וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנוקמים" בדיזנגוף סנטר: "מדובר בפריטים שמעולם לא הגיעו לישראל"

רגע לפני השקת המתחמים החווייתיים של אירוע הקיץ שמציינים 60 שנה ל"הנוקמים", ערכנו ריאיון עם המעצב רון בן יעקב, שמספק הצצה למאחורי הקלעים לעיצוב של חללי תצוגת התלבושות והאביזרים המקוריים מהסרטים האהובים, אולם הקולנוע, וחנות פופ אפ מארוול ייחודית

לרגל 60 שנה להנוקמים - תערוכה בדיזנגוף סנטר. הדמיה - רון בן יעקב,
לרגל 60 שנה להנוקמים - תערוכה בדיזנגוף סנטר/הדמיה - רון בן יעקב

רון בן יעקב, מעצב למעלה מ-30 שנה במגוון רחב של תחומים, נבחר לעצב את המתחמים החווייתיים שיושקו בשבוע הבא בדיזנגוף סנטר לרגל 60 שנה ל"הנוקמים". המתחמים שמעוררים עניין רב עוד לפני שהושקו, יפעלו במסגרת שיתוף פעולה בין אולפני Marvel לדיזנגוף סנטר, במסגרתו יגיעו לראשונה לארץ תלבושות ואביזרים מקוריים מאולפני Marvel בקליפורניה של ת'ור, קפטן אמריקה, הוק איי, הפנתר השחור, איירון מן, האלמנה השחורה, אנטמן והצרעה, יוצבו עמדות צילום עם אביזרים ודמויות מסרטי "הנוקמים", יופעל מתחם חינמי של הקרנת סרטי "הנוקמים" ותושק חנות פופ-אפ עם מוצרים ייחודיים שיוצעו למכירה לראשונה בישראל.

בהכשרתו בן יעקב הוא מעצב תיאטרון, שבשלב מוקדם בקריירה התחיל להתעניין בעיצוב מסחרי, כשרק התחיל להתפתח בארץ תחום קידום המכירות ותערוכות חוויותיות. בן יעקב התמחה בעיצוב חללים חווייתיים, כמו במות מופעים, תערוכות ואירועים, תחום שדורש להיות מחובר ומעודכן בכל המגמות והטרנדים המובילים. בן יעקב חתום על הקמפיינים הראשונים בארץ לקידום מכירות עם פנייה ישירה ובלתי מתווכת לקהל היעד, בין היתר אחראי לגיבוש השפה העיצובית של אירוע ה"ביוטי סיטי" של סופר פארם, ארועים ממלכתיים כמו טקס הדלקת המשואות, פרס ישראל ועוד, טקסים במכביייה ותערוכות וכנסים עסקיים דוגמת בינת אקספו שמושכת אליה מדי שנה אלפי מבקרים, ותערוכות פופולאריות כמו תערוכות הלגו, כרישים, דה וינצ'י אלייב, ואן גוך אלייב ועוד.

לרגל 60 שנה להנוקמים - תערוכה בדיזנגוף סנטר. הדמיה - רון בן יעקב,
לרגל 60 שנה להנוקמים - תערוכה בדיזנגוף סנטר/הדמיה - רון בן יעקב

Marvel הוא אחד המותגים האהובים של הסופר-ברנד דיסני, איך הייתה העבודה עם קונצרן מוביל שכזה שידוע בסטנדרטים הבינלאומיים של החוויות שהוא מציע ברחבי העולם?

"תהליך העבודה מתחיל בהיכרות לפרטי פרטים עם המותג, למידת הערכים והמסרים של הקמפיין הנוכחי, חוגגים 60 שנה ל"הנוקמים" עם ספר מותג עב-כרס, דמויות פנטזיה שמאפשרות להשתולל למחוזות חדשים של דימיון ויצירתיות. החוכמה היא לדעת לעבוד עם כלי העבודה הנכונים לפרויקט ולהפיק מהם את התוצרים הכי מרשימים, מזמינים, זכירים ומיוחדים. פיצוח של עיצוב נכון לפרויקט שכזה נעוץ ביכולת לתרגם את ערכי המותג העולמי ולהתאים אותם לצרכים המקומיים, גם לצרכי הפרויקט המדובר וגם לגבי הפעילות המדוברת בקיץ שלנו. היו פה אתגרים רבים, היינו צריכים למצוא את האיזון המדויק בין שני 'לקוחות': דיסני והקהל הישראלי, שמאופיינים בסטנדרטים בלתי מתפשרים, בהתאם למה שקורה בבירות אירופה, אסיה ובארה"ב.

"חשוב לשמור על הפרטים והדרישות של המותג ולעבוד לפי ספר המותג המגובש, ומצד שני צריך להכיר היטב את הקהל הישראלי. הציבור שלנו הוא בלתי אמצעי, רוצה להרגיש קרוב ולוותר על מחסומים, מאוד אינטנסיבי, וכמובן מאוד מעודכן - שכן הוא מטייל בעולם וחווה חוויות דומות ומצפה לאותו ערך מוסף. הדרישות של הקהל המקומי מאוד גבוהות ואפילו גבוהות יותר מקהלים אחרים בעולם. אני חייב לציין שאחד האתגרים בפרויקט הזה היה שמדובר על עבודה מול צוותים מרובים שממוקמים ברחבי העולם, שעובדים בימים ובשעות אחרים, אנחנו מדברים על אנשי המקצוע הכי מוכשרים בעולם שיודעים בדיוק איך הם רוצים שהפרויקט ייראה, כך שצריך לעבוד ולשכלל את התוצרים עד שמתקבלת התוצאה הסופית שהוגדרה מראש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
לרגל 60 שנה להנוקמים - תערוכה בדיזנגוף סנטר. הדמיה - רון בן יעקב,
לרגל 60 שנה להנוקמים - תערוכה בדיזנגוף סנטר/הדמיה - רון בן יעקב

דיזנגוף סנטר מזוהה עם מיזמים אמיצים, שאפתניים וגרנדיוזיים, כמו למשל הביאנלה לאמנות אקולוגית שננעלה לאחרונה. פעילויות הקיץ של האייקון התל אביבי ממגנטת מאות אלפי אנשים. איך מצליחים להפתיע ולרגש את הקהל?

"העבודה בחללים של הסנטר כרוכה בתכנון מאוד מוקפד, מכיוון שלא מדובר במבנה שגרתי כידוע לכל. לאחר מספר פרויקטים משותפים עם אנשי הסנטר למדתי את היתרונות והמגבלות של החלל, שממשיך להפתיע בכל פעם מחדש, אנחנו מדברים על מתחם שאין בו אף קיר אחד ישר. פיתחנו טריקים ומתודות יצירתיות שאפשרו לנו לייצר תוואי אחד מרכזי במטרה להקל על המבקרים, את זה עשינו בעזרת תאורה, שילוט וחיפויי רצפה, שמאפשרים לשלוט ולהקל על זרימת הקהל שבמקום. חשוב לזכור שמדובר על עשרות אלפי אנשים שמגיעים מדי יום. חשוב לייצר זרימה במתחם, כדי לא לייצר פקקים או תחושת מחנק במקום, לסייע בתחושת ההתמצאות במרחבים. עיצוב גראפי של חלל חוויתי שונה מעיצוב של ברושור וחומרים מודפסים, בחלל חוויתי אתה צריך לקחת בחשבון שהוא מפוצץ באנשים אתה צריך להבין איך נכון לתכנן מארג שלם של פרמטרים שמתמזגים בהרמוניה. כך למשך לקחנו בחשבון פנייה לגבהים של קהלי היעד השונים כמו ילדים, בני נוער, מבוגרים, לשמור על עניין ואווירה מיוחדת. יש לנו דימויים גראפים שמגיעים גם לעד 15 מטר גובה. לכל דמות היינו צריכים למצוא את הספוט המדויק שלה, כמו למשל עם הדמות המאתגרת של האלק (הענק הירוק) שמתנשאת לגובה של 2.60 מטר, והיינו צריכים למצוא פתרון שימחיש את גודלו האמיתי.

השווי הכולל של כל התלבושות, האביזרים המקוריים והמוצגים עומד על לא פחות מ-3 מיליון שקל. איך מבטיחים שהפריטים והמוצגים יישמרו מבחינת אבטחה ועדיין יהיו נגישים לקהל?

"התלבושות והאביזרים הם באמת יחידים במינם, מכיוון שהם הפריטים המקוריים שמגיעים אלינו מאולפני הוליווד. כדי לשמור על הפריטים לא ניתן לאפשר מאפשר מגע פיזי ואנחנו מחויבים לשמר אותם ללא מגע, לכן הכנסנו אותם לתוך ויטרינות מאסיביות שקופות, הן סגורות באופן הרמטי ובמקום ישנה גם שמירה של 24/7. בניגוד לתערוכות אחרות, הפעם בין הויטרינה לקהל לא יהיו מחסומים כמו חבלול או במה מוגזמת, במטרה להנגיש את הפריטים קרוב ככל הניתן. מדובר בפריטים שמעולם לא הגיעו לישראל, אנחנו יודעים שמעריצים אדוקים נוסעים לארה"ב כדי לנסות לראות אותם בעיניהם ואין לנו ספק שמדובר באירוע חוויתי שיביא קהל רב. לכן חשוב לנו לשמור על הפריטים כדי שיהיו זמינים במשך קיץ שלם לאנשים נוספים רבים ועדיין להקנות לאנשים להרגיש חלק מהחוויה החד פעמית והנדירה הזו. סוג כזה של אירועים דורש תחזוקה שוטפת ואנשי הסנטר מיומנים בכך היטב. אני זכיתי לעבוד עם צוות שקשוב להמלצות ולבקשות המקצועיות שלנו. שיתוף פעולה מלא. זה מאוד מסייע ומקל על תהליך העבודה".

לרגל 60 שנה להנוקמים - תערוכה בדיזנגוף סנטר. הדמיה - רון בן יעקב,
לרגל 60 שנה להנוקמים - תערוכה בדיזנגוף סנטר/הדמיה - רון בן יעקב

מעצבים רבים משתפים את הפחדים שלהם מפני הבינה המלאכותית, שעלולה לגזול פרנסה של אנשי מקצוע בעתיד הלא רחוק. האם השתמשת בבינה מלאכותית (AI) בעבודה על התערוכה? האם אתה חושש ממנה?

עבדתי לאחרונה על מספר תערוכות שכל כולן היו מבוססות AI, כך שלא רק שאני לא חושש מכך, אלא אני מאוד נלהב ומאמץ אותה בעבודה השוטפת שלי. אני למדתי עיצוב טרום תקופת המחשוב, אבל כמאמץ חדשנות אני מברך על כלי עבודה כזה לארסנל שלנו. עוד אין כלי AI שיודע לעצב חללים בצורה מלאה וגם להעניק להם את ערך החוויה בזמן. אני מאמין שגם זה עוד יקרה, אחרי הכל לאורך השנים פיתחנו מיומנויות שלא חלמנו עליהן, אבל היום אני לא יכול לדמיין את המקצוע שלנו בלעדיהן. יש רמות מסוימות של ביצוע שה-AI מייתר שעות עבודה, כך שהוא מייעל ומקל על העבודה שלנו ומאפשר לנו להיות זמינים למשימות רבות יותר. אני יכול להבין את החשש של מעצבים מקצועיים ויצירתיים מהכלי הזה, אבל מי שלמד לעבוד עם העולם החדש הזה יוכל להפיק מכך את המרב ואני מאמין שהתוצרים רק ילכו וישתכללו, כך שכולנו נרוויח מכך. אבל הפעם בעבודה על פרויקט הקיץ שיוצג בסנטר זו אופרה אחרת. בעבודה על פרויקט כזה אתה מחויב לעבוד לפי נהלים קפדניים ועבודה עם אלמנטים מובחנים ומוגדרים, ולכן לא ניתן היה לשלב בינה מלאכותית במיזם הנוכחי. עבדנו אך ורק עם חומרים קיימים ומקוריים, ועם הנחיות ברורות מה מרווח האילתור של המעצבים".

איזה טיפים תרצה לחלוק עם מעצבות ומעצבים בצעדיהם הראשונים?

"מעצב טוב הוא סקרן בטבעו, העיניים שלו כל הזמן רעבות לראות משהו חדש שיתן השראה, ולכן הוא כל הזמן קצת בעבודה, סופג רעיונות ודימויים שנכנסים לארסנל. המעצב צריך כל הזמן לחקור, ללמוד ולשאול שאלות. על המעצב לרכוש ידע וכלים חדשים, מכיוון שהתעשייה שלנו מתפתחת על בסיס קבוע. חשפו את עצמכם למגמות לא רק דרך האונליין: צאו מהסלולאר והמחשבים וגשו פיזית לבקר באתרים, במות, תערוכות אמנות, אירועים, פסטיבלים, תערוכות בארץ ובעולם ולחוות את הכל מפריזמה ומהזוית של הלקוח, של חווית המשתמש ולא רק מהזוית של המעצב בסטודיו. הטיפ הכי חשוב: אם הרגשת שהפסקת ללמוד זה הזמן לחשב מסלול מחדש כדי להמשיך להתפתח כאיש מקצוע".

  • עוד באותו נושא:
  • תערוכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully