם החלל רגוע ושקט אפשר בהחלט לשקול לשלב בו שטיח וינטאג' או סיגלר- דגם עדין ומשתלב. חשוב לזכור כי השטיח אינו חתן השמחה ותפקידו לשמש כעוד תבלין.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully