וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא על המיטה לבדה: חדר השינה הפך למשמעותי מאי פעם

במציאות החיים האינטנסיבית והתובענית, חדרי השינה הם אחד הנדבכים החשובים לצבירת אנרגיות ורגיעה. לרגל ט"ו באב, הנה כמה דברים שכדאי שתדעו כדי שהחדר הקסום הזה יקרוץ לכם כל ימות השנה

עיצוב פנים קרן גנס. אסף פינצ'וק,
עיצוב פנים קרן גנס/אסף פינצ'וק

בתרבויות השונות הפרושות ברחבי הגלובוס, חדר השינה נתפס כסוג של מקדש ולא בכדי. הוא המקום שטוען אותו אנרגטית ולא רק במובן הפיזיולוגי אלא גם הנפשי, שלמעשה הם אינם נפרדים. על מנת ליצור חלל נעים ומרגיע, שיחיה את הגוף והנשמה, חשוב ליצור תכנון מושכל ומדויק תוך התייחסות להיבטים של תאורה, סוג המזרון והטקסטיל, המיזוג ומבנה החלל.

מיטות חדר שינה, רשת ellita living. יחצ,
מיטות חדר שינה, רשת ellita living/יחצ

כך, למשל, אחד המרכיבים העיקריים בבקרה של מחזור ערנות-שינה הוא החשיפה לאור או לחשיכה כך שההתייחסות לוויסותן של התאורה הטבעית והמלאכותית תפקיד חשוב בפרט בחדרי השינה. לכן מומלץ מאוד להחשיך את החדר באופן מקסימאלי לכל אורך השינה. לעיתים מספיק חרך קטן של אור הבוקע מבעד לתריסים ובמיוחד בחדרים הפונים מזרחה, על כן, מומלץ לשקול התקנה של וילונות האפלה שמונעים באופן מושלם חדירתן של קרני השמש ומסייעים ביצירת שינה רציפה וטובה, זאת לצד וילונות אווריריים שתפקידם ליצור אווירה בחלל השינה.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
באדיבות אלפינה תאורה. יחצ,
באדיבות אלפינה תאורה/יחצ
המותג האיטלקי בונטמפי, באדיבות רשת ellita living. יחצ,
המותג האיטלקי בונטמפי, באדיבות רשת ellita living/יחצ

לתאורה המלאכותית בחדר השינה תפקיד חשוב לא פחות. כדי לתכנן תאורה חכמה ונוחה בחדר השינה מומלץ לבחור בגוף מרכזי לחלל ותאורה היקפית נוספת בהתאם לאזורים השונים בחדר. לדברי בני כוהנר, יועץ תאורה אלפינה- תאורה, "מומלץ לבחור בגוף התאורה שכולל עמעם כך ניתן יהיה לווסת את עוצמת ההארה. זאת ועוד, מומלץ לשלב גופי תאורה באזורים שמצריכים הארה נקודתית נוספת כמו שידת איפור, אזור ההלבשה ומנורות קריאה לצידי המיטה. לנוחות מקסימאלית רצוי לתכנן מתגים נוספים לצידי המיטה או לרכוש גופי תאורה עם מתג הדלקה וכיבוי מובנה, כדי שלא תצטרכו לקום לכבות את האור לפני השינה".

באדיבות אלפינה תאורה. יחצ,
באדיבות אלפינה תאורה/יחצ

למיטה מקום של כבוד בחדר השינה; היא מרכזית ודומיננטית ולכן מומלץ להשקיע במיטה איכותית וארגונומית ובמקביל, מעוצבת. ראש מיטה מעוצב ומרשים יכול להוות מוקד מרכזי שמשתלב בהרמוניה בעיצוב או לחילופין שונה ודרמטי שמעצים את החוויה. לדברי אורלי גוהר בן הרוש, מעצבת הבית מבית רשת ellita living, "קיימות מספר אפשרויות לעיצוב ראש המיטה - ראש מיטה מעץ, ראש מיטה מרופד ומחופה בבד מעוצב, ראש מיטה המשלב תאורה סמויה, השמיים הם הגבול. זאת ועוד, במרבית המקרים הקיר עליו נשענת המיטה הוא הקיר הראשי בחדר וניתן לעגן אותו אף יותר על ידי הדבקת טפט דקורטיבי עם דוגמא שנאמנה לקונספט או לחלופין טפט עם טקסטורה עדינה בגוון משלים לגוון הקירות. כדאי לתכנן ראש מיטה פינתי בעל תפקיד תרמי, שיגן עליכם מהקור שנפלט מהקירות במשך החורף".

המותג האיטלקי בונטמפי, באדיבות רשת ellita living. יחצ,
המותג האיטלקי בונטמפי, באדיבות רשת ellita living/יחצ

ומהמיטה, למזרון לו תפקיד מרכזי באיכות השינה ולתפקוד שלנו למחרת. אחת ל10 עד 15 שנים, חשוב להחליף אותו, גם אם מדובר בהשקעה לא מבוטלת. "אם הבחנתם שהמזרון התרכך, שיש לו גושים, בליטות או שקעים, סביר שהוא סיים את חיו והגיע הזמן להחליפו. חשוב לזכור שבאופן טבעי הגוף משתנה לאורך השנים, לכן מזרון שהיה פעם נוח עלול לא להעניק עוד את התמיכה הנחוצה", מסבירה מעצבת הפנים קרן גנס.

עיצוב פנים קרן גנס. אסף פינצ'וק,
עיצוב פנים קרן גנס/אסף פינצ'וק

גם לעיצוב המעטפת ובחירת פלטת הצבעים תפקיד חשוב ביצירת חווית שינה מרגיעה ואיכותית. "התפיסה הרווחת גורסת כי חשוב לבחור לקירות צבעים מרגיעים, שקטים ונעימים", מסבירה גנס, "אבל כיום רבים בוחרים להכניס בחדרי השינה תפיסת עיצוב נועזת ודינמית יותר, וכזו שמדמה סוויטת בית מלון. אפשר בהחלט לשקול תוספת של גוונים מעט יותר דרמטיים כל עוד משתמשים במאסה צבעונית נכונה ומאוזנת. חשוב לזכור שצבעים בהירים משדרים תחושה של מרחב ולכן עדיף לבחור בהם במקרה של חדר שינה קטן או עמוס בחפצים".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully