וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוקר המחיה מנקודת מבט עיצובית: תערוכה חדשה

בזמן שיוקר המחיה ממשיך לעלות, בוגרות ובוגרי הפקולטה לאמנויות של סמינר הקיבוצים מציגים את עבודות הגמר שלהם, שמתמקדות בנושא. קבלו הצצה ופרטים

יובל ינאי. יחצ,
יובל ינאי/יחצ

הפקולטה לאומנויות בסמינר הקיבוצים פתחה השבוע את תערוכות הבוגרים של בית הספר לאמנות ובית הספר לעיצוב סוף. התחלה 4# במשכנה במגדל שלום בתל אביב, במסגרתן מציגים עשרות בוגרות ובוגרים את עבודות הגמר שלהם.

זה לא סוד שיוקר המחיה ממשיך לעלות, לצד זה מרבית הסטודנטים של הפקולטה חיים ופועלים בתל אביב שנחשבת לאחת מהערים היקרות בעולם - אלה היוו נקודת ארכימדס לחלק מעבודות הגמר. שתיים מהסטודנטיות המציגות בתערוכה מציגות, כל אחת בנפרד, זווית אחרת על חיים תחת עול כלכלי כבד המעיב על חייהן. עול המאלץ אותן לאמץ אורח חיים הדומה למירוץ ללא הפסקה.

מאי נבו. יחצ,
מאי נבו/יחצ

הצורך לשלם את שכר הלימוד, את שכר דירה ולחיות בכבוד בא לידי ביטוי השנה בצורה בולטת בעבודות הגמר של הסטודנטים/יות, וניכר שיותר מתמיד יוקר המחייה נוכח בחייהם, משפיע על קבלת החחלטות שלהם ומשתקף בעבודתם.

יובל ינאי מספרת שהחרדה הקיומית היא שהניעה אותה ליצור בפרויקט הגמר שלה את "עושר-עד", מרחב מוזיאלי הנוגע ביוקר המחייה. בתוך המרחב מוצגות קולקציות של מוצרי בסיס שהפכו ליקרים מדי ובלתי מושגים. המוצרים שהיא בחרה לייצג נוגעים בנושאים שונים של יוקר המחייה: דיור, מזון, חשמל, היגיינה, חינוך ודלק.

לדבריה, היא רצתה לתת ביטוי ויזואלי וחדשני נוסף למחאה הקיימת, ולהציג את מוצרי הצריכה הבסיסיים כמוצרים מוזאליים כאלה שמוצגים מאחרי תיבות זכוכית ואין לגעת בם בשל מחירם הרב.
"אני סטודנטית ואני צריכה לחשב כל דבר. אני חיה בחרדה כלכלית", היא מספרת. "אני פותחת טלוויוזיה ומדברים בה על יוקר המחייה, אני נוסעת ברכב ומדברים על זה ברדיו. לא באתי ממשפחה קשת יום אבל גם לא מאוד עשירה, ואני חושבת על העתיד שלי. זה בא מדם ליבי. תתעוררו, יש עוד אנשים שלא הכול כבר נגיש להם. בקרוב לא כל אחד יוכלו להשכיר דירה, לקנות בית, ואפילו לא לאכול טונה או פסטה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
יובל ינאי. יחצ,
יובל ינאי/יחצ

מאי נבו המציגה במסגרת בית הספר לאמנות עוסקת בניירות שהיא אספה כל חייה - מחברות, יומנים, ציורים שעזרו לה להתמודד עם הפרעת הקשב ממנה היא סובלת, כולם עברו גריסה והפיכתם לנייר אחד שמכיל את כל הזיכרונות ועכשיו הוא נייר לבן שיכול להכיל זיכרונות נוספים, חדשים.

בנוסף, במהלך השנה האחרונה היא מתמודדת ברמה האישית יומיומית עם הנטל הכלכלי. מאי מחזיקה מחברת בה היא מנהלת מעקב אחר המשכורות שהיא מקבלת, ההוצאות שלה, שכר הדירה שהיא משלמת ועוד. היא מתפרנסת ממשכורת של משרד החינוך שלא מספיקה למחייתה, ובסופו של דבר כל תלושי השכר האלה שהיא מקבלת הם בסך הכל נייר.

העבודה הכלכלית מחולקת לתשעה דפים כשכל דף מדבר על סיגמנט אחר של הכסף: דף חשבון מים המורכב מכל חשבונות המים שהיא שילמה. חשבון חשמל, פירוטי אשראי, חשבון טלפון, חשבוניות סופר.

מאי נבו. יחצ,
מאי נבו/יחצ

תערוכת הבוגרים/ות של הפקולטה לאמנויות סמינר הקיבוצים מוצגת במגדל שלום בתל אביב, ופתוחה לקהל עד ה-6 באוגוסט.

הפקולטה לאומנויות סמינר הקיבוצים, רחוב אחד העם 9, תל אביב, הכניסה מרחוב השחר 5. שעות פתיחת התערוכה: א'-ה'- 15:00-21:00, שישי- 10:00-15:00, שבת- 11:00-18:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully